Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Location Based Services

gerelateerde topics

  • location based marketing
  • permissie
  • apps
  • privacy
  • ibeacon

location based services experts


  • Aantal blogs: 1

vacatures

  • Medior Communicatiemedewerker

    Medior Communicatiemedewerker

  • Marketing and Communication Advisor

    Marketing and Communication Advisor

  • Ervaren Marketeer

    Ervaren Marketeer

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Hoe je appgebruikers overtuigt om permissies te geven

    Hoe je appgebruikers overtuigt om permissies te geven

    Een smartphonegebruiker krijgt bij het openen van een nieuwe app vaak een hele rits aan verzoeken. Wil je je locatie delen met deze app? Mag deze app je pushberichten sturen? Dat kan afschrikken, vooral als de gebruiker niet weet waar deze toestemming voor nodig is. Als marketeer heb je deze informatie echter hard nodig. Je kan daarmee namelijk location-based marketing gaan inzetten om je gebruikers zeer relevante meldingen te tonen.

    Je moet ze dus overtuigen om je de nodige permissies te geven. Daarom vervang je de standaardberichten die iedereen gebruikt door gepersonaliseerde verzoeken. Je zorgt ervoor dat gebruikers begrijpen wat je voor ze gaat doen, zodat ze je vertrouwen met hun gegevens. Hoe je dat doet? In dit artikel leggen we het uit en laten we het zien aan de hand van een aantal voorbeelden.

    Lees verder »
    • Maria Golovanova (Plot Projects)
    • 22 september 2017
    • Mobile
      • 11762
      • 0
  • Location Based Advertising: locatie- vs. mediumeffecten

    Location Based Advertising: locatie- vs. mediumeffecten

    Verschillende onderzoeken laten ons geloven dat location based advertising effectiever is dan traditionele reclame. Een veel voorkomende denkfout met betrekking tot deze claim zit echter in het feit dat location based advertising vaak in één adem wordt genoemd met mobile marketing. Het doet er echter wel toe of je een location based aanbieding ontvangt op je smartphone of bijvoorbeeld op een traditioneel display boven het schap in de supermarkt.

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 25 februari 2016
    • Advertising Mobile Innovatie
      • 12025
      • 0
  • Hoe zet je location based marketing in?

    Hoe zet je location based marketing in?

    Een van de belangrijkste technologische ontwikkelingen in de 21e eeuw is zonder meer het mobiele kanaal. Smartphones hebben de manier waarop consumenten en organisaties met elkaar communiceren totaal veranderd. De combinatie van internet en wifi zijn daarnaast van groot belang voor organisaties en hun marketeers die contact willen zoeken, en houden, met hun doelgroep op persoonlijk niveau.

    In online omgevingen zijn we inmiddels bekend met personalisatie, monitoring en relevante communicatie. Maar de vraag die ons vooral bezig lijkt te houden is: in hoeverre zijn consumenten bereid persoonlijke informatie te delen in een offline omgeving, om zo de manier waarop marketeers communiceren te verbeteren? En in welke mate zorgen technologieën die dit mogelijk maken voor een hogere omzet, betere klantervaring of meer loyaliteit?

    Lees verder »
    • Niels Aarts (Evolve Mobile & Evolve Services)
    • 19 mei 2015
    • Mobile E-commerce
      • 25680
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you