Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Likes

gerelateerde topics

  • instagram
  • influencers
  • instagram update
  • influencer marketing
  • influencer-marketing

likes experts

  • Jeanine Dijkhuis
    Aantal blogs: 1
  • Sten Lee
    Aantal blogs: 1
  • Lora Stokkel
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Meer waardering voor de onmeetbare effecten van social media

    Meer waardering voor de onmeetbare effecten van social media

    Bij het commercieel inzetten van sociale media worden doelen teveel alleen gericht op de meetbare effecten van berichten, zoals het aantal likes, clicks of directe conversie. Analytische tools triggeren je wedstrijdgevoel: hoger, beter, meer, direct..! Als er straks minder zichtbare likes zijn, moet het spel van sociale interactie anders gespeeld worden.

    Lees verder »
    • Jeanine Dijkhuis (Kies! Marketing)
    • 20 augustus 2019
    • Social media Data analytics
      • 15160
      • 8
  • Instagram schrapt de like-teller voor je eigen bestwil

    Instagram schrapt de like-teller voor je eigen bestwil

    De verslaving aan likes van Instagram-gebruikers wordt niet langer versterkt door de app. Op donderdag kondigde het populaire socialmediaplatform aan het inzicht in het totale aantal likes op foto’s en het aantal videoweergaven te verwijderen, als onderdeel van een test. Je zult deze aantallen dus niet langer zien stijgen terwijl je content tientallen, honderden of duizenden likes krijgt. Is het een goede ontwikkeling? En wat zal het psychologische effect zijn, op het toch door likes beinvloedde welzijn van Instagrammers?

    Lees verder »
    • Sten Lee (Owner)
    • 24 juli 2019
    • Social media
      • 36422
      • 2
  • Instagram gaat like-loos

    Instagram gaat like-loos

    Wellicht heb je het al meegekregen: Instagram is in Canada met een test begonnen waarbij het aantal likes bij foto’s en video’s verborgen wordt. Instagrammers kunnen zelf nog wel zien hoeveel likes ze op een post hebben gekregen, maar hun volgers zien dit niet meer. Een woordvoerder van Instagram geeft als reden van de verandering: "We want your followers to focus on what you share, not how many likes your posts get". Volgers zouden zich hiermee dus meer richten op wat er gedeeld wordt, niet op hoeveel likes een influcencer krijgt. Wat voor effect heeft deze aanpassing op influencer-campagnes? En wat merk je hier, als je samenwerkt met Instagrammers, nou écht van?

    Lees verder »
    • Lora Stokkel (Onfluence - Influencer Marketing Bureau)
    • 4 juni 2019
    • Social media
      • 33970
      • 4
  • De positieve impact van fake followers op influencer-marketing

    De positieve impact van fake followers op influencer-marketing

    Fake followers. Een veelgebruikt begrip in de laatste maanden, waardoor het bijna een gooi kon doen naar 'Woord van het jaar 2018'. Een tijdje geleden kondigde Keith Weed van Unilever al aan dat het bedrijf geen zaken meer wil doen met partijen die volgers of likes kopen op social media. Programmamaker Nicolaas Veul deed onderzoek naar de schimmige wereld achter Instagram met de docu #followme. Instagram kondigde zelf recent aan actief te gaan optreden tegen fake followers en fake profielen. Nu zul je denken dat al deze negatieve aandacht voor influencer-marketing alleen maar slecht is, maar het helpt de influencer-marketing-industrie wel degelijk: om stappen te zetten naar volwassenheid.

    Lees verder »
    • Juul Hurkmans (Greenhouse Group)
    • 19 december 2018
    • Social media
      • 16440
      • 3

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you