-
Hoe je appgebruikers overtuigt om permissies te geven
Een smartphonegebruiker krijgt bij het openen van een nieuwe app vaak een hele rits aan verzoeken. Wil je je locatie delen met deze app? Mag deze app je pushberichten sturen? Dat kan afschrikken, vooral als de gebruiker niet weet waar deze toestemming voor nodig is. Als marketeer heb je deze informatie echter hard nodig. Je kan daarmee namelijk location-based marketing gaan inzetten om je gebruikers zeer relevante meldingen te tonen.
Je moet ze dus overtuigen om je de nodige permissies te geven. Daarom vervang je de standaardberichten die iedereen gebruikt door gepersonaliseerde verzoeken. Je zorgt ervoor dat gebruikers begrijpen wat je voor ze gaat doen, zodat ze je vertrouwen met hun gegevens. Hoe je dat doet? In dit artikel leggen we het uit en laten we het zien aan de hand van een aantal voorbeelden.
-
Location Based Advertising: locatie- vs. mediumeffecten
Verschillende onderzoeken laten ons geloven dat location based advertising effectiever is dan traditionele reclame. Een veel voorkomende denkfout met betrekking tot deze claim zit echter in het feit dat location based advertising vaak in één adem wordt genoemd met mobile marketing. Het doet er echter wel toe of je een location based aanbieding ontvangt op je smartphone of bijvoorbeeld op een traditioneel display boven het schap in de supermarkt.
-
Hoe zet je location based marketing in?
Een van de belangrijkste technologische ontwikkelingen in de 21e eeuw is zonder meer het mobiele kanaal. Smartphones hebben de manier waarop consumenten en organisaties met elkaar communiceren totaal veranderd. De combinatie van internet en wifi zijn daarnaast van groot belang voor organisaties en hun marketeers die contact willen zoeken, en houden, met hun doelgroep op persoonlijk niveau.
In online omgevingen zijn we inmiddels bekend met personalisatie, monitoring en relevante communicatie. Maar de vraag die ons vooral bezig lijkt te houden is: in hoeverre zijn consumenten bereid persoonlijke informatie te delen in een offline omgeving, om zo de manier waarop marketeers communiceren te verbeteren? En in welke mate zorgen technologieën die dit mogelijk maken voor een hogere omzet, betere klantervaring of meer loyaliteit?