Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Marketplace

gerelateerde topics

  • amazon
  • marktplaatsen
  • retail
  • e-commerce
  • online tuesday

marketplace experts

  • Rik de Ruijter
    Aantal blogs: 2
  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 2

  • Aantal blogs: 1

vacatures

  • Campagnemanager sales

    Campagnemanager sales

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • ‘Amazon is een bedreiging, maar dat zegt Bol.com niet hardop’

    ‘Amazon is een bedreiging, maar dat zegt Bol.com niet hardop’

    Veel nervositeit over de entree van Amazon in Nederland. Concurrenten verlagen prompt hun prijzen, merkfabrikanten herzien hun retailstrategie. Rishi Kartaram, CEO van Jeffcommerce, werkt nauw samen met Amazon en analyseert de storm die door de webwinkelwereld raast. “Bol.com móet wel laconiek reageren.”

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 16 maart 2020
    • E-business E-commerce Strategie
      • 12026
      • 0
  • Amazon in Nederland: wat betekent dit voor jouw online strategie?

    Amazon in Nederland: wat betekent dit voor jouw online strategie?

    Amazon is 10 maart officieel begonnen in Nederland. De komst van deze techreus en de verdere platformisering gaan grote impact hebben op het Nederlandse retaillandschap. Wat betekent dit voor jouw online strategie en reputatie? En moet je wel of niet met Amazon in zee gaan? In dit artikel delen we tips en adviezen van experts bij ING, Ikea, Storm Digital en Maze-one, die spraken op de DDMA Afternoon Update van 5 maart over dit onderwerp. 

    Lees verder »
    • Anniek Swillens (Sanoma)
    • 12 maart 2020
    • E-commerce Strategie
      • 10990
      • 0
  • Online Tuesday #97: hoe dominant worden marketplaces?

    Online Tuesday #97: hoe dominant worden marketplaces?

    De komst van Amazon naar Nederland gaat bij velen gepaard met stress en chaos. Want wat betekent dit voor jouw brand? Velen vragen zich af of ze als merk of retailer nog wel kunnen ontbreken op marketplaces. Online Tuesday #97 draait op 14 april helemaal om marketplaces. Schrijf je meteen gratis in!

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 22 februari 2020
    • E-business E-commerce Strategie
      • 10544
      • 2
  • Kun jij als merk of retailer nog wel ontbreken op marketplaces?

    Kun jij als merk of retailer nog wel ontbreken op marketplaces?

    Op 29 oktober 2019 vond het Twinkle Marketplaces Event plaats, het event waar je met behulp van praktische cases en inspirerende sessies ontdekt waar jij als merk of retailer rekening mee moet houden, wat de verschillen zijn tussen de marketplaces, wat de voor- en nadelen zijn en hoe je het beste de concurrentie aan kan gaan. Oftewel; hoe beslis jij als merk of retailer of je nog wel kan ontbreken op marketplaces?

    Lees verder »
    • Rik de Ruijter (Amazin)
    • 5 november 2019
    • E-business E-commerce
      • 7828
      • 0
  • Google gaat ervandoor met je klantdata

    Google gaat ervandoor met je klantdata

    Traditionele zoekmachines zijn aan het vergrijzen. Zoekgedrag verandert en de zoekmachines moeten mee. Dat blijkt onder meer uit Google Shopping Actions, dat wordt getest in Frankrijk. Bestellen en afrekenen kan in Google, dat eigenaar wordt van de klantdata. "Je kunt het erg vinden, of principiële bezwaren hebben, maar uiteindelijk doe je er weinig aan. Dus denk commercieel."

    Lees verder »
    • Twinkle (BBP)
    • 4 november 2019
    • E-business E-commerce
      • 9462
      • 0
  • Klein budget? Investeer in deze kanalen!

    Klein budget? Investeer in deze kanalen!

    Als (startende) ondernemer kan het lastig zijn om met een klein budget online marketing uit te voeren. Je hebt net een nieuwe website gelanceerd dat er qua design prachtig uitziet, maar krijgt nog geen verkeer naar de website toe. De vraag is: welk online marketingkanaal kies je om met een klein budget succesvol te zijn? We zetten de basics op een rij.

    Lees verder »
    • Niels Hoogeveen (Lequal)
    • 25 oktober 2019
    • Advertising E-business Social media Search E-commerce
      • 15594
      • 4
  • Gaan marketplaces shoppend Nederland veranderen?

    Gaan marketplaces shoppend Nederland veranderen?

    In de Beurs van Berlage gaf de crème de la crème van e-commerce in Nederland een uitgebreide update van de stand van zaken, tijdens Emerce eCommerce Live! 2019. Opvallend dit jaar was de focus op marketplaces, een trend die we al langere tijd zien in de markt. Hoe ga jij als merk of retailer om met marketplaces als Amazon en Bol.com en what’s in it voor jou? De potentie van marketplaces is enorm, maar zonder goed doordachte en berekende strategie, geen succes. Oftewel: verwerk je marketplacestrategie in je toekomstige digitale marketingstrategie. Eén ding is zeker: marketplaces, daar moet je mee aan de slag!

    Lees verder »
    • Rik de Ruijter (Amazin)
    • 28 juni 2019
    • E-commerce
      • 15238
      • 3
  • Vier redenen waarom Amazon enorme impact gaat hebben op programmatic

    Vier redenen waarom Amazon enorme impact gaat hebben op programmatic

    Google is wereldwijd marktleider in het leveren van advertisingtechnologie, maar Amazon is hard aan het groeien in advertentiebestedingen. Het afgelopen jaar was er een groei van 100 procent naar 10 miljard dollar. Reclameman Sir Martin Sorrell (ex-WPP, nu de baas van S4 Capital) verwacht dat dit zal groeien naar 100 miljard. En als hij dat zegt, dan moet je er serieus rekening mee houden. Amazon bouwt aan een eigen 'ad tech stack', met de mogelijkheid digitale advertenties in te kopen op één plek en via één interface. Uiteraard vormt het oorspronkelijke retailplatform, dat we allemaal van Amazon kennen, de kern.

    Lees verder »
    • Tim van der Bilt (Maze-One)
    • 23 mei 2019
    • Advertising E-commerce
      • 6602
      • 0
  • Online Tuesday over liquid marketing en het waterbed dat marketplace heet

    Online Tuesday over liquid marketing en het waterbed dat marketplace heet

    Voor bijgelovige numerologen hing er vast iets in de lucht tijdens Online Tuesday, gisteravond 13 maart in de Nieuwe Liefde te Amsterdam, want wie het gekkengetal vermenigvuldigt met het geluksnummer komt uit op 77, precies de doornummerende editie van het maandelijkse rondje trends in online marketing. Het was niet dat zo’n voorgevoel niet te plaatsen zou zijn geweest. OT77 bracht waar het voor staat: praktijkervaring uit de weerbarstige praktijk, gekoppeld aan een aantal insights die alleen 'deep divers' je kunnen bieden. 

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 14 maart 2018
    • Data analytics E-commerce Innovatie
      • 14576
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you