-
Voorn spreekt Ritson
Onlangs sprak Ronald Voorn één op één met marketingprofessor Mark Ritson. Er bestaan veel columns, onderzoek, video's en er is lesmateriaal, maar zijn alomvattende kijk op het marketingvak in één kloeke bundel dode bomen ontbreekt. Er bestaat geen Ritson-boek. Daarom is het verleidelijk af en toe mee te schrijven. Zéker als hij zich uitspreekt over de zin en onzin van Sharp, twijfels over de NPS-score, big tech, kennis en competenties waarover een marketeer moet beschikken of de teloorgang van de waarheid. Maar de hamvraag bij dit gesprek was een andere: 'Heeft marketing toekomst?'
-
De Marketing Bullshit Index en hoe je het Melkmeisje van Vermeer wordt
De Marketing Bull Shit Index, Video meetings 3.0, Twitter Fleets en inspiratie, de ultieme profielfoto en geluid zonder koptelefoon of oortjes. Dit en nog veel meer in de nieuwe week van Koot.
-
Is de jaarinkoop voor spotzendtijd verleden tijd?
Revolutie in de aankoop van spotzendtijd? De levenscyclus van een bedrijf als een lopende klok, een in-huis beveiligingsdrone, contentproductie, bedrijven als een force for good én David Attenborough. Dit en nog veel meer in de nieuwsupdate.
-
Adidas, Lego, Fall Guys en schreeuwen in IJsland
De schreeuw in IJsland, single-operator nieuwsbrieven, unbundeling van werk, het succes van virtuele events en de populaire Fall Guys. Dit en nog veel meer in deze weekupdate.
-
De Week van Koot: Mark Ritson, Daniel Kahneman en een do-it-yourself coffeeshop
Op een van de slides uit de presentatie van Mark Ritson die we bij nummer zeven hieronder bespreken, staat een wonderschone uitspraak van David Abbott: “Shit that arrives at the speed of light, is still shit”. Hier is weer de update met het laatste nieuws van deze week.
-
Luister naar Mark Ritson!
Er gaat me al een tijdje iets aan het hart in marketingland en dat is de steeds verder toenemende druk op kortetermijnresultaten. Of dat nou is ingegeven door de CFO of door een investeringsmaatschappij, er lijkt een tendens waar kortetermijnwinst de voorkeur krijgt boven groei op lange termijn. En dat is zonde.
-
M! International Cherry Picking: Gillette, Lego en Super Bowl
Een nieuwe rubriek: vier artikelen uit de internationale vakpers die je niet had willen missen. Het naar binnen halen van marketingskills door bedrijven (inhousing) neemt een hoge vlucht, maar hoe hoog precies is onderwerp van debat. Vloekende marketingprof Mark Ritson beargumenteert waarom je de veelbesproken Gillette-campagne moeilijk kunt afrekenen op sales. Customer Participation kan voor sommige merken leiden tot de hoogste vorm van Customer Intimacy. En de Duitsers doen vast een rondje Super Bowl.
-
De genadeloze marketinglessen van Mark Ritson
“De scheldende Australiër.” Een veelzeggende introductie van marketing-professor Mark Ritson tijdens een recent mediacongres in Nederland. Inderdaad, als spreker en als columnist van MarketingWeek neemt de hoogleraar nooit een blad voor de mond. Reden genoeg voor Marketingfacts om langdurig met Ritson te spreken: over brand-purpose als misbruikte claim, over de leugen van millennial-marketing en de ondraaglijke leegheid van het reclamefestival in Cannes.