-
Dit was blogjaar 2019 op Marketingfacts
Aftellend naar 2020 is het natuurlijk weer tijd voor de lijst der lijsten: hoe deed Marketingfacts het zélf in 2019? Of beter gezegd: wat waren volgens onze lezers de marketingtrends van afgelopen jaar? Hoog tijd voor de wrap-up van een bevlogen blogjaar: dit was 2019 op Marketingfacts.nl.
-
Waarom het nooit saai is in marketingland
Hij is er: het Marketingfacts Jaarboek. Woensdag hielden we hem ten doop op het zonnige terras van Tolhuistuin, restaurant annex popzaal aan de noordoever van het IJ. Naast onze vakblog brengen we al veertien jaar lang een jaarboek uit. De essentie van marketing, aangevuld met cijfers en cases. Als aftrap lees je hier een voorpublicatie over trends die het marketingvak fundamenteel veranderen.
-
NIMA Marketing Day: wat heb je daar te zoeken?
Als geregeld bezoeker van dit onvolprezen shockblog over innovatie in marketing kan het je onmogelijk zijn ontgaan dat er sinds anderhalf jaar een soort innige verkering gaande is, die trouwens een aantal weken geleden ook echt is beklonken met een huwelijk (al wordt er nog gepuzzeld op de huwelijkse voorwaarden – pin me nergens op vast). NIMA wordt echt voor de helft uitgever van Marketingfacts. Goed voor NIMA, goed voor M!, zo luidt de verwachting.
-
Happy New Year! Bezoek nieuwjaarsborrel van IAB en Online Tuesday
Het nieuwe jaar is al knallend begonnen, maar dat doen we over een week nog even over. Kom op 8 januari naar de nieuwjaarsreceptie waar al jouw vakgenoten rondlopen: de borrel van IAB Nederland en Online Tuesday (en dus ook Marketingfacts). Het wordt weer een knaller!
-
Dit was blogjaar 2018 op Marketingfacts
Het jaar 2018 zit erop, ook voor Marketingfacts. Een bijzonder jaar, want we gingen aan de slag met een compleet nieuw redactieteam. Toch is Marketingfacts gewoon Marketingfacts gebleven. Dat vinden wij, maar dat bewijzen ook de cijfers. Hoog tijd voor de wrap-up van een bewogen blogjaar: dit was 2018 op Marketingfacts.
-
Een jaartje NIMA Inside, waarom eigenlijk?
Toegegeven, het begon precies een jaar geleden als wat vrijblijvend gemijmer bij een bak koffie en het napraten over de NIMA Marketing Day: Toen de zittende redactie het eind 2017 collectief hoog tijd vond voor een nieuwe uitdaging, riep dat de vraag op hoe dit tamelijk grandioze bloggersplatform zich zou kunnen of moeten ontwikkelen. Waarom niet met NIMA Inside?
-
Je cijfers altijd up-to-date met het nieuwe Marketingfacts Stats Dashboard 2.0!
Twee jaar geleden had ik een idee. Een idee om veelgebruikte cijfers op een centraal punt te verzamelen en te visualiseren. Dat was het begin van het Marketingfacts Stats Dashboard. Na veel positieve reacties heb ik het afgelopen jaar in stilte gewerkt aan een nieuwe versie. Vandaag is het moment dat het Stats Dashboard 2.0 live gaat. Wat is er nieuw? O.a. zijn de grafieken groter, de data kan dynamisch worden aangepast en grafieken kunnen worden opgeslagen als afbeelding. Zo heb je altijd de actuele gegevens bij de hand voor je presentaties, marketingplannen of de pubquiz.
-
Dan toch nog: de uitslag van de Grote Marketingfacts Jaarboek Quiz
Belofte maakt schuld. En we zijn een beetje laat met aflossen, dus we zijn ook wat extra rente verschuldigd. Maar hier is 'ie dan: de uitslag van de Grote Marketingfacts Jaarboek Quiz!
-
Marketingfacts en Marketing Pioneers gaan naar Amerika. Ga je mee?
Als het om marketing en innovatie gaat is Amerika nog altijd hét grote voorbeeld. Henry Ford veroverde de wereld met zijn uitspraak "any customer can have a car painted any color that he wants as long as it is black". Kotler leidde vele generaties marketeers op met zijn vier P's. De superbowl is altijd dé kraamkamer van de beste commercials én Facebook kleurt de wereldkaart blauw op het gebied van social media.
Amerika geldt als dé bakermat van marketing en vernieuwende technologie en dus de ultieme bestemming voor marketeers die willen leren en innoveren. Marketingfacts en Marketing Pioneers delen de visie dat je kennis moet delen om echt te kunnen vermenigvuldigen. Daarom organiseren wij voor de echte marketingbeslissers in november 2013 een exclusieve innovatie- en netwerkreis. Een compleet verzorgde en georganiseerde reis inclusief vlucht, verblijf, bedrijfsbezoeken en netwerkmomenten.
Dinsdagmiddag 25 juni organiseren we in The Amsterdam View een informatiebijeenkomst. Hier leer je alles over onze plannen en kun je in een informele sfeer kennis maken met de organisatie en andere geïnteresseerden. Meld je aan door een e-mail met je contactgegevens en het onderwerp ‘YES’ te sturen naar .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) (ruim 70 mensen gingen je al voor!).
-
Doe mee aan ons onderzoek naar de toekomst van online marketing- en communicatiefuncties
De markt van de online marketeer en onlinecommunicatieprofessional is continu in beweging. Al jaren ontstaan er nieuwe functies en specialiteiten en migreren functies van de bureauwereld naar de corporate wereld. De SEO-specialist was enkele jaren geleden nog een functie die enkel bij bureaus werkte, maar is nu heel normaal bij banken en uitgevers. Webcaremedewerkers kennen we ook pas een paar jaar als functie bij bedrijven.
Vanuit Marketingfacts Jobs willen wij graag in kaart brengen hoe deze ontwikkelingen verlopen en hoe deze zich in de nabije toekomst gaan ontwikkelen. Dat willen we doen via de al eerder aangekondigde Marketingfacts Online Jobs Monitor. Daarom hebben willen we graag jullie medewerking vragen voor het onderzoek. Het kost ongeveer 7 minuten van je tijd en als dank belonen wij de deelnemers uiteraard met inzicht in de resultaten. Meedoen doe je hier. Alvast bedankt!
-
Hoeveel weet jij over online marketing? Doe de Grote Marketingfacts Jaarboek Quiz!
Als marketeer is het tegenwoordig van groot belang om bij te blijven. Elke week komt er een socialmediakanaal bij, voordat je begonnen bent met het meten van de NPS moet je alweer switchen naar de CES en de nieuwe vormen van online advertising vliegen je om de oren.
Hoe goed lukt het jou om bij te blijven? Laat het zien! Doe mee met de Grote Marketingfacts Jaarboek Quiz en maak kans op een gratis exemplaar van het Marketingfacts Jaarboek 2013-2014.
-
Daar is ‘ie dan: het Marketingfacts Jaarboek 2013-2014!
Elk jaar is het weer een bevalling van jewelste. Maar elk jaar is het resultaat weer mooier, dus ook dit jaar. Vandaar dat we met trots het nieuwe Marketingfacts Jaarboek 2013-2014 presenteren! Een boekwerk van ruim 300 pagina's tjokvol cijfers, overzichten en ontwikkelingen op het gebied van online marketing. Kortom: de ideale metgezel voor iedere online marketeer. Bestel 'm nu!
-
Contentcuratie: hoe staat het daarmee?
Een organisatie doet aan content curation als het relevante en interessante content deelt met haar doelgroep(en) via bijvoorbeeld Twitter, een nieuwsbrief of een magazine. Doe jij aan content curation of ben je werkzaam bij een organisatie die hieraan doet? In de derde vragenlijst van het OnlineMarketingPanel staan we stil bij dit onderwerp. We zijn erg benieuwd naar jouw mening! Help je mee?
-
Bestel ‘m nu alvast: het Marketingfacts Jaarboek 2013-2014!
Het heeft de nodige mensen weer wat klamme handjes en klotsende oksels gekost, maar bijna is het dan weer zover: het nieuwe Marketingfacts Jaarboek 2013-2014 verschijnt binnenkort! Sinds 2006 brengen wij bij Marketingfacts jaarlijks dit overzicht uit van de ontwikkelingen en kansen in het digitale medialandschap. Het is wederom een heel complete overview geworden met dan 300 pagina’s tellend boek van alle facetten van online marketing, aangevuld met de visies van experts en interessante cases. En het mooie is: je kunt 'm nu alvast bestellen!
-
Marketingfacts Online Jobs Monitor
De markt van de online marketeer en online communicatieprofessional is continu in beweging. Al jaren ontstaan er nieuwe functies en specialiteiten. In 2010 schreef ik bijvoorbeeld in dit artikel over de online functies van de toekomst dat we een functie zouden krijgen genaamd community manager en dat SEO/SEA- en analytics-functies in house zouden gaan bij grote organisaties. De vraag is nu: hoe ziet het online marketing- en communicatielandschap van de toekomst eruit? Dat willen we nu, zonder glazen bol, proberen in kaart te brengen.