Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Machine Intelligence

gerelateerde topics

  • artificial intelligence
  • algoritmes
  • machine learning
  • bol.com
  • health

machine intelligence experts

  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 2
  • Sander Duivestein
    Aantal blogs: 2

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Willem Ernst Herter (Pacmed): “Machine learning als een aanvulling op de expertise van een arts”

    Willem Ernst Herter (Pacmed): “Machine learning als een aanvulling op de expertise van een arts”

    De richtlijn voor de behandeling van urineweginfectie is gebaseerd op een onderzoek onder 5000 patiënten. Dat waren vrijwel allemaal jonge vrouwen, aangezien urineweg-infectieziekten onder hen het meest voorkomt. Je kunt je voorstellen dat de meest effectieve behandeling van oude mannen met eenzelfde kwaal afwijkt van de richtlijn. Pacmed wil die afwijkingen inzichtelijk maken, zodat artsen betere besluiten kunnen nemen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van grote datasets en machine learning. Op dit moment loopt er een pilot.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 20 november 2017
    • Data analytics
      • 9112
      • 1
  • Fadoa Schurer (Embot.ai): “Met een slimme bot verkoop je meer”

    Fadoa Schurer (Embot.ai): “Met een slimme bot verkoop je meer”

    Uitgebreid onderzoek door de Universiteit van Oxford en Yale onder 260 kunstmatige intelligentie specialisten voorspelt dat een online verkoper in de toekomst beter, sneller en goedkoper zal zijn dan een retailverkoper in een winkel. Die online verkoper zal een bot zijn. Embot.ai specialiseert zich in Nederlandstalige slimme chatbots in de e-commerce. "Chatbots zijn in staat om een vrije conversatie met je aan te gaan", aldus co-founder en cco Fadoa Schurer. ​

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 10 juli 2017
    • Innovatie
      • 15381
      • 0
  • De onmenselijke organisatie

    De onmenselijke organisatie

    Het bedrijf is volgens antropoloog Yuval Noah Harari een van de "meest ingenieuze uitvindingen van de mens". "Het is een collectief hersenspinsel. Je kunt het niet aanwijzen, het is geen stoffelijk voorwerp, maar het bestaat als juridische entiteit. Het is net als jij en ik gebonden aan de wetten van de landen waarin het opereert. Het kan een bankrekening openen en eigendom bezitten. Het betaalt belasting en het kan aangeklaagd en zelfs vervolgd worden, los van de personen die er de eigenaar van zijn of er werken." Harari beschrijft deze hersenspinselmetafoor in zijn boek Sapiens, een kleine geschiedenis van de mensheid.

    Lees verder »
    • Sander Duivestein (Sogeti)
    • 19 oktober 2016
    • E-business Innovatie
      • 8712
      • 0
  • Bol.com: machine learning om vraag en aanbod beter bij elkaar te brengen

    Bol.com: machine learning om vraag en aanbod beter bij elkaar te brengen

    Hoe maakt een van de pioniers van de Nederlandse e-commerce zijn algoritmes elke dag klein beetje slimmer? Jens Waaijers, director customer centric selling bij bol.com neemt ons mee in de wereld van machine learning. 

    Lees verder »
    • Bertwin Menninga (digital pwr)
    • 10 februari 2016
    • E-commerce Innovatie
      • 15456
      • 0
  • De enige trend die er echt toe doet: Machine Intelligentie

    De enige trend die er echt toe doet: Machine Intelligentie

    Het idee dat een kunstmatig brein met dat van de mens kan gaan concurreren leeft al vele jaren. In 2016 is het op de kop af zestig jaar geleden dat computerwetenschapper John McCarthy voorstelde om in de zomer met tien man twee maanden lang op de campus van het Dartmouth College te gaan werken aan Artificial Intelligence (AI).

    En nu is er dan die opwinding in de markt: na decennialang werken aan concepten zijn de tools eindelijk voorhanden om die visie te realiseren. We ontwikkelen nieuwe cognitieve systemen: zelflerende computers die in mensentaal kunnen spreken en die ons beter leren kennen dan wie of wat dan ook.

    Lees verder »
    • Sander Duivestein (Sogeti)
    • 17 december 2015
    • E-business
      • 10693
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you