-
‘Amazon is een bedreiging, maar dat zegt Bol.com niet hardop’
Veel nervositeit over de entree van Amazon in Nederland. Concurrenten verlagen prompt hun prijzen, merkfabrikanten herzien hun retailstrategie. Rishi Kartaram, CEO van Jeffcommerce, werkt nauw samen met Amazon en analyseert de storm die door de webwinkelwereld raast. “Bol.com móet wel laconiek reageren.”
-
Amazon in Nederland: wat betekent dit voor jouw online strategie?
Amazon is 10 maart officieel begonnen in Nederland. De komst van deze techreus en de verdere platformisering gaan grote impact hebben op het Nederlandse retaillandschap. Wat betekent dit voor jouw online strategie en reputatie? En moet je wel of niet met Amazon in zee gaan? In dit artikel delen we tips en adviezen van experts bij ING, Ikea, Storm Digital en Maze-one, die spraken op de DDMA Afternoon Update van 5 maart over dit onderwerp.
-
Online Tuesday #97: hoe dominant worden marketplaces?
De komst van Amazon naar Nederland gaat bij velen gepaard met stress en chaos. Want wat betekent dit voor jouw brand? Velen vragen zich af of ze als merk of retailer nog wel kunnen ontbreken op marketplaces. Online Tuesday #97 draait op 14 april helemaal om marketplaces. Schrijf je meteen gratis in!
-
Kun jij als merk of retailer nog wel ontbreken op marketplaces?
Op 29 oktober 2019 vond het Twinkle Marketplaces Event plaats, het event waar je met behulp van praktische cases en inspirerende sessies ontdekt waar jij als merk of retailer rekening mee moet houden, wat de verschillen zijn tussen de marketplaces, wat de voor- en nadelen zijn en hoe je het beste de concurrentie aan kan gaan. Oftewel; hoe beslis jij als merk of retailer of je nog wel kan ontbreken op marketplaces?
-
Google gaat ervandoor met je klantdata
Traditionele zoekmachines zijn aan het vergrijzen. Zoekgedrag verandert en de zoekmachines moeten mee. Dat blijkt onder meer uit Google Shopping Actions, dat wordt getest in Frankrijk. Bestellen en afrekenen kan in Google, dat eigenaar wordt van de klantdata. "Je kunt het erg vinden, of principiële bezwaren hebben, maar uiteindelijk doe je er weinig aan. Dus denk commercieel."
-
Klein budget? Investeer in deze kanalen!
Als (startende) ondernemer kan het lastig zijn om met een klein budget online marketing uit te voeren. Je hebt net een nieuwe website gelanceerd dat er qua design prachtig uitziet, maar krijgt nog geen verkeer naar de website toe. De vraag is: welk online marketingkanaal kies je om met een klein budget succesvol te zijn? We zetten de basics op een rij.
-
Gaan marketplaces shoppend Nederland veranderen?
In de Beurs van Berlage gaf de crème de la crème van e-commerce in Nederland een uitgebreide update van de stand van zaken, tijdens Emerce eCommerce Live! 2019. Opvallend dit jaar was de focus op marketplaces, een trend die we al langere tijd zien in de markt. Hoe ga jij als merk of retailer om met marketplaces als Amazon en Bol.com en what’s in it voor jou? De potentie van marketplaces is enorm, maar zonder goed doordachte en berekende strategie, geen succes. Oftewel: verwerk je marketplacestrategie in je toekomstige digitale marketingstrategie. Eén ding is zeker: marketplaces, daar moet je mee aan de slag!
-
Vier redenen waarom Amazon enorme impact gaat hebben op programmatic
Google is wereldwijd marktleider in het leveren van advertisingtechnologie, maar Amazon is hard aan het groeien in advertentiebestedingen. Het afgelopen jaar was er een groei van 100 procent naar 10 miljard dollar. Reclameman Sir Martin Sorrell (ex-WPP, nu de baas van S4 Capital) verwacht dat dit zal groeien naar 100 miljard. En als hij dat zegt, dan moet je er serieus rekening mee houden. Amazon bouwt aan een eigen 'ad tech stack', met de mogelijkheid digitale advertenties in te kopen op één plek en via één interface. Uiteraard vormt het oorspronkelijke retailplatform, dat we allemaal van Amazon kennen, de kern.
-
Online Tuesday over liquid marketing en het waterbed dat marketplace heet
Voor bijgelovige numerologen hing er vast iets in de lucht tijdens Online Tuesday, gisteravond 13 maart in de Nieuwe Liefde te Amsterdam, want wie het gekkengetal vermenigvuldigt met het geluksnummer komt uit op 77, precies de doornummerende editie van het maandelijkse rondje trends in online marketing. Het was niet dat zo’n voorgevoel niet te plaatsen zou zijn geweest. OT77 bracht waar het voor staat: praktijkervaring uit de weerbarstige praktijk, gekoppeld aan een aantal insights die alleen 'deep divers' je kunnen bieden.