-
Zingend je doelgroep bereiken met Musical.ly
Als je ouder bent dan 18, is de kans groot dat je nog nooit gehoord hebt van Musical.ly. Toch is deze app al meer dan 200 miljoen keer gedownload in minder dan twee jaar tijd. De hoogste tijd dus om je als marketeer in dit kanaal te verdiepen en de relevantie voor jouw doelgroep te bepalen.
-
De nieuwe hype bij kids: Musical.ly
Een paar weken geleden kwam mijn dochter (8) naar me toe: “Mama, ik wil een account op Musical.ly”. Voor iedereen die nog niet weet wat Musical.ly is, het is een relatief nieuw sociaal netwerk dat razend populair aan het worden is onder kinderen die op de basisschool zitten. Met Musical.ly kunnen ze zich een ster voelen door te dansen en te playbacken op hun favoriete muziek. Dit levert uiteindelijk een video op van 15 seconden die weer bewerkt en gedeeld kan worden met volgers via de Musical.ly-app, maar ook via Instagram, Facebook of een ander sociaal netwerk. Vrienden, volgers of BFF’s (best fans forever) kunnen een video waarderen met likes (hartjes). Wie erin slaagt om veel hartjes te verzamelen, maakt kans op een plek in de ranglijst van ‘top musers’, dé sterren van Musical.ly.