-
Christian Luiten (Avant Arte): “Online impact maakt de kunstwereld minder elitair”
Avant Arte wordt het 'meest succesvolle contemporary art Instagram account wereldwijd' genoemd. De jonge ondernemer Christian Luiten (oprichter Avant Arte) richtte samen met zijn compagnon Curtis Penning het platform met inmiddels 1,4 miljoen volgers op in 2015. Deze whizzkids willen de kunstwereld opnieuw vormgeven. Hoe ziet de toekomst van het online kunstplatform eruit, als het aan Christian Luiten ligt?
-
Dit kan kunst ons leren over de waarde van een merk
Merkwaarde heeft iets magisch: waar in de Middeleeuwen alchemisten geobsedeerd waren met het winnen van goud uit lood en ijzer, proberen merkmanagers waarde toe te voegen aan producten en diensten met zorgvuldig ontwikkelde merkcommunicatie. Creatievelingen transformeren eenvoudige T-shirts, sneakers of zelfs een commoditeit als belminuten tot begeerlijke objecten, maar hoe dan? Hoe kan een beetje communicatie de waarde van merken verhogen?
-
Wie gelooft in waardecreatie werkt niet gratis
Hoe werkt waardecreatie? En hoe zouden wij in marketing om moeten gaan met waardecreatie? Onze vaste gastblogger Tadek Solarz legt het uit aan de hand van 'No.5', een befaamd schilderij van Jackson Pollock.
-
Caspar Sonnen (IDFA): “De mooiste kunstwerken hebben een link met de werkelijkheid”
Eind november vindt de elfde editie van DocLab plaats, dé plek waar de grenzen van documentaire maken worden verkend. Begonnen als klein bij-programma van het documentairefestival IDFA, is het inmiddels uitgegroeid tot een serieus onderdeel van het evenement. En waar het IDFA voornamelijk de traditionele documentaires laat zien, onderzoekt DocLab nieuwe media als virtual reality en kunstmatige intelligentie en zijn de uitingsvormen heel divers. “Het loopt uiteen van installaties tot kleine appjes tot grote interactieve kunstwerken”, aldus Caspar Sonnen, hoofd nieuwe media IDFA. Hij was in Top Names te gast bij het vieren van de tiende editie.