-
Vijf tips voor video als marketinginstrument
Elke marketeer en communicatiespecialist weet dat video niet meer weg te denken is uit de middelenmix. Video is een krachtig middel: voor de kijker is video eenvoudig te consumeren en als organisatie kun je er veel emotie, argumentatie en overtuiging in kwijt. Niet voor niets steken organisaties veel budget in videocontent. Daarnaast geven Facebook en Instagram video voorrang in het algoritme en er zijn natuurlijk platformen waar video de centrale rol speelt. Waar moet je op letten als je video gaat inzetten?
-
Online reclame is onze onmisbare pispaal
Laatst zag ik een Twitter-discussie tussen Ronald Voorn (HU, Universiteit Twente) en Jesse Frederik, economisch redacteur bij De Correspondent, naar aanleiding van het artikel 'Dit is de nieuwe internetbubbel: online advertenties'. Daarin werd gesteld dat online reclame niet werkt en die conclusie trok aardig wat aandacht.
-
Ferry Bol (Eigenaar bureau FEL): “Merken moeten menselijker worden”
Ferry Bol, eigenaar van Bureau FEL, gaat al jaren de uitdaging aan om in het traditionele reclame- en marketingland een grotere impact te bereiken. Vaak door bijzondere merkactivaties, indien mogelijk voor kleinere budgetten. Ferry: “Een grote impact hoeft niet altijd duur te zijn.”