-
Mobile
Mobile SEO: 5 zaken die je nu moet doen om niet achter te blijven
Een jaar na Mobilegeddon, de Google-update in april 2015 waarbij websites die mobiel goed werken voorrang kregen in de zoekresultaten, wordt het tijd om wat duidelijkheid te verschaffen over mobile search en de rol die SEO daarin kan spelen. We zien steeds meer zoekopdrachten op mobiel en het lijkt erop dat mobile SEO een serieuze discipline gaat worden. Goed dus om de belangrijkste punten en ontwikkelingen op een rij te zetten. Op deze manier weet je zeker dat jouw website er goed voorstaat, mocht Mobilegeddon 2 uitbreken.
-
Mobiele rankings: winnaars en verliezers
Wat hebben ing.nl, anwb.nl, consumentenbond.nl, pearl.nl, beslist.nl, blokker.nl, hema.nl, ten dele ook bol.com, independer.nl en Apple met elkaar gemeen? Ze kunnen hun Google-searchverkeer via mobile search verliezen. Je kunt niet zeggen dat Google niet gewaarschuwd heeft vóór 21 april je site mobielvriendelijk te maken. Toch zijn er nog vele sites die niet mobielvriendelijk zijn en vanaf vandaag uit de mobiele rankings verdwijnen. Aangezien tot wel de helft van je verkeer via mobiel komt, kan dat dus de helft van de omzet schelen.