-
Wees een Floortje! Corona biedt toerisme deze zomer kansen in eigen land
Als een olifant in een porseleinkast houdt de coronacrisis huis in de Nederlandse vakantiesector. Ook de meivakantie valt in het water. Wel lijken we komende zomer massaal in eigen land te blijven. Zijn vakantieregio’s en steden daar op voorbereid? Een rondgang langs ruim veertig organisaties gespecialiseerd in bestemmingsmarketing wijst uit dat er nog veel werk aan de winkel is.
-
Marieke Blom (Hoofdeconoom ING Nederland) over de Nederlandse economie na de crisis
De Nederlandse Bank voorspelt weer gunstige ontwikkelingen voor de Nederlandse economie. In 2017 wordt een economische groei van 2,5 procent verwacht. Hoe kan een entrepreneur in de huidige economische situatie succesvol ondernemen?
-
Onderzoek: het gebruik van internet en social media in Nederland
Het actieve gebruik van Facebook loopt terug, Nederlanders kijken gemiddeld 40 minuten per dag naar YouTube en babyboomers zorgen voor groei. Dat blijkt uit het onderzoek ‘What’s Happening Online’ dat al 10 jaar wordt uitgevoerd door Ruigrok NetPanel. Dat levert een doorsnede van het internet- en sociale mediagebruik van de Nederlandse samenleving op. Ik zet de meest opvallende zaken als het gaat om social media, online video en e-commerce voor je op een rij in 9 grafieken en een heleboel statistiekjes.