Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Leiderschap

gerelateerde topics

  • management
  • technologie
  • it
  • merkwaarden
  • tony's chocolonely

leiderschap experts

  • Ronnie Overgoor
    Aantal blogs: 4
  • Marieke Heesakkers
    Aantal blogs: 2

  • Aantal blogs: 2

vacatures

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Marketplace Manager Fanwear

    Marketplace Manager Fanwear

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Zes nieuwe inzichten in de coronacrisis: wat hebben we nu nodig?

    Zes nieuwe inzichten in de coronacrisis: wat hebben we nu nodig?

    In deze periode denk ik vaak: ‘wat zou mijn vader hiervan hebben gevonden?’ Op achtjarige leeftijd maakte hij de Grote Depressie in 1929 mee. Elf jaar later werd Middelburg gebombardeerd door Duitse oorlogsvliegtuigen, hij was er net geslaagd voor de middelbare school. Hij zag het bombardement van een kleine afstand.

    Lees verder »
    • Rene Repko (the New Bazaar)
    • 23 april 2020
    • Innovatie Strategie
      • 6564
      • 0
  • Met employer branding toon je de ziel van je bedrijf

    Met employer branding toon je de ziel van je bedrijf

    Met verhalen geven we onze wereld vorm, vaak zonder dat we het doorhebben. In een serie interviews gaan we op zoek naar de rol van verhalen in verschillende werkgebieden. In dit eerste deel een gesprek met Ton Rodenburg, specialist in werkgeversmerken en mede-oprichter van Clubgeist branding and culture.

    Lees verder »
    • Ruben Blom (Rotys)
    • 12 december 2019
    • Contentmarketing
      • 12330
      • 0
  • De kracht van organisch leiderschap

    De kracht van organisch leiderschap

    Eindelijk eens een managementboek dat ook leuk is om te lezen. Ronald van der Molen heeft in 'De kracht van organisch leiderschap' een prachtige metafoor gevonden in de natuur om organisch leiderschap in al zijn facetten uit te leggen. Gecombineerd met voorbeelden omtrent situaties waarbij organisch leiderschap al dan niet wordt toegepast, maakt dat dit boek bijna een feest om te lezen.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 12 april 2019
    • E-business Loopbaan
      • 6938
      • 0
  • Het ideale leiderschap voor merk-engagement

    Het ideale leiderschap voor merk-engagement

    Met twee hittegolven op rij, gaat onze interesse wellicht meer uit naar vakantie dan naar merken. Jammer, want juist in toerisme spelen merken een belangrijke rol. Enkele van de meest bewonderde en waardevolle merken ter wereld zijn actief in de 'hospitality industry', zoals TUI, Hilton, Thomas Cook, Schiphol, Four Seasons en Disneyland. Bij deze merken zetten medewerkers vaak net even een stapje extra om superieure service te verlenen en de merkbelofte te realiseren. Hoe kan leiderschap bijdragen aan de motivatie van medewerkers om net dat beetje extra te doen om het merk naar een hoger niveau te tillen?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 23 augustus 2018
    • Contentmarketing Loopbaan
      • 13330
      • 0
  • Positiviteit en de menselijke kant: de succesfactoren van zakenvrouw Elske Doets

    Positiviteit en de menselijke kant: de succesfactoren van zakenvrouw Elske Doets

    Elske Doets, directeur en eigenaar van Jan Doets America Tours, werd Zakenvrouw van het jaar 2017. Ze schreef dat jaar ook het boek 'Het lef om gelukkig te zijn'. Haar kennis en ervaring deelt ze nu in haar project Young Lady Business Academy.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 29 mei 2018
    • E-business Loopbaan
      • 8260
      • 0
  • Bas van der Veldt, CEO van Afas Software: “Stop met mailen, we zijn niet te koop!”

    Bas van der Veldt, CEO van Afas Software: “Stop met mailen, we zijn niet te koop!”

    Bas van der Veldt leidt Afas Software door 'zo min mogelijk leiding te geven'. Hij onderschrijft het credo van zijn vader: ondernemen is entertainen. De 'big hairy audacious goal' van Afas gaat voor hen verder dan software: "We willen Nederland beter laten ondernemen. Beter, leuker, efficiënter, winstgevender maar ook meer MVO. Daarbij is software ons middel."

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 13 februari 2018
    • E-business Customer experience Innovatie
      • 23668
      • 0
  • Jordy Kool (Infotheek) over zijn vertrek: “Mijn opvolger moet veel beter zijn”

    Jordy Kool (Infotheek) over zijn vertrek: “Mijn opvolger moet veel beter zijn”

    Dit voorjaar stapt Jordy Kool op als CEO van IT-dienstverlener Infotheek. Aanleiding is zijn eigen gezondheid, maar ook het idee dat de koers van het bedrijf om een nieuw soort leider vraagt. In gesprek met 7 Ditches vertelt Kool over zijn visie op leiderschap en de toekomst van Infotheek. "Ik ben geen geen type om te polderen."

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 6 februari 2018
    • E-business Innovatie
      • 14046
      • 0
  • Managers, zo stimuleer en faciliteer je klantgericht werken

    Managers, zo stimuleer en faciliteer je klantgericht werken

    Hoe creëer je een omgeving waarin klantgericht werken mogelijk is? Wat moet je als manager doen om klantgericht werken te faciliteren en stimuleren? Jij en ik weten dat een goede klantbeleving niet alleen de verantwoordelijkheid is van de mensen in de frontlinie. Om consequent een goede klantbeleving te kunnen bieden, zal iedereen het belang van de klant op het netvlies moeten hebben.

    Leiderschap speelt daarbij een niet te onderschatten rol. Over die rol heb ik Bas van der Veldt, ceo van AFAS geïnterviewd. Dit artikel gaat over drie leiderschapsprincipes die Bas gebruikt om te zorgen dat AFAS één van de meest klantgerichte bedrijven van Nederland blijft.

    Lees verder »
    • Sydney Brouwer (Over Klanten Gesproken)
    • 7 juni 2017
    • Customer experience
      • 14043
      • 0
  • Leiderschap in een digitale wereld, hoe doe je dat?

    Leiderschap in een digitale wereld, hoe doe je dat?

    De impact van digitalisering is immens en overal om ons heen zichtbaar. Organisaties moeten zich daarop aanpassen en dat vergt leiderschap. Wat betekent dit voor leiders in deze nieuwe wereld? Wat is er anders aan het leiden en aansturen van een bedrijf in de digitale wereld of een bedrijf waarbij het nodig is te transformeren naar digitaal?

    Lees verder »
    • Kjell de Raad (SDIM)
    • 18 oktober 2016
    • E-business
      • 12809
      • 1
  • Online Tuesday #64: Leiderschap in de digitale wereld

    Online Tuesday #64: Leiderschap in de digitale wereld
    • Bram Koster (Evolve)
    • 27 september 2016
    • E-business
      • 5422
      • 0

    Op 11 oktober a.s. gaan we het tijdens Online Tuesday hebben over leiderschap in de digitale wereld. Wat is er anders aan het leiden en aansturen van een bedrijf in de digitale wereld - of in bedrijven waarbij het nodig is te transformeren naar digitaal? De digitale wereld is constant in beweging. Bedrijven moeten, willen ze succesvol zijn, snel en effectief kunnen inspelen. Wat is daar voor nodig? Waar draait het om? Is het innovatie? Aanpassingsvermogen? Agile development? Of gaat het om allemaal? En hoe zorg je er als management voor dat je geen tijd verliest of de verkeerde investeringen doet? Een drietal sprekers zal vanuit verschillende invalshoeken naar leiderschap kijken en aan de hand van concrete praktijkervaringen 'lessons learned' met ons delen. Daarna gaan de sprekers met elkaar en met de zaal in debat.

    Lees verder »
  • Thomas Benedict (InContext): “Leiders van moderne organisaties kunnen omgaan met angst”

    Thomas Benedict (InContext): “Leiders van moderne organisaties kunnen omgaan met angst”

    Organisaties leiden in de eenentwintigste eeuw. Hoe doe je dat? Thomas Benedict, oprichter van consultancybureau InContext, helpt bedrijven met diepe vragen. "Hoe kunnen banken een nieuwe cultuur schapen waarin mensen weer trots zijn op de bank?", is een voorbeeld. En natuurlijk: vragen over de digitalisering.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 28 maart 2016
    • E-business
      • 8573
      • 0
  • Simon Sinek: “Leid de mensen, niet de getallen”

    Simon Sinek: “Leid de mensen, niet de getallen”

    Afgelopen vrijdag was Simon Sinek, bekend van zijn eerste boek Start with why en de bijbehorende, populaire TED-talk, in Nederland voor een presentatie over zijn tweede boek, Leaders eat last. Hij legde uit waarom goede leiders niet bezig zijn met getallen, maar met mensen, waarom je vanachter je computer geen goed leider kunt zijn en waarom Sinek zich schaamt voor zijn carrière.

    Lees verder »
    • Marieke Heesakkers SMP ( Berkvens Deursystemen BV )
    • 21 maart 2016
    • E-business Contentmarketing
      • 32117
      • 8
  • Simon Sinek in Nederland: “Why leaders eat last”

    Simon Sinek in Nederland: “Why leaders eat last”

    “Echt een marketingding die WHY, lekker Amerikaans ook. Bij voorbaat ongeloofwaardig dus. Dat werkt in onze organisatie toch echt anders!” “We zijn toch geen Apple?!" "En mooi, die leiderschapsvoorbeelden uit het Amerikaanse leger. Maar we zijn hier in Nederland.”

    Herken je deze kritische en ook wel cynische reacties? Ik hoor en lees ze regelmatig als het gaat over Simon Sinek’s ‘golden circle-theorie' en zijn ideeën over leiderschap. Ik snap wel dat dit weerstand oproept. Echt concreet over wat je dan moet doén, wordt hij namelijk niet. Maar dicht bij huis zijn er bedrijven te vinden die in de praktijk laten zien hoe je er idealen, ambities en commerciële doelen mee kunt realiseren. 

    Lees verder »
    • Marieke Heesakkers SMP ( Berkvens Deursystemen BV )
    • 16 februari 2016
    • Contentmarketing
      • 27875
      • 4
  • Waarom een mensen-mens resultaten boekt

    Waarom een mensen-mens resultaten boekt

    Als je mensen vraagt welke eigenschappen een leider nodig heeft, dan wordt naast visie, communicatieve vaardigheden en organisatietalent ook steevast emotionele intelligentie genoemd. Emotionele intelligentie verwijst naar het vermogen om zowel je eigen emoties als die van een ander te identificeren, te begrijpen en deze emoties te kanaliseren om bepaalde doelen te behalen. Mensen met een hoge emotionele intelligentie vormen prettig gezelschap, zijn sociaal behendig en gaan goede relaties aan met anderen.

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 14 januari 2016
    • E-business
      • 25060
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you