Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Millennials

gerelateerde topics

  • jongerenmarketing
  • generatie z
  • doelgroep
  • generatie y
  • gen z

millennials experts

  • Ronnie Overgoor
    Aantal blogs: 2
  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 2
  • Kevin Loos
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • ReclameReview: YoungCapital’s We Give Work

    ReclameReview: YoungCapital’s We Give Work

    Hoe bereik je de generatie Insta-jongeren die werk zoeken? Nou, door deze doelgroep zelf te betrekken bij het maken van de commercial. Dat was althans de gedachte van YoungCapital en bureau HERC. Het resultaat is de campagne 'We Give Work'.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 15 januari 2020
    • Advertising
      • 7836
      • 2
  • Ok boomer: tekenen van een nieuwe tijd

    Ok boomer: tekenen van een nieuwe tijd

    Wie een beetje thuis is op internet heeft al meerdere malen de term 'Ok boomer' voorbij zien komen. De kreet staat synoniem voor het simpelweg negeren van de oudere generatie: de jongeren zijn aan de beurt. Online vindt er een heuse generatieoorlog plaats. Generatie Z gaat voor een gewetensvol kapitalisme, waarbij zingeving de boventoon voert. En als purpose het toegangsbiljet wordt tot de economie van de eenentwintigste eeuw, dan moet dit in de strategie van organisaties worden opgenomen.

    Lees verder »
    • Sander Duivestein (Sogeti)
    • 5 december 2019
    • Contentmarketing
      • 17880
      • 5
  • De week van Koot: Surface Earbuds en Generation Alpha

    De week van Koot: Surface Earbuds en Generation Alpha

    Jammer dat Trump of Johnson niet mochten deelnemen aan de verkiezing voor de Televizierring, want die doen echt niet onder voor Chateau Meiland. Naast dit onbelangrijke shownieuws was er deze week ineens Extinction Rebellion. Met de snelheid van Eliud Kipchoge staan zij op in de strijd tegen het klimaat. Om met het motto van Kipchoge te spreken: #nohumanislimited. Voor al het overige nieuws is hier de wekelijkse marketing-update. 

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 15 oktober 2019
    • Advertising E-business Social media Direct marketing Media Brand design Search E-commerce Innovatie
      • 8954
      • 0
  • Hoe bereik je millennials via B2B-marketing?

    Hoe bereik je millennials via B2B-marketing?

    Millennials zijn al langer onderdeel van verschillende doelgroepen in de B2C-markten, maar steeds meer millennials bekleden managementfuncties in B2B-organisaties, waardoor ze terechtkomen in de B2B-doelgroepen. Zelfs als ze niet de eindbeslissing nemen, zijn millennials belangrijke pionnen in het beslissingsproces. Zo promoten millennials vaker veranderingen en durven meer risico te nemen over het in zee gaan met nieuwe organisaties. Belangrijk dus voor organisaties om bewust millennials te bereiken. Nu, en vooral in de nabije toekomst wanneer millennials het management overnemen van de oudere generaties. Hoe nemen millennials precies B2B-beslissingen en hoe kun je hier op inspelen wanneer je een product wilt promoten onder die nieuwe generatie managers?

    Lees verder »
    • Willem Sijbers (iWRITER)
    • 23 juli 2019
    • E-business Contentmarketing
      • 18474
      • 1
  • Social nieuws: Snapchat doet onderzoek naar Gen Z, YouTube Stories en Facebook Watch

    Social nieuws: Snapchat doet onderzoek naar Gen Z, YouTube Stories en Facebook Watch

    Binnen social veranderen bijna dagelijks de mogelijkheden en algoritmes van de verschillende media en ook voor marketeers veranderen de best practices dus continu. Iedere maand zetten wij de belangrijkste wijzigingen binnen social media op een rij. Deze maand een uiteenlopende update met nieuws over Snapchat, Facebook, LinkedIn én YouTube.

    Lees verder »
    • Michelle Oude Groen (SDIM)
    • 28 juni 2019
    • Social media
      • 16942
      • 0
  • Fuck millennials!

    Fuck millennials!

    Niet dat ik iets heb tegen iedereen die tussen 1980 en 2000 is geboren, maar wel tegen de zelfbenoemde trendwatchers die willekeurig etiketten plakken op een 'generatie', daar vervolgens onbewezen eigenschappen aan toekennen om die vervolgens op congressen in Powerpoint-presentaties met veel stockfoto’s uit te venten. Bovendien vergeet ik steeds over wie het nou precies gaat. Millennials? Generatie X? Al sla je me dood. Is het zinvol om onderscheid te maken tussen generaties of 'leeftijdscohorten', zoals ik het ooit geleerd heb? 

    Lees verder »
    • John Faasse (Uitbijter BV)
    • 28 mei 2019
    • Advertising Social media Contentmarketing
      • 40058
      • 2
  • Drie nieuwe inzichten over social media van The Social Conference

    Drie nieuwe inzichten over social media van The Social Conference

    "Ik volg geen merken, ik volg mensen." Hiermee werd door Roos van Vugt The Social Conference geopend afgelopen week in Amsterdam. De nieuwste ontwikkelingen op het gebied van social media gaan razendsnel, zo bleek wel. Een strategie ontwikkelen voor een bepaald platform heeft geen zin, want zodra de strategie op papier staat, is er alweer iets nieuws hip en happening.

    Lees verder »
    • Fabiën Vlems (Fabtastic)
    • 25 maart 2019
    • Social media
      • 13042
      • 0
  • Deborah Nas over slim innoveren en angst voor technologie

    Deborah Nas over slim innoveren en angst voor technologie

    Trendwatcher en hoogleraar Deborah Nas werkt al twintig jaar aan innovatie. Slimme toepassing van technologie, de grootste belemmerende factor en de invloed van millennials: de vijf ondernemerslessen van duizendpoot Nas sluiten naadloos aan op de wereld van nu.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 12 maart 2019
    • Brand design Innovatie
      • 7554
      • 0
  • Generatie Z bestaat niet. X en Y trouwens ook niet

    Generatie Z bestaat niet. X en Y trouwens ook niet

    Stop met het segmenteren op zinloze generatiekenmerken. We worden allemaal gedreven door fear, greed en herd, diepliggende onderbewuste emoties die we zelf nooit kunnen benoemen. Hierop inzetten werkt beter: zo segmenteer je op iemands gedragsintentie in plaats van op zijn vermeende karakter. En daar gaat het toch om in marketing: het beïnvloeden van gedrag.

    Lees verder »
    • Martin de Munnik (Neurensics )
    • 11 december 2018
    • Advertising Contentmarketing
      • 13228
      • 0
  • Het eerste Snapchat-bureau van Nederland

    Het eerste Snapchat-bureau van Nederland

    De twintigjarige Tim van der Wiel is oprichter van GoSpooky, het eerste Snapchat-bureau van Nederland. De jonge ondernemer richtte onlangs ook Speaky op, een nieuw bureau in voice-technologie. Het is bijna een jongensboek, met als eerste hoofdstuk 'Ik startte een twitteraccount op mijn zolderkamer.' Bij welk hoofdstuk zijn we nu en hoe dik wordt het boek?

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 27 november 2018
    • Advertising Social media
      • 14662
      • 0
  • De genadeloze marketinglessen van Mark Ritson

    De genadeloze marketinglessen van Mark Ritson

    “De scheldende Australiër.” Een veelzeggende introductie van marketing-professor Mark Ritson tijdens een recent mediacongres in Nederland. Inderdaad, als spreker en als columnist van MarketingWeek neemt de hoogleraar nooit een blad voor de mond. Reden genoeg voor Marketingfacts om langdurig met Ritson te spreken: over brand-purpose als misbruikte claim, over de leugen van millennial-marketing en de ondraaglijke leegheid van het reclamefestival in Cannes.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 19 november 2018
    • Advertising Contentmarketing Data analytics
      • 26148
      • 0
  • Sanneke Boesveldt (VICE Media): “Wij zijn de stem van de jongere generatie”

    Sanneke Boesveldt (VICE Media): “Wij zijn de stem van de jongere generatie”

    "Het VICE-dna sijpelt door al onze platformen. Het brengen van impactvolle en zicht verbredende verhalen is onze kern. We duiken in subculturen en laten verhalen zien vanuit andere ogen", zegt Sanneke Boesveldt, head of marketing bij VICE Benelux. Een interview over hoe zij met VICE maatschappelijke onderwerpen relevant voor jonge mensen op een geheel eigen wijze onder de aandacht brengt in deze specifieke doelgroep.

    Lees verder »
    • Kevin Loos (2Basics Marketing & Sports)
    • 11 oktober 2018
    • Contentmarketing
      • 12800
      • 0
  • Millennials zonder Instagram bestaan ook

    Millennials zonder Instagram bestaan ook

    Hoe bereik je de nieuwe generaties consumenten? Er is bijna geen groter vraagstuk denkbaar voor de hedendaagse marketeer, zeker nu jongeren traditionele reclame en media massaal de rug toe keren. Marketing moet anders, maar hoe? Online Tuesday pakte de handschoen op en analyseerde de generaties X, Y en Z.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 17 september 2018
    • Advertising Mobile Contentmarketing
      • 18584
      • 0
  • Praat met jouw doelgroep via social messaging. Waarom? Omdat ze daar zijn!

    Praat met jouw doelgroep via social messaging. Waarom? Omdat ze daar zijn!

    De traditionele manier om iets te weten te komen over je doelgroep is door een ​​uitgebreide enquête op te stellen, naar een onderzoekspanel te sturen en te wachten op antwoorden. Lage gegevenskwaliteit en lage responspercentages betekenen dat studies doorgaans hoge inspanningen en veel tijd vergen. Maar de gewoonten en verwachtingen van deelnemers zijn veranderd. Communicatie is snel en respondenten kennen de waarde van hun input. Hoe kan marktonderzoek bijblijven? Hoe bepaal je als marketeer hoe je moet opereren in de digitale ‘agile’ wereld?

    Lees verder »
    • Peter Meijer (Upinion)
    • 17 juli 2018
    • Social media Mobile Data analytics
      • 22650
      • 0
  • Hoe millennial-marketing de toekomst van B2B verandert

    Hoe millennial-marketing de toekomst van B2B verandert

    Tegenwoordig is 73 procent van de werkende millennials betrokken bij aankoopbeslissingen voor hun (eigen) bedrijf. Met de verwachting dat millennials binnen tien jaar de meerderheid van de wereldberoepsbevolking zullen uitmaken, zal deze koopdynamiek alleen maar toenemen. Dit maakt het steeds belangrijker voor bedrijven – vooral die met traditionele tactieken – om te leren hoe ze de nieuwste generatie B2B-klanten kunnen bereiken en er succesvol mee kunnen werken.

    Lees verder »
    • Lisanza Faccilongo (Sortlist)
    • 24 april 2018
    • Contentmarketing
      • 24384
      • 3
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you