-
Vijf redenen waarom je alle marketingtrends voor 2020 het best kunt negeren
Virtuele influencers. Voice search. Hypertargeting. Chatbots. TikTok. Je zou wel gek zijn als je deze marketingtrends voor 2020 over het hoofd zou zien. Althans, als je het vooral belangrijk vindt om mee te praten over de laatste trends – wat, zo lijkt het, een populaire aangelegenheid is in marketingland, getuige het aantal voorspellingen dat rond deze tijd van het jaar wordt verkondigd. Maar doe je er werkelijk verstandig aan om veel aandacht aan deze jaarlijkse trendoverzichten te besteden? Ik denk van niet. Sterker nog: ik denk dat ze je vaak eerder op het verkeerde spoor zetten. En wel om de volgende vijf redenen.
-
De jaarlijkse lijstjes met marketingtrends. Waardevol of waardeloos?
'Dé online marketingtrends die elke marketeer moet weten', 'Dé trends & tips voor 2020'. Het is weer de tijd van het jaar en je kunt er niet omheen: de jaarlijkse lijstjes met marketingtrends. Ze overspoelen het internet, je ziet door de bomen het bos niet meer. Maar in hoeverre zijn de voorspellingen betrouwbaar en bruikbaar voor je eigen (online)marketingstrategie? En heeft het überhaupt zin je strategie bij te sturen naar de nieuwste trends en ontwikkelingen?
-
OnBrand 2019: naderend onheil en rebellerende consumenten
Het begon goed, OnBrand '19 in de SugarFactory in Amsterdam: Bynder-oprichter en organisator van het event Chris Hall kreeg een onverwachte live bijwerking van zijn tatoeage (het logo van Bynder op zijn arm!) door Henk Schiffmacher, Neerlands meest bekende tattoeerder. Het zorgde voor een vrolijke energie in de zaal, die nog versterkt werd door een oppeppende Nancy Poleon die de boel op het hoofdpodium aan elkaar praatte. Dat het 2019 is, maakte Poleon meteen duidelijk: "Let’s leave today with new ideas to make this world a better place, with meaning, purpose, and dedication." Maar dat het zeker niet alleen maar positiviteit en olijkheid is, hoorden we even later bij de voorspellingen voor 2020.