Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Marketingmix

gerelateerde topics

  • marketingorganisatie
  • marketingstrategie
  • nima
  • boek
  • digital marketing

marketingmix experts

  • Jeroen Schurink
    Aantal blogs: 1
  • Luuk Ros SCP
    Aantal blogs: 1
  • Evert Vols
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • De kracht van relatiegeschenken: 4 redenen om ze op te nemen in je marketingmix

    De kracht van relatiegeschenken: 4 redenen om ze op te nemen in je marketingmix

    Misschien toch best handig in deze tijden dat je elkaar even niet fysiek opzoekt: stuur eens een relatiegeschenk! Feit is dat relatiegeschenken en promotionele artikelen een krachtig middel kunnen zijn om positieve relaties op te bouwen met klanten en andere betrokkenen. Mits ze op de juiste wijze worden geïntegreerd in je marketingmix.

    Lees verder »
    • Jeroen Schurink (Van Helden)
    • 3 april 2020
    • Direct marketing Customer experience
      • 7282
      • 0
  • Marketeers midscheeps geraakt door corona

    Marketeers midscheeps geraakt door corona

    Veel bureaus en zzp'ers onder de professionals in marketing, communicatie en sales zitten van de ene op de andere dag zonder werk; opdrachten zijn ingetrokken of worden niet verlengd. Pitches gaan sowieso niet door, maar ook de bedrijven waar marketeers werkzaam zijn worden geraakt. Omzet wordt op zijn best uitgesteld en de effecten daarvan zijn pas op langere termijn zichtbaar.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 16 maart 2020
    • Advertising E-business Data analytics E-commerce Innovatie Strategie Brand management
      • 12893
      • 2
  • Wek de (bijna) dode allround marketeer weer tot leven

    Wek de (bijna) dode allround marketeer weer tot leven

    Gezocht: SEO-marketeer, SEA-marketeer, e-mailmarketeer, contentmarketeer, databasemarketeer, kanaalmarketeer en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het gaat goed met de economie, en dus wordt er weer meer geïnvesteerd in marketing. Marketingvacatures schieten als paddenstoelen uit de grond. Specialisatie is het toverwoord en marketeers moeten tegenwoordig vooral ook heel digitaal zijn. Maar niet iedereen in je doelgroep zit op alle social kanalen, kijkt nooit meer traditioneel tv of leest geen krant. En de reis van een klant loopt vaak door meerdere marketingspecialisaties heen. Een pleidooi voor de allround marketeer.

    Lees verder »
    • Evert Vols (Buro Improof)
    • 6 december 2018
    • Customer experience Loopbaan
      • 17940
      • 7
  • De Spotify voor klassieke muziek

    De Spotify voor klassieke muziek

    Zeg Spotify en je zegt muziek. Maar volgens de liefhebbers komt klassieke muziek er bekaaid vanaf. "Ze doen klassieke muziek erbij en dat werkt niet goed, omdat klassieke muziek en diens liefhebbers echt fundamenteel andere behoeftes en structuren hebben dan andere muziekliefhebbers. Het zit op vier gebieden: je kunt op Spotify niet precies vinden wat je zoekt, de geluidskwaliteit is onvoldoende, de aanbevelingen zijn niet zo relevant en er mist achtergrondinformatie", aldus Thomas Steffens, CEO van Primephonic. Primephonic richt zich exclusief op klassieke muziek.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 5 november 2018
    • E-business
      • 8530
      • 2
  • Gezocht: Visual Marketeer

    Gezocht: Visual Marketeer

    Op Marketingfacts delen NIMA Register Marketeers hun mening over vakliteratuur. Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? We recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'Gezocht M/V Visual Marketeer' van Christoph Ruys.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 17 augustus 2018
    • Brand design Loopbaan
      • 7048
      • 0
  • Nima Marketing Day viert het vak

    Nima Marketing Day viert het vak

    Marketeer is geen vak, het is een levenshouding. Dat klinkt wellicht wat pretentieus, maar dat was wel de boodschap die beklijfde tijdens NIMA Marketing Day 2018, op donderdag 21 juni in DeFabrique. Met rockprofessor Micael Dahlen als opperpriester van het marketing-geloof.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 22 juni 2018
    • Contentmarketing
      • 20046
      • 0
  • Internet of Things moet geen speeltje zijn van techneuten

    Internet of Things moet geen speeltje zijn van techneuten

    Huizen en steden worden steeds slimmer, autonome voertuigen zijn in opkomst. Internet of Things (IoT) levert tastbare voordelen op in de hele wereld. IoT-oplossingen verhogen productiviteit, verlagen kosten, verbeteren de ervaringen van klanten en ga zo maar door. In de juiste handen is de businesscase zeer solide, maar wiens handen zijn dat? Blijft IoT toch vooral een 'IT-dingetje'?

    Lees verder »
    • Boban Vukicevic (Digitalecommissaris.com)
    • 11 mei 2018
    • Innovatie
      • 10808
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you