-
Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.
-
Fiat knuffelt met Google
Van conversaties naar conversies met Charles, een schip dat vast zit leidt tot monsterbereik, heerlijk extra MEM-geheugen en natuurlijk nog aandacht voor audio. Dit en nog veel meer in de nieuwe week van Koot.
-
Social Update: wanneer moet je posten op social media?
Een nieuw jaar 2021, wat ongetwijfeld bomvol met nieuwe ontwikkelingen zal gaan zitten op het gebied van social media. In deze social update behandelen onder andere we het social-media-onderzoek van NewCom, LinkedIn die je meer controle geeft over je bijdragen en TikTok die je uitlegt hoe je een advertising-campagne opzet.
-
Social media in Nederland 2021: TikTok-gebruik door jongeren stijgt explosief en passeert Facebook
Het TikTok-gebruik door jongeren stijgt explosief en heeft inmiddels Facebook gepasseerd in het dagelijks gebruik. Mede dankzij de lockdown spenderen meer Nederlanders dan ooit tevoren hun tijd op social media. Pinterest, TikTok en YouTube zijn de grote winnaars. Daarnaast groeit het dagelijks gebruik van LinkedIn flink ten opzichte van vorig jaar. Dit blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2021, het grootste trendonderzoek naar het gebruik van social media in Nederland, uitgevoerd door Newcom Research.
-
LinkedIn lanceert zijn Productpagina’s en Facebook opent nu écht de aanval op Apple
Om als online marketeers voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates in de wereld van social media. In dit artikel zetten we de opvallende nieuwtjes van december 2020 op een rij. Er gaan geruchten dat Instagram een nieuwe functie test, Facebook vindt Apple helemáál niet aardig meer, je kunt nu producten taggen in Instagram Reels en meer!
-
De zeven beste nieuwe tips voor LinkedIn
De afgelopen maanden heeft LinkedIn er heel wat nieuwe functies gelanceerd, zoveel dat je de meeste misschien niet eens hebt gezien. Niet getreurd, in deze blog deel ik een aantal nieuwe ontwikkelingen met je die je niet mag missen. Sommige zijn zeer recent en andere zijn een paar maanden geleden gelanceerd.
-
LinkedIn: de nieuwe vacaturebank?
Sinds de oprichting van LinkedIn in 2003 is het een waardevol platform voor werknemers en ondernemers. Als je als bedrijf nieuwe werknemers zoekt, loont het dus om LinkedIn in te zetten. Is het vacatures plaatsen op LinkedIn tegenwoordig een nieuwe mogelijkheid voor bedrijven om aanstormend talent te vinden? In dit artikel geven je tips en tricks om werknemers te vinden op LinkedIn.
-
Hoe je als CEO met data storytelling efficiënter bezig kunt zijn op LinkedIn
Iedereen die actief is op LinkedIn weet hoeveel tijd het kost om online aanwezigheid op te bouwen. Content publiceren, specifieke mensen benaderen en contact onderhouden met je netwerk kost tijd en is niet eenvoudig. Hoe kun je efficiënt monitoren wie je bereikt met je content, reacties snel opvolgen om connecties te onderhouden en sales uit LinkedIn te halen?
-
Social Update: Facebook gaat het gevecht aan met TikTok en Houseparty
Bijna dagelijks worden de verschillende social media verder vernieuwd. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. Deze keer onder andere heel veel Facebook-nieuws, maar ook innovatie bij LinkedIn en Twitter.
-
Waarom zou je verhalen delen via LinkedIn Stories?
LinkedIn heeft op 13 mei een nieuwe functie gelanceerd; LinkedIn Stories. Met de toevoeging van LinkedIn Stories is er een nieuwe plek voor dialoog ontstaan en voor het delen van informatie. Nederland is overigens het eerste Europese land dat LinkedIn Stories test. Wat zijn Stories nu precies en hoe kun jij als professional deze inzetten?
-
Droom niet alleen over employee advocacy, ga ermee aan de slag
Waar employee advocacy tot voor kort nog als een trend werd gezien, is het nu echt tijd het te integreren in de bedrijfsplannen. In de ideale wereld houden werknemers van hun collega’s en bedrijf en raken er op social media niet over uitgepraat. Voor veel bedrijven een droom, maar dat hoeft het niet te blijven als je investeert in een goed employee advocacy-plan, een van de vele tools die er inmiddels op de markt zijn en de personal branding van werknemers. Als mensen zelf actief op social media het bedrijf promoten is het zoveel overtuigender dan elke andere vorm van marketing. Hoe ga je aan de slag en hoe krijg je management mee?
-
Wat ben je nou echt waard?
Kom, we praten elkaar de put uit. In de nieuwe economische werkelijkheid gaan banen wegvallen, worden posities tegen het licht gehouden en zul je jezelf moeten verkopen. Of je moet juist brainpower ínkopen. Voor marketeers die langer dan vijf jaar van school zijn, heeft het zin om eens onder elkaar te zetten wat ze zoal hebben uitgevoerd, behaald en bijgewoond. Eén punt per intensief uur, dertig per jaar, kom je daaraan? Mooi!
-
Social Update: steun van TikTok tot Twitter voor bestrijding coronavirus
Ook in deze nare tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende sociale media. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. In dit artikel besteden we aandacht aan de massale steun van de 'socials' voor de bestrijding van het coronavirus, maar ook aan nieuwe features van Facebook en LinkedIn.
-
Social Update: Twitter tipt tv-programma’s, WhatsApp toont (nog) geen advertenties
Nu de cijfers over social media weer bekend zijn, is het extra interessant om te kijken welke nieuwe features de komende tijd het verschil zouden kunnen gaan maken. Reden te meer voor een nieuwe editie van de maandelijke social-update, speciaal voor ambitieuze online marketeers. Afgelopen maand kwamen Twitter, Facebook en LinkedIn met nieuwe functionaliteiten. WhatsApp trok juist een gevreesde keutel in.
-
Social media in Nederland 2020: TikTok is domein van kinderen, uittocht jongeren op Facebook
Social media worden onveranderd veel gebruikt door Nederlanders. Liefst 96 procent is actief op social media. WhatsApp blijft het meest belangrijke sociale medium. Instagram en YouTube zijn de grootste stijgers. De uittocht van jongeren op Facebook zet verder door, slechts de helft van de jongeren is er nog actief. Dit blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2020, het grootste trendonderzoek naar het gebruik van social media in Nederland, uitgevoerd door Newcom Research.
-
De zeven voorspellingen voor social media in 2020
Dat was het dan, 2019. Het was het jaar van de opmars van TikTok, een explosie van nieuwe features op Snapchat en de doorontwikkeling van social commerce op Instagram. Aan de hand van de ontwikkelingen en ervaringen van de afgelopen tijd doen we een aantal voorspellingen. Hier zijn de zeven voorspellingen voor 2020 op het gebied van social media.