-
Drie redenen om die mooie marketingsoftware nog even niet aan te schaffen
Op het gebied van marketingsoftware is het internet inmiddels een soort luilekkerland. Je kunt het zo gek niet bedenken of er zijn 27 verschillende tools voor, met allemaal hun kwaliteiten en hele aantrekkelijke gratis proefversies waar je makkelijk hele dagen mee kunt prutsen. Maar welke tools heb je nou écht nodig? Het is voer voor eindeloze discussies en dure consultancytrajecten. Drie redenen om die shiny software-tool nog even niet aan te schaffen.
-
Zeven inzichten van marketingbeurs DMEXCO
Met meer dan 40.000 bezoekers is DMEXCO de grootste beurs voor marketingtechnologie in Europa. Net als vorig jaar kon ik het niet laten om tussen alle afspraken en gesprekken door zelf even een inventarisatie te maken van het aanbod op de beursvloer. Wat zijn de zeven belangrijkste takeaways van deze Keulse vakbeurs?
-
Het hectische speelveld van CX-software
Het verbeteren van de customer experience staat tegenwoordig op de agenda van vrijwel elke organisatie. Dit betekent dat er ook steeds meer software-oplossingen beschikbaar zijn in de markt. Nieuwe niche-oplossingen ontstaan overal waar je kijkt, van Customer Experience Management (CEM) tot Customer Success-platforms en tools voor klant-feedback en live-chat. Ondertussen worden ook veel van deze nieuwe tools overgenomen door grotere software-spelers. Waar gaat het heen met CX-oplossingen en welke bewegingen zijn er in de markt?
-
Marketingtechnologie goes beyond the shiny sexy stuff
Of het nu gaat om mobile marketing, display en programmatic advertising, contentmarketing, e-mailmarketing, analytics of campaign-management: voor elke marketing-uitdaging is er wel een systeem dat dit proces kan automatiseren en ondersteunen. Door de inzet van AI worden die systemen nog slimmer. Wat de marketeer allemaal kán met MarTech is wel duidelijk. Vraag is of het echt hélpt en wat je er als marketeer van moet begrijpen.
-
Hoe Brand Portals het leven van marketeers makkelijker maken
De laatste twintig jaar is het gebruik van software om werkzaamheden efficiënter uit te voeren flink toegenomen. In sales is het gebruikelijk om een CRM-systeem in te richten, zoals bijvoorbeeld Salesforce of HubSpot. In productmanagement zijn ERP-systemen zoals SAP populair. Pakketten zoals Exact of Visma worden vaak gebruikt om de administratie te organiseren. Maar welke software gebruiken marketeers om hun werk efficiënter te maken? Welke tools kun je inzetten om de consistentie in de communicatie te verbeteren? En hoe manage je alle verschillende assets zoals beelden, logo’s, kleuren, documenten en teksten?
-
De beste martech-software kiezen: zo doe je dat
Er wordt volop software ontwikkeld om de digitale klantrelatie beter te kunnen aangaan, om marketing beter meetbaar te maken en als hulpmiddel voor snelle groei. In een vorig artikel schreef ik al over de explosie van marketingtechnologie. Marketeers vragen zich af waar ze goed aan doen. Springen we bovenop elke innovatie, of wachten we tot innovaties zijn doorgedrongen tot de software die we al gebruiken?
-
De explosie van (Nederlandse) marketingtechnologie
Marc Andreessen schreef in 2011 een baanbrekend artikel voor The Wall Street Journal: ‘Why software is eating the world’. Het belang van software wordt groter. En of we het willen of niet, software neemt een steeds grotere plaats in ons leven in: het internet of things, de mobiele apparaten die we met ons meedragen en natuurlijk de zelfrijdende auto worden allemaal aangestuurd door software.
Ook voor marketeers wordt software steeds belangrijker, omdat het meer en meer gaat om het leveren van een goede klantervaring bij elk klantcontact. En die klantcontacten zijn vaker digitaal. Marketinginzet is beter meetbaar, waarvoor we software inzetten. Omdat de wereld van de marketeer door al die digitale technologie complexer wordt, is er ook veel vraag naar software-hulpmiddelen voor marketeers.