-
Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.
-
Effectieve B2B-leadgeneratie zonder dat het geld kost
Hoe kom je aan leads zonder budget? Als je denkt aan congressen, advertenties, promofilmpjes of salesmanagers met een groot netwerk, dan kost dit geld. Al snel veel geld. Ben je net gestart, dan lijkt het een lastig verhaal. Een vraag die veel voorbijkomt in bij startups is hoe je zonder budget of salesteam kan starten met B2B-leadgeneratie. In dit artikel leg ik je één van de beste growth hacking- en leadgeneratie-methoden uit voor het creëren van B2B-leads die ik de afgelopen jaren geleerd heb.
-
How to: optimaal gebruik maken van leadformulieren
De nieuwe extensie in Google Ads voor leadformulieren is een handige toevoeging voor B2B-bedrijven. Hoe zit het nu met de opties voor leadgeneratie? In deze blog beschrijven we de werking van lead gen-forms op Facebook, LinkedIn en Google. Per kanaal zijn er voor- en nadelen, en gaan we in op een paar handige tips. De basics over leadformulieren.
-
Marketing in B2B is waardeloos als je niet naar het gehele salesproces kijkt
Het B2B-aankoopproces verandert en duurt steeds langer. Hierdoor verandert ook de rol van marketing. Kijk je als organisatie dan niet naar de integrale rol van marketing in het volledige salesproces, dan laat je verkoopkansen liggen. Vergeet niet dat marketing in B2B veel meer is dan alleen leads genereren: het is een belangrijk onderdeel in het vinden én binden van de juiste klant.
-
How to: Datagedreven B2B-leadgeneratie
Leadgeneratie. Iedere organisatie die wil groeien moet zich bezighouden met sales, of: het genereren van nieuwe leads. Dit kan op verschillende manieren. Je kunt als bedrijf verkopers aannemen voor koude-acquisitie. Je kunt callcenters inzetten. Je kunt leads inkopen via externe partijen. Of je kunt online marketing slim inzetten.
-
Vijf redenen waarom B2B beter geschikt is voor socialmedia-marketing dan B2C
We focussen ons bij de inzet van socialmediamarketing vaak op strategieën van B2C-organisaties, maar het is ook – juist – in B2B-bedrijven heel goed te gebruiken. Hoe kan het gebruik van social media resulteren in aanvoer van nieuwe leads? En waarom hebben juist B2B-organisaties een grotere kans op succes bij het genereren van leads via socialmedia-marketing?
-
In zeven stappen naar succesvolle lead-nurturing
Accountmanagers die vragen om meer en betere leads, als B2B-marketeer word je er waarschijnlijk horendol van. Toch doe je er alles aan om dit te realiseren, onder meer door buyer persona’s en buyer journeys op te stellen om de klant beter te leren kennen. Kennis van de klant is slechts stap één richting betere leads. Lead-nurturing is de volgende stap: het geautomatiseerd voeden van leads met persoonlijke content zolang ze nog niet sales-ready zijn. Dit zijn de zeven stappen voor een succesvolle lead-nurturing campagne.
-
Genereer leads met je persoonlijke LinkedIn-profiel
"Leads krijgen door je persoonlijke LinkedIn-profiel? Dat gebeurt niet." Het is een veelgehoorde uitspraak en tevens één van de grootste misvattingen over het zakelijke social media-platform. LinkedIn is zoveel meer dan alleen een online cv. Dat zien we alleen al terug in alle ontwikkelingen rondom het platform, zoals het inzetten van native video, de mogelijkheid om hashtags te volgen en de integratie van Microsoft en LinkedIn. Hoewel veel bedrijven een bedrijfspagina hebben op LinkedIn, heeft je persoonlijke profiel veel meer marketingwaarde: het heeft namelijk de potentie een perfecte leadgenerator te worden.
-
Drie marketingstrategieën voor Facebook Messenger om direct mee aan de slag te gaan
Een van de marketingkanalen met veel potentie voor elke Facebook- of CRM-marketeer is Messenger. Waarom? Behalve de meer dan twee miljard gebruikers zijn er concrete cases die zich al duidelijk hebben bewezen in de praktijk. Voor wie nu aan de slag wil gaan met het verbeteren van klantenervaring zijn hier drie Messenger-marketingstrategieën om mee te beginnen: leadgeneratie, content-distributie en activatie van potentiële klanten.
-
De week op social: YouTube TV, een raketknop op Facebook en betere leadgeneratie op LinkedIn
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: YouTube lanceert YouTube TV en YouTube Go (offline videoapp), Twitter introduceert nieuwe default profielfoto, Twitter biedt bedrijven mogelijkheid om hun locatie te delen en op te vragen, Facebook rolt splitscreen feature voor livevideo uit, Facebook test raketknop met nieuwe nieuwsstroom in de mobiele app, LinkedIn introduceert formulieren voor leadgeneratie in gesponsorde berichten en YouTube schroeft grens voor partnerprogramma op naar 10k views.
-
Leadgeneratie in B2B: de voordelen van een leadcapturingtool
Wil je beter inzicht krijgen in de bezoekers op je website en anonieme bezoekers vertalen naar (potentiële) waardevolle leads? Dan is een leadcapturingtool iets voor jouw bedrijf. In dit artikel lees je meer over de voordelen van een dergelijke tool én hoe je deze optimaal inzet voor jouw B2B-bedrijf.
-
Wart Fransen (LeadBoxer) “Wij weten in meer dan 30% van de gevallen wie jouw website bezoekt”
Ruim 12 jaar geleden, nog voordat Google Analytics op de markt kwam, begon Wart Fransen een webanalyticsbedrijf. Het lukte alleen nooit om het heel groot te maken of te verkopen. Met zijn nieuwe bedrijf LeadBoxer haalde hij vijf ton aan investering binnen en plukt hij de vruchten van de database met gegevens die hij met Opentracker verzamelde.
-
Waarom meer dan 1 miljoen mensen bloggen op LinkedIn
Inmiddels zijn er meer dan 1 miljoen bloggers op LinkedIn. Een actieve groep ook, want per week worden er 130.000 artikelen gepubliceerd. En dat binnen een jaar tijd! Wat is de sleutel tot dit succes? Hoe ervaren gebruikers het? En heeft bloggen effect?