-
Bereiksonderzoek moet anders, maar hoe dan?
Hoe moet het verder met bereiksonderzoek? Dat was de hamvraag van de allereerste Keizersgracht Conferentie, georganiseerd door media-adviseur John Faasse in samenwerking met Marketingfacts. Dat resulteerde in een bevlogen discussie over bereik, effect en multimedia. Het kan en moet anders en beter, maar hoe dan?
-
Online Tuesday #88: effectieve multimomentmarketing met data
Online marketing vindt meer en meer zijn plaats in de marketingmix. Door de toepassing van data wordt de belofte van digitale kanalen waargemaakt. Zo maken bureaus en adverteerders harde afspraken over doelstellingen. De kosten voor de creatie van content en distributie van marketingmiddelen worden drastisch gereduceerd door eigentijdse technologie zoals machine learning. Slimme toepassingen met data drukken de kosten van creatie en vergroten de effectiviteit van media. En dat blijkt alleszins betaalbaar, zo bleek in de april-editie van Online Tuesday.
-
Gérard Ghazarian (Candid Group): “Tegenwicht bieden aan grote bureauketens”
Begin jaren negentig vluchtte Gérard Ghazarian vanuit Armenië naar Nederland. In 2007 richtte hij samen met een zakenpartner Candid Group op. Het bedrijf biedt interactie tussen media, creatie, tech en data-expertises. Dus ook tussen merken en hun publiek. Wat is zijn visie op het Nederlandse media- en reclamelandschap?