-
Marketing puntnul
Als marketeers zoeken we naar bewijs, en daarmee naar zekerheden en antwoorden. Die denken we te vinden in data. Maar daarmee vergeten we waar het echt om draait: om de oorsprong van een bedrijf, van een merk. In het DNA van de onderneming zit het geheim van succes.
-
Zo voegt storytelling waarde toe
Het geven van de juiste informatie en het delen van relevante en boeiende ervaringen door klanten is één van de beste marketingstrategieën, die merken kunnen inzetten. Daarmee krijg je vertrouwen en een essentiële troef voor elke organisatie.
-
Hoe je Distinctive Brand Assets bouwt
Met distinctieve (visuele) brand assets zorg je dat je merk herkenbaar is in reclame-uitingen en ben je in staat snel te communiceren in de eerste, cruciale, aandachtsfase. Een onderzoek naar deze eerste fase op advertenties: willekeurige uitingen zijn in hun natuurlijke omgeving gemeten op aandacht, merkkoppeling, visual- en tekstoverdracht. Hoe zien de aandachtspatronen eruit en hoe is de merkkoppeling?
-
Lenen duurzame merken zich wel voor brand placement?
We kennen het allemaal: je kijkt een serie, film of video en ineens verschijnt de hoofdrolspeelster met een flesje Heineken in haar hand en rijdt haar vlam in de nieuwste Ferrari voorbij, terwijl je op de achtergrond een Starbucks-winkel ziet. Veel bedrijven lopen tegen het probleem aan dat consumenten traditionele advertenties willen vermijden en gaan daarom op zoek naar andere, effectieve manieren om te adverteren, zoals via brand placement (merkplaatsing). Maar werkt merkplaatsing ook als het om duurzame, groene merken gaat?