-
Nederlandse Loterij reageert op kritiek: “Met Donnie mikken we niet op jongeren”
Adverteerder van het Jaar, Gouden Loeki en twee gouden Effies, het was een topjaar voor Nederlandse Loterij. Toch kwam er rond de jaarwisseling een smetje op het blazoen, toen Zondag met Lubach het bedrijf achter Krasloten, Toto en Staatsloterij door de mangel haalde. Opereert de overheid illegaal en worden jongeren aangezet tot gokverslaving? Op Marketingfacts deed ook Luuk Ros een duit in het zakje. Arno de Jong, Chief Marketing Officer van Nederlandse Loterij, is het niet eens met de kritiek en vertelt zijn kant van het verhaal.
-
Voor Nederlandse Loterij is sportsponsoring geen gokje
Nederlandse Loterij versterkt zijn marktpositie met heel veel sportsponsoring. Het contract met TeamNL is verlengd, de Toto KNVB Beker moet een soort FA Cup worden en de nieuwste troef is het Oranje Peloton. Een gesprek met Chief Marketing Officer Arno de Jong, die zich laat afrekenen op resultaat. "Je moet niet het middel meten, maar het doel: de impact op onze merken."