-
(Podcast) De merkevolutie van Marktplaats
Gregory Kukolj, CMO van Marktplaats en 2dehands.be, zat aan de virtuele keukentafel van HelloMasters voor een diepte-interview over alles wat met marketing te maken heeft. “Ons platform behoort aan de mensen toe”, zegt Kukolj.
-
Search buiten de zoekmachines, slimme keuze of tijdverspilling?
In tegenstelling tot wat sommige mensen misschien denken, gaat het zoekgedrag van de consument verder dan alleen Google en Bing. Inspiratie doen veel consumenten bijvoorbeeld op via Pinterest, maar ook YouTube en Marktplaats zijn platformen waar consumenten op zoeken. Wat opvalt is dat veel van dit soort platformen veel minder worden geoptimaliseerd. Maar of dat zo verstandig is?
-
Addressability in een wereld zonder cookies, hoe?
Wat kunnen buyers en publishers straks, in een wereld zonder cookies, nog doen op het gebied van addressability? Hierover spreken in de tweede aflevering van het IAB Nederland-drieluik ‘Cookieless era webinar’ niemand minder dan Bernard de Vreede, Data Strategy Benelux bij Ebay, Travis Clinger, Senior Vice President, Addressability and Ecosystem bij LiveRamp, en Slaven Mandic, Director of Advertising bij Mediahuis.
-
‘Amazon is een bedreiging, maar dat zegt Bol.com niet hardop’
Veel nervositeit over de entree van Amazon in Nederland. Concurrenten verlagen prompt hun prijzen, merkfabrikanten herzien hun retailstrategie. Rishi Kartaram, CEO van Jeffcommerce, werkt nauw samen met Amazon en analyseert de storm die door de webwinkelwereld raast. “Bol.com móet wel laconiek reageren.”
-
“Fuck fast fashion, lang leve tweedehands”
“Fuck fast fashion” is het motto van Thijs Verheul, medeoprichter van online marktplaats voor tweedehands kleding United Wardrobe. “Het is triest dat er nog steeds zo massaal gekozen wordt voor goedkope – niet duurzame – kleding”. In gesprek met Verheul over de ontwikkelingen binnen de kledingmarkt.
-
Hoe Bol.com en Wehkamp de komst van Amazon kunnen overleven
Kunnen de grote Nederlandse webwinkels de concurrentie met Amazon het hoofd bieden? Ja, door in te spelen op de zwakke plek van Amazon.