Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Logistiek

gerelateerde topics

  • thuisbezorgd
  • retouren
  • e-fulfillment
  • bezorgen
  • fullfillment

logistiek experts

  • Maurits Kreijveld
    Aantal blogs: 1
  • Daan Koek
    Aantal blogs: 1
  • Sander Duivestein
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Bewust bezorgd: e-tailer, sta op en beloon de consument

    Bewust bezorgd: e-tailer, sta op en beloon de consument

    De omzet van de Nederlandse e-commercemarkt is in 2018 weer met 10 procent toegenomen. Vandaag besteld en morgen gratis geleverd is de standaard geworden. Niet goed, dan gratis retour. De consument is verwend geraakt. Tegelijkertijd heeft de e-commercesector zich gecommitteerd de CO2-uitstoot van transport te verlagen om zo klimaatverandering te beperken. Er zullen nieuwe manieren gevonden moeten worden om de steden schoner te bevoorraden en bewust gedrag te belonen.

    Lees verder »
    • Pieter Otten (Match)
    • 9 april 2019
    • E-business Customer experience E-commerce
      • 9112
      • 0
  • Hoe lokale platformen de macht van Thuisbezorgd en Uber kunnen breken

    Hoe lokale platformen de macht van Thuisbezorgd en Uber kunnen breken

    De grote platformen als Thuisbezorgd, Uber, Iens en Booking krijgen steeds meer concurrentie van hun eigen gebruikers zoals restauranthouders en taxichauffeurs, die een eigen platform beginnen.

    Restauranthouders uit Hellevoetsluis (Hellefood) en Emmen (Bezorgland) ontwikkelden een eigen bezorgdienst en bijbehorende app als alternatief voor Thuisbezorgd; HorecaNederland begint een alternatief voor Iens, BookDinners. De Amsterdamse taxicentrale liet een eigen app bouwen door Taxi.eu.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 22 januari 2018
    • E-commerce
      • 19840
      • 2
  • Hoe Heineken meters maakt in thuisbezorging

    Hoe Heineken meters maakt in thuisbezorging

    Een pilsje voor bij de hamburger of een speciaalbiertje naast de online bestelde sushi. Heineken ziet een eigen vaste plek in de markt voor het thuisbezorgen van maaltijden en praat momenteel met partijen als Thuisbezorgd.nl en Deliveroo. De nieuwe e-commercemanager Foodservice & Delivery moet dit ‘nieuwe b2c-verkoopkanaal’ groot gaan maken. Wat is de ambitie van het biermerk? Alexander Cramer, e-commerce manager Out of Home, vertelt.

    Lees verder »
    • Twinkle Magazine
    • 30 augustus 2017
    • E-commerce
      • 17864
      • 0
  • De online-boodschappenmarkt 2017: logistiek als enabler

    De online-boodschappenmarkt 2017: logistiek als enabler

    Afgelopen jaren heb ik meerdere artikelen over de online-foodmarkt gepubliceerd op Marketingfacts. Een markt die een aantal jaren geleden nog een "slapende gigant" werd genoemd. Afgelopen drie jaar heb ik de markt vanuit mijn rol binnen de online food business van PostNL zien veranderen. De markt groeit en logistiek is een belangrijke enabler hiervoor. In dit artikel bespreek ik de veranderde toekomst van de foodmarkt en de logistieke aspecten die ik hiermee in relatie zie staan op het gebied van online food.

    Lees verder »
    • Daan Koek (Aimy)
    • 11 januari 2017
    • E-commerce
      • 19072
      • 1
  • Slimstock: de brug tussen e-commerce en e-fulfilment

    Slimstock: de brug tussen e-commerce en e-fulfilment

    Het op voorraad hebben van de juiste producten is van oudsher een uitdaging voor e-commercebedrijven. En die complexiteit neemt alsmaar toe doordat klanten steeds meer van verkoopkanaal wisselen en productlevenscycli alsmaar korter worden. Tegelijkertijd zijn er heel veel kansen vindt René Geujen van het Nederlandse bedrijf Slimstock, de voorraadspecialist die met software en professional services een compleet aanbod heeft voor bedrijven wereldwijd. “In de optimalisatie tussen front- en back-end is nog veel winst te behalen met het slim sturen van assortiment en voorraden.”

    Lees verder »
    • Bertwin Menninga (digital pwr)
    • 18 februari 2016
    • E-commerce
      • 10865
      • 0
  • Logistiek als marketinginstrument

    Logistiek als marketinginstrument

    Iedere sportvisser kent het: de juiste stek uitzoeken en vervolgens met het beste aas de vis proberen binnen te halen. Toch gebeurt het regelmatig dat je beet hebt, maar dat de vis net voor de kant van de haak springt. Ditzelfde proces vindt online plaats wanneer consumenten je website bezoeken, lange tijd doorbrengen op je productpagina, vervolgens de koopknop indrukken, maar alsnog afhaken. Door te investeren in de logistieke ‘last mile’ kun je ervoor zorgen dat de drop off rate vlak voor het moment van aankoop afneemt. In dit artikel drie trends om die bijtende vis ook daadwerkelijk binnen te halen.

    Lees verder »
    • Stefan Donker (Clockwork)
    • 29 januari 2016
    • Customer experience E-commerce
      • 16273
      • 0
  • Het eindspel van Uber

    Het eindspel van Uber

    Eind februari 2012 kocht supermarktreus Ahold het online postorderbedrijf Bol.com, de marktleider in online non-foodverkopen in Nederland en België, voor een bedrag van 350 miljoen euro. Ahold-topman Dick Boer zei destijds: "Bol.com biedt ons het platform, de schaal en de expertise die we nodig hebben om onze groei in online retailing te versnellen". Deskundigen noemden het daarom ook een “logische overname”. Er was immers nog veel te winnen door clicks en bricks-kennis te combineren.

    Eind juli 2014 maakte PostNL bekend dat het een test begint met het bezorgen van pakketten op zondag. De dienst is ontwikkeld met Coolblue, die de dienst als eerste webwinkel aanbiedt. Onlineshoppers in Nederland en Vlaanderen kunnen hun bestellingen op zondag tussen 12 en 18 uur ontvangen.

    Lees verder »
    • Sander Duivestein (Sogeti)
    • 22 augustus 2014
    • E-business
      • 30131
      • 8

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you