-
De kracht van relatiegeschenken: 4 redenen om ze op te nemen in je marketingmix
Misschien toch best handig in deze tijden dat je elkaar even niet fysiek opzoekt: stuur eens een relatiegeschenk! Feit is dat relatiegeschenken en promotionele artikelen een krachtig middel kunnen zijn om positieve relaties op te bouwen met klanten en andere betrokkenen. Mits ze op de juiste wijze worden geïntegreerd in je marketingmix.
-
Marketeers midscheeps geraakt door corona
Veel bureaus en zzp'ers onder de professionals in marketing, communicatie en sales zitten van de ene op de andere dag zonder werk; opdrachten zijn ingetrokken of worden niet verlengd. Pitches gaan sowieso niet door, maar ook de bedrijven waar marketeers werkzaam zijn worden geraakt. Omzet wordt op zijn best uitgesteld en de effecten daarvan zijn pas op langere termijn zichtbaar.
-
Wek de (bijna) dode allround marketeer weer tot leven
Gezocht: SEO-marketeer, SEA-marketeer, e-mailmarketeer, contentmarketeer, databasemarketeer, kanaalmarketeer en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het gaat goed met de economie, en dus wordt er weer meer geïnvesteerd in marketing. Marketingvacatures schieten als paddenstoelen uit de grond. Specialisatie is het toverwoord en marketeers moeten tegenwoordig vooral ook heel digitaal zijn. Maar niet iedereen in je doelgroep zit op alle social kanalen, kijkt nooit meer traditioneel tv of leest geen krant. En de reis van een klant loopt vaak door meerdere marketingspecialisaties heen. Een pleidooi voor de allround marketeer.
-
De Spotify voor klassieke muziek
Zeg Spotify en je zegt muziek. Maar volgens de liefhebbers komt klassieke muziek er bekaaid vanaf. "Ze doen klassieke muziek erbij en dat werkt niet goed, omdat klassieke muziek en diens liefhebbers echt fundamenteel andere behoeftes en structuren hebben dan andere muziekliefhebbers. Het zit op vier gebieden: je kunt op Spotify niet precies vinden wat je zoekt, de geluidskwaliteit is onvoldoende, de aanbevelingen zijn niet zo relevant en er mist achtergrondinformatie", aldus Thomas Steffens, CEO van Primephonic. Primephonic richt zich exclusief op klassieke muziek.
-
Gezocht: Visual Marketeer
Op Marketingfacts delen NIMA Register Marketeers hun mening over vakliteratuur. Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? We recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'Gezocht M/V Visual Marketeer' van Christoph Ruys.
-
Nima Marketing Day viert het vak
Marketeer is geen vak, het is een levenshouding. Dat klinkt wellicht wat pretentieus, maar dat was wel de boodschap die beklijfde tijdens NIMA Marketing Day 2018, op donderdag 21 juni in DeFabrique. Met rockprofessor Micael Dahlen als opperpriester van het marketing-geloof.
-
Internet of Things moet geen speeltje zijn van techneuten
Huizen en steden worden steeds slimmer, autonome voertuigen zijn in opkomst. Internet of Things (IoT) levert tastbare voordelen op in de hele wereld. IoT-oplossingen verhogen productiviteit, verlagen kosten, verbeteren de ervaringen van klanten en ga zo maar door. In de juiste handen is de businesscase zeer solide, maar wiens handen zijn dat? Blijft IoT toch vooral een 'IT-dingetje'?