-
Van informatie naar dingen: help Google te begrijpen wat er op je website staat
Zoekmachines zijn onze portaal naar wat er op in het internet te vinden is. Je tikt een zoekopdracht in in Google en die geeft je de 10 meest relevante webpagina's die antwoord geven op jouw zoekvraag. Fantastisch toch? Google doorzoekt ruim 60 biljoen webpagina's om antwoord te geven op jouw vraag! Je kunt Google in feite zien als een set formules en algoritmes die enerzijds jouw zoekvraag en anderzijds het web zo goed mogelijk proberen te begrijpen, met als doel een zo relevant mogelijk antwoord te geven op je zoekvraag. Met schema.org-gegevensopmaak help je Google in het begrijpen wat er zich nu eigenlijk op jouw webpagina's bevindt. In dit artikel leg ik uit wat schema.org-gegevensopmaak is, wat het doet en hoe je het implementeert.
-
“Van strings naar things”, Marcus Tandler over de toekomst van search
Als je jezelf in de internationale zoekmachinemarketingwereld begeeft, dan is de naam Marcus Tandler je niet onbekend. Deze Duitse search expert spreekt al jaren op toonaangevende conferenties over de hele wereld. Volgende week donderdag, 20 februari, spreekt hij als keynote-spreker over de toekomst van search op de eerste editie van het Friends of Search-congres in Amsterdam. Deze week sprak ik alvast met hem over de toekomst van search.
-
Google+, we moeten er echt aan geloven
Het is zover. Het negeren van Google+ behoort niet meer tot de mogelijkheden. Google heeft gisteren een nieuwe functie toegevoegd aan Google.nl. Knowledge Graph is de naam. En hierdoor gaat Google+ een belangrijkere rol innemen dan voorheen het geval was. Ja, we moeten er echt aan geloven. Alle marketeers opgelet.