Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Leadgeneratie

gerelateerde topics

  • leadgeneration
  • marketing automation
  • leadgeneratie
  • lead generation
  • b2b-marketing

lead nurturing experts

  • Ingrid Archer
    Aantal blogs: 2
  • Jacob Schermers
    Aantal blogs: 1
  • Dyon Metselaar
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp. 

  • Marketing in B2B is waardeloos als je niet naar het gehele salesproces kijkt

    Marketing in B2B is waardeloos als je niet naar het gehele salesproces kijkt

    Het B2B-aankoopproces verandert en duurt steeds langer. Hierdoor verandert ook de rol van marketing. Kijk je als organisatie dan niet naar de integrale rol van marketing in het volledige salesproces, dan laat je verkoopkansen liggen. Vergeet niet dat marketing in B2B veel meer is dan alleen leads genereren: het is een belangrijk onderdeel in het vinden én binden van de juiste klant.

    Lees verder »
    • Jacob Schermers (Sales Architects)
    • 25 oktober 2019
    • E-business Contentmarketing
      • 18372
      • 4
  • How to: Datagedreven B2B-leadgeneratie

    How to: Datagedreven B2B-leadgeneratie

    Leadgeneratie. Iedere organisatie die wil groeien moet zich bezighouden met sales, of: het genereren van nieuwe leads. Dit kan op verschillende manieren. Je kunt als bedrijf verkopers aannemen voor koude-acquisitie. Je kunt callcenters inzetten. Je kunt leads inkopen via externe partijen. Of je kunt online marketing slim inzetten.

    Lees verder »
    • Dyon Metselaar (Leadscope)
    • 1 augustus 2019
    • E-business Data analytics Marketingfacts
      • 10062
      • 2
  • In zeven stappen naar succesvolle lead-nurturing

    In zeven stappen naar succesvolle lead-nurturing

    Accountmanagers die vragen om meer en betere leads, als B2B-marketeer word je er waarschijnlijk horendol van. Toch doe je er alles aan om dit te realiseren, onder meer door buyer persona’s en buyer journeys op te stellen om de klant beter te leren kennen. Kennis van de klant is slechts stap één richting betere leads. Lead-nurturing is de volgende stap: het geautomatiseerd voeden van leads met persoonlijke content zolang ze nog niet sales-ready zijn. Dit zijn de zeven stappen voor een succesvolle lead-nurturing campagne.

    Lees verder »
    • Rosa Vlasveld (CRM Partners)
    • 22 februari 2019
    • E-business Direct marketing Contentmarketing
      • 16797
      • 3
  • Lifecycle Marketing in 7 stappen #spon

    Lifecycle Marketing in 7 stappen #spon

    Hoeveel leads komen er maandelijks bij jouw organisatie binnen? En worden deze leads allemaal netjes opgevolgd? Of verdwijnen de meesten in de 'prullenbak' wanneer blijkt dat ze niet direct zullen kopen? Er zijn allerlei redenen waarom leads niet of niet goed worden opgevolgd. Aan de hand van zeven stappen zien we dat dit proces niet complex hoeft te zijn. 

    Lees verder »
    • Daan Schmidt (IBO Qualified Business School)
    • 2 oktober 2018
    • Direct marketing
      • 12258
      • 0
  • Verkopen met LinkedIn: 10 tips voor het inzetten van Sales Navigator

    Verkopen met LinkedIn: 10 tips voor het inzetten van Sales Navigator

    De combinatie social media en sales zijn niet meer weg te denken in het huidige B2B-landschap. LinkedIn speelt hier goed op in door het aanbieden van een platform speciaal voor salesprofessionals: Sales Navigator. Met meer dan zes miljoen leden in Nederland biedt het netwerk een enorm zakelijk bereik. Salesprofessionals zien de toegevoegde waarde van LinkedIn en kunnen voor leadgeneratie niet meer om het platform heen. Niet alleen vanwege het bereik, maar ook om de zeer gerichte doelgroep targetting die mogelijk zijn met LinkedIn Ads en Sales Navigator.

    Lees verder »
    • Ferdi de Been (ferdidebeen.nl)
    • 19 januari 2017
    • E-business Social media
      • 55729
      • 5
  • Lead Improvement: verbeter de kwaliteit van je B2B-leads

    Lead Improvement: verbeter de kwaliteit van je B2B-leads

    Je hebt traffic, een hoge conversie en ontvangt genoeg leads. Alleen wat gebeurt er als de leads niet van voldoende kwaliteit zijn? Wat kun je doen om deze kwaliteit te verbeteren? Een artikel met praktische tips waarmee je voor, tijdens en na het ontvangen van leads de kwaliteit verbetert. Sales blij, marketing blij.

    Lees verder »
    • Jaap Jacobs (Fingerspitz Online Marketing)
    • 19 mei 2016
    • E-business Data analytics
      • 24190
      • 0
  • 5 tips om bruggen te bouwen tussen sales en marketing in B2B

    5 tips om bruggen te bouwen tussen sales en marketing in B2B

    Van oudsher heerst er een zekere spanning tussen sales en marketing. Het gevoel van te moeten handelen naar de regels en wetten van de verkoopploeg, is een idee dat bij menig marketeer leeft. Dat kan en moet beter, de vraag is hoe. 

    Dat de spelregels van het B2B verkoopproces veranderd zijn, is niet nieuw. Ik zocht het nog eens op: volgens Hubspot is reeds 80 procent van het verkoopproces voltooid voor een potentiële klant een mogelijke leverancier contacteert. Ik hoop dat dit de twijfel over het toenemend belang van relevante content voor specifieke doelgroepen voor eens en voor altijd wegneemt. Het zorgt namelijk voor (goede) leads. 

    Lees verder »
    • Gerdi van Kerckhoven (DELA (België))
    • 14 maart 2016
    • E-business
      • 20077
      • 3
  • Hoeveel aandacht geef jij je ex?

    Hoeveel aandacht geef jij je ex?

    Door leads te nurturen bind je klanten aan jouw bedrijf en verhoog je de kwaliteit van leads. Je bouwt een relatie op gedurende langere periode. Toch gaat het vaak verkeerd, meestal omdat er geen proces is voor het optimaal 'nurturen' van leads of klanten.

    Lees verder »
    • Ingrid Archer (B2B marketingbureau SPOTONVISION)
    • 22 december 2015
    • E-business
      • 13658
      • 4
  • Veelgestelde vragen over contentmarketing in B2B e-commerce #ADV

    Veelgestelde vragen over contentmarketing in B2B e-commerce #ADV

    Contentmarketing in e-commerce gaat over veel meer dan content zoals blogs en video’s plaatsen op je website. Waar moet je dan aan denken? Bijvoorbeeld aan de rol van het koopproces, hoe koopt een B2B-koper eigenlijk online? Hoe kan je een lead nurturen? Wat voor content past daar het beste bij? Hieronder een aantal vragen en antwoorden. 

    Lees verder »
    • Ingrid Archer (B2B marketingbureau SPOTONVISION)
    • 9 oktober 2015
    • Social media Contentmarketing
      • 16341
      • 0
  • Leadgeneratietips van Alex Ballering (NXP Semiconductors)

    Leadgeneratietips van Alex Ballering (NXP Semiconductors)

    Alex Ballering is director global lead management bij het beursgenoteerde NXP Semiconductors, de voormalige chipsdivisie van Philips met vestigingen in 25 landen en met het hoofdkantoor in Eindhoven. Door de overname van het Amerikaanse Freescale in maart 2015 is NXP nu de op zeven na grootste chipfabrikant ter wereld en de grootste in de sectoren automotive en industrie. Alex is wereldwijd verantwoordelijk voor het genereren van de leads voor NXP en ik heb hem geïnterviewd om erachter te komen hoe ze dit in zo’n grote organisatie doen: wat zijn de valkuilen en wat zijn de tips als je hier zelf mee aan de slag gaat?

    Lees verder »
    • Frank Husmann (Online Succes)
    • 2 juni 2015
    • E-business
      • 16757
      • 2
  • Vijf quick wins voor de e-mailmarketeer

    Vijf quick wins voor de e-mailmarketeer
    • Michael Linthorst (Copernica BV)
    • 7 april 2014
    • Direct marketing Mobile
      • 13254
      • 0

    Heb je wel eens vaker het gevoel dat je e-mails niet die verwachte resultaten opleveren? Dat ligt waarschijnlijk aan de manier waarop je je doelgroep benadert. In plaats van relevante, gerichte en persoonlijke boodschappen te versturen, stuur je al langer dezelfde boodschap uit. In de meeste gevallen zorgt dit ervoor dat je e-mails op termijn worden genegeerd, maar in de slechtste gevallen worden ze als spam aangeduid. De kwaliteit van je verzendlijst neemt hierdoor af en je e-mailreputatie komt in het gedrang omdat je je abonnees blijft bestoken met irrelevante e-mails. Genoeg! Tijd om nu echt de beste resultaten uit je e-mailmarketing te halen. Deze tips helpen je daarbij.

    Lees verder »
  • Het geheim van de niet-verkopende topverkoper

    Het geheim van de niet-verkopende topverkoper

    “Oh nee, dat zou ik zeker niet bij mij kopen als ik jou was. Of eigenlijk nergens, het marktonderzoek dat jij wilt laten uitvoeren gaat ontzettend veel kosten en maar heel weinig opleveren.” Mijn collega’s lachten mij uit toen ik de hoorn oplegde: “Haha Edwin, heb jij nou net tegen een klant verteld dat hij jouw product niet moet kopen? Jij zult nooit een goede verkoper worden.” Tja, ik moest toegeven dat als ik er over nadacht, ik wel een paar regels van de verkooptraining had overtreden. Maar gelukkig had ik die nooit gehad. Ik werkte op mijn gevoel en mijn eerste werkgever was gelukkig een baas die gevoel ook de beste raadgever vond. Want uiteindelijk was ik in alle van de vijf volgende jaren die ik er werkte de verkoper van het jaar, zowel in omzet als in nettowinst. En ik leg graag uit hoe dat dan kan.

    Lees verder »
    • Edwin Vlems (Edwin Vlems B2B Marketing)
    • 14 januari 2014
    • Contentmarketing
      • 30175
      • 32
  • Contentmarketing all the way: leer je leads los te laten

    Contentmarketing all the way: leer je leads los te laten

    “You promised not to lose faith in our love when I'm away.” Julie Delpy zingt het Ethan Hawke toe in Before Sunset (2004), negen jaar nadat zij elkaar in Before Sunrise (1995) tegen het lijf liepen in een trein naar Wenen. Na die ene hartstochtelijke nacht volgden de jonge twintigers hun eigen levenskoers, maar als dertigers hervinden ze elkaar in een boekhandel in Parijs. Toeval of niet? Ergens, diep van binnen, vertrouwden Julie en Ethan erop dat de tijd hen samen zou brengen. En laat dat nou net iets zijn waar we als marketeers verdomd veel moeite hebben: loslaten en vertrouwen. Het loslaten van potentiële klanten die van ons gecharmeerd zijn, om erop te vertrouwen dat ze bij ons terugkomen als ze ons weer nodig hebben. Liever vangen we hen meteen in een web van verstikkende verkoopboodschappen. Maar zoals Boeddha al wist: “You can only lose what you cling to.” In dit derde en laatste deel van een drieluik over contentmarketing: waarom het loslaten van leads loont.

    Lees verder »
    • Tristan Lavender (Philips)
    • 19 augustus 2013
    • Contentmarketing
      • 37755
      • 23
  • Marketing automation: meer dan alleen een nieuwe terminologie?

    Marketing automation: meer dan alleen een nieuwe terminologie?

    Een vraag die ik van veel klanten krijg is hoe marketing automation verschilt van andere tools zoals e-mail service providers (ESPs) en CRM systemen. Gebruiken we simpelweg een andere terminologie? Of is het daadwerkelijk een andere manier van marketing?  Lees in navolging van het artikel "De vlucht van marketing automation", hoe marketing automation zich verhoudt ten opzichte van andere technologieën.

    Lees verder »
    • Marie-Christien van Wensen (Lemonstar)
    • 29 augustus 2012
    • E-commerce
      • 15727
      • 0
  • Hoe bereid je je organisatie voor op marketing automation?

    Hoe bereid je je organisatie voor op marketing automation?
    • Marie-Christien van Wensen (Lemonstar)
    • 15 augustus 2012
    • E-business
      • 19175
      • 0

    In navolging van het artikel "De vlucht van marketing automation" lees je in dit artikel welke aspecten van je organisatie geraakt worden bij het implementeren van marketing automation. Het lijkt misschien simpel, maar om echt van marketing automation te profiteren moet de organisatie goed ingericht zijn. Het marketing automation framework laat zien welke aspecten in de organisatie op orde moeten zijn om zowel het aantal als de kwaliteit van de leads te vergroten.

    Lees verder »
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you