Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Mark Ritson

gerelateerde topics

  • de week van koot
  • marketingstrategie
  • lego
  • televisie
  • heinz

mark ritson experts

  • Gert Koot
    Aantal blogs: 4
  • Luuk Ros SCP
    Aantal blogs: 2
  • Martin Kloos
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Online Marketing Specialist

    Online Marketing Specialist

  • Medior Communicatiemedewerker

    Medior Communicatiemedewerker

  • Marketing and Communication Advisor

    Marketing and Communication Advisor

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Voorn spreekt Ritson

    Voorn spreekt Ritson

    Onlangs sprak Ronald Voorn één op één met marketingprofessor Mark Ritson. Er bestaan veel columns, onderzoek, video's en er is lesmateriaal, maar zijn alomvattende kijk op het marketingvak in één kloeke bundel dode bomen ontbreekt. Er bestaat geen Ritson-boek. Daarom is het verleidelijk af en toe mee te schrijven. Zéker als hij zich uitspreekt over de zin en onzin van Sharp, twijfels over de NPS-score, big tech, kennis en competenties waarover een marketeer moet beschikken of de teloorgang van de waarheid. Maar de hamvraag bij dit gesprek was een andere: 'Heeft marketing toekomst?' 

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 27 november 2020
    • Advertising Customer experience Strategie
      • 8088
      • 2
  • De Marketing Bullshit Index en hoe je het Melkmeisje van Vermeer wordt

    De Marketing Bullshit Index en hoe je het Melkmeisje van Vermeer wordt

    De Marketing Bull Shit Index, Video meetings 3.0, Twitter Fleets en inspiratie, de ultieme profielfoto en geluid zonder koptelefoon of oortjes. Dit en nog veel meer in de nieuwe week van Koot.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 23 november 2020
    • Media Innovatie
      • 3158
      • 0
  • Is de jaarinkoop voor spotzendtijd verleden tijd?

    Is de jaarinkoop voor spotzendtijd verleden tijd?

    Revolutie in de aankoop van spotzendtijd? De levenscyclus van een bedrijf als een lopende klok, een in-huis beveiligingsdrone, contentproductie, bedrijven als een force for good én David Attenborough. Dit en nog veel meer in de nieuwsupdate.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 28 september 2020
      • 3012
      • 0
  • Adidas, Lego, Fall Guys en schreeuwen in IJsland

    Adidas, Lego, Fall Guys en schreeuwen in IJsland

    De schreeuw in IJsland, single-operator nieuwsbrieven, unbundeling van werk, het succes van virtuele events en de populaire Fall Guys. Dit en nog veel meer in deze weekupdate.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 14 september 2020
    • Innovatie
      • 3920
      • 0
  • De Week van Koot: Mark Ritson, Daniel Kahneman en een do-it-yourself coffeeshop

    De Week van Koot: Mark Ritson, Daniel Kahneman en een do-it-yourself coffeeshop

    Op een van de slides uit de presentatie van Mark Ritson die we bij nummer zeven hieronder bespreken, staat een wonderschone uitspraak van David Abbott: “Shit that arrives at the speed of light, is still shit”. Hier is weer de update met het laatste nieuws van deze week.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 27 januari 2020
    • Social media Search Data analytics Innovatie
      • 6248
      • 0
  • Luister naar Mark Ritson!

    Luister naar Mark Ritson!

    Er gaat me al een tijdje iets aan het hart in marketingland en dat is de steeds verder toenemende druk op kortetermijnresultaten. Of dat nou is ingegeven door de CFO of door een investeringsmaatschappij, er lijkt een tendens waar kortetermijnwinst de voorkeur krijgt boven groei op lange termijn. En dat is zonde.

    Lees verder »
    • Martin Kloos (Isobar)
    • 11 april 2019
    • Advertising Contentmarketing
      • 5900
      • 1
  • M! International Cherry Picking: Gillette, Lego en Super Bowl

    M! International Cherry Picking: Gillette, Lego en Super Bowl

    Een nieuwe rubriek: vier artikelen uit de internationale vakpers die je niet had willen missen. Het naar binnen halen van marketingskills door bedrijven (inhousing) neemt een hoge vlucht, maar hoe hoog precies is onderwerp van debat. Vloekende marketingprof Mark Ritson beargumenteert waarom je de veelbesproken Gillette-campagne moeilijk kunt afrekenen op sales. Customer Participation kan voor sommige merken leiden tot de hoogste vorm van Customer Intimacy. En de Duitsers doen vast een rondje Super Bowl.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 25 januari 2019
    • Advertising Contentmarketing Customer experience Data analytics Innovatie
      • 7748
      • 0
  • De genadeloze marketinglessen van Mark Ritson

    De genadeloze marketinglessen van Mark Ritson

    “De scheldende Australiër.” Een veelzeggende introductie van marketing-professor Mark Ritson tijdens een recent mediacongres in Nederland. Inderdaad, als spreker en als columnist van MarketingWeek neemt de hoogleraar nooit een blad voor de mond. Reden genoeg voor Marketingfacts om langdurig met Ritson te spreken: over brand-purpose als misbruikte claim, over de leugen van millennial-marketing en de ondraaglijke leegheid van het reclamefestival in Cannes.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 19 november 2018
    • Advertising Contentmarketing Data analytics
      • 25680
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you