Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Klantrelatie

gerelateerde topics

  • klanttevredenheid
  • customer experience
  • klantgerichtheid
  • klantervaring
  • customer journey

klantrelatie experts

  • Ger Van den Buijs
    Aantal blogs: 2
  • Jasper Koekoek
    Aantal blogs: 1
  • Peter van der Schaar
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Medior Communicatiemedewerker

    Medior Communicatiemedewerker

  • Marketing and Communication Advisor

    Marketing and Communication Advisor

  • Ervaren Marketeer

    Ervaren Marketeer

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Hoe ga je om met disruptie? Leer van bladenmakers die tegen de stroom in winst maken

    Hoe ga je om met disruptie? Leer van bladenmakers die tegen de stroom in winst maken

    Tijdschriftoplages zijn in twintig jaar met 50 tot 70 procent gedaald. Vrijwel nergens heeft de digitalisering zo hard toegeslagen als bij de overgang van geprinte media naar digitale media. Een logische ontwikkeling, voor de prijs van een abonnement op de Libelle heb je immers ook een abonnement op Netflix met vrijwel onbeperkte content. Toch investeerde DPG in Sanoma en maakte uitgever New Skool Media onlangs bekend nog steeds winstgevend te zijn. Hoe doen ze dat toch? 

    Lees verder »
    • Peter van der Schaar (Basedriver)
    • 21 juli 2020
    • Media Innovatie Strategie
      • 4450
      • 0
  • Naar een effectieve klantrelatiestrategie in het digitale tijdperk

    Naar een effectieve klantrelatiestrategie in het digitale tijdperk

    Het digitale tijdperk brengt heel veel kansen met zich mee om de dienstverlening naar klanten te verbeteren en de klantbeleving te optimaliseren. Tegelijk zitten er ook risico’s aan het digitaliseren van de klantrelatie: het kan zijn dat klanten meer afstand gaan voelen naar de organisatie, zich minder betrokken zullen voelen en daardoor ook minder loyaal gaan worden. Het soort relatie dat de organisatie heeft met een klant en de normen en waarden die hierin centraal staan, zijn doorslaggevend voor de gevolgen van digitalisering voor de betrokkenheid en loyaliteit van de klant.

    Lees verder »
    • Harald Pol (Institute for Service Leadership)
    • 14 juli 2020
    • Customer experience Strategie
      • 5494
      • 0
  • Who the f**k is mijn klant?

    Who the f**k is mijn klant?

    Wie is jouw klant? Weet je dat eigenlijk wel? En de klanten die je hebt, zijn dat ook degenen die je wilt? Om dat helder in kaart brengen, kunnen ‘buyer persona's’, concrete fictieve profielen van jouw klanten, je helpen bij het maken van keuzes in productontwikkeling en marketing. Hoe je dat doet, lees je hier.

    Lees verder »
    • Stefan Picavet (Marketing Madheads)
    • 2 april 2020
    • Data analytics Strategie
      • 99292
      • 0
  • De CX Travel Guide, een avontuurlijk handboek voor customer experience

    De CX Travel Guide, een avontuurlijk handboek voor customer experience

    De ontvangst van het boek 'De CX Travel Guide' was een beleving op zich. De bezorger had het boek in de regen over de schutting achter ons huis gegooid. Het pakket van de grond rapend heb je nog een wat mopperig gevoel. Daarna houd je het boek in de hand en blader je er voor het eerst doorheen. Weg het mopperen, welkom de heerlijke experience die je hebt bij alleen al het openen van dit boek.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 20 maart 2020
    • Customer experience Strategie
      • 5626
      • 0
  • Design groeit alleen door beter kijkje in hoofd van klant

    Design groeit alleen door beter kijkje in hoofd van klant

    Het eerste onderzoek onder Nederlandse opdrachtgevers van de designsector werd eind 2019 gepubliceerd. Inmiddels is glashelder dat investeren in design belangrijk is en daadwerkelijk effect heeft. Maar hoe kan dit bij de grote diversiteit aan designklanten nog overtuigender over het voetlicht worden gebracht?

    Lees verder »
    • Pieter Aarts (EPAM-Systems)
    • 13 maart 2020
    • Brand design
      • 7068
      • 0
  • Sympathie in webcare: gebruik geen ‘vervelend’ en ‘helaas’?

    Sympathie in webcare: gebruik geen ‘vervelend’ en ‘helaas’?

    Waar de één in een webcaregesprek vooral kiest voor woorden als vervelend, sorry, of helaas om medeleven richting een klant te tonen, focust de ander zich op het (direct) bieden van een oplossing – vaak zonder deze woorden te gebruiken. Er is niet één kant-en-klaar recept voor het tonen van sympathie in gesprekken met klanten. Hoe zit het nou met het tonen van medeleven in webcare? Hoeveel sympathie is goed?

    Lees verder »
    • Mustafa Akpinar (Hogeschool van Arnhem en Nijmegen)
    • 6 januari 2020
    • Customer experience
      • 22729
      • 1
  • Online marketing in een offline platenzaak

    Online marketing in een offline platenzaak

    We denken onze klanten te kennen. Door alle data die we van ze hebben kunnen we gedrag voorspellen. Of toch niet helemaal? We verdrinken in data, maar hunkeren naar écht inzicht. Die realisatie werd duidelijk in een platenzaak, waar een voorspelbare klant toch wat minder voorspelbaar bleek dan gedacht…

    Lees verder »
    • Jort Koopman (Talpa Network)
    • 2 januari 2020
    • E-business E-commerce
      • 10548
      • 2
  • Door digitaal klantcontact heeft elke organisatie een ‘open keuken’

    Door digitaal klantcontact heeft elke organisatie een ‘open keuken’

    Een kok in een restaurant met een open keuken denkt wel drie keer na voordat de 'vijfsecondenregel' wordt toegepast. Is de biefstuk op de grond gevallen? Dan leg hij ‘m echt niet meer op het bord. Binnen veel organisaties wordt er echter veel minder adequaat opgetreden bij fouten. En dat terwijl op dit moment alle organisaties door social media een open keuken hebben: de hele wereld kan meekijken. Vijf trends die customer service het meest beïnvloeden.

    Lees verder »
    • Jeroen van Dam (Torel)
    • 28 oktober 2019
    • Customer experience
      • 9738
      • 0
  • Vier tips die klantbeleving naar hoger niveau tillen

    Vier tips die klantbeleving naar hoger niveau tillen

    Keuze is niet altijd het beste voor de klant en 'convenience is the new loyalty' is een dooddoener die slechts voor een deel op waarheid berust. Met enkele markante uitspraken maakt Gino Van Ossel, professor Retail & Trade Marketing aan Vlerick Business School, tijdens het Adobe Experience Forum korte metten met een aantal overtuigingen die volgens hem telkens opdoemen wanneer het gaat over de toekomst van retail en e-commerce.

    Lees verder »
    • Paul van Keeken (Adobe)
    • 23 oktober 2019
    • Advertising Customer experience Data analytics
      • 8628
      • 0
  • Niks jij klantvriendelijk… je klant moet bedrijfsvriendelijk worden

    Niks jij klantvriendelijk… je klant moet bedrijfsvriendelijk worden

    Klantvriendelijk, bleeehhhh. Verschrikkelijke term. Toch geeft Google er 1,5 miljoen hits op en ook jij bezigt de term zo vaak dat hij alle betekenis wel zo’n beetje verloren heeft. Net als de variant 'klantgericht'. Marketeer, doe jezelf een lol en schrap klantvriendelijk. Zet in plaats daarvan in op het tegenovergestelde: bedrijfsvriendelijke klanten. Nou ja, tegenovergesteld… een bedrijfsvriendelijke klant werkt veel prettiger en levert veel meer omzet op. Tijd dat bedrijven hun klanten bedrijfsvriendelijker maken.

    Lees verder »
    • Erwin Wijman (Erwin Wijman)
    • 12 augustus 2019
    • Contentmarketing Customer experience
      • 19251
      • 4
  • Wat experts zeggen over personalisatie

    Wat experts zeggen over personalisatie

    Iedereen wil 'iets' met personalisatie, maar hoe begin je? Wat heb je nodig, welke tools gebruik je en hoe richt je deze in zodat je gepersonaliseerd kunt communiceren? Partijen als Netflix, Spotify en Amazon lijken de heilige personalisatiegraal al te hebben gevonden. Wat doen zij goed? En wat zijn de grootste uitdagingen van gepersonaliseerd aanbod? Op basis van een serie interviews met experts selecteren we zeven conclusies op het gebied van personalisatie.

    Lees verder »
    • Jasper Koekoek (De Nieuwe Zaak)
    • 16 juli 2019
    • Customer experience Data analytics
      • 13970
      • 0
  • Ingrediënten voor een emotionele connectie met je klant

    Ingrediënten voor een emotionele connectie met je klant

    De piraten brengen hun schatten en waardevolle spullen naar een geheime plek of ze verstoppen ze ergens onder de grond. Hoe meer goud en waardevolle spullen, hoe beter. Tenminste, zo gaat dat in de films. In het bedrijfsleven gebeurt het ook. Alleen dan met data. Ook hier geldt de gedachtegang 'hoe meer, hoe beter'. Bedrijven beschikken over 'digitale schatkisten', die continu worden gevuld en uiteindelijk verstopt in allerlei systemen en tools. Veel bedrijven waarmee ik regelmatig in contact kom, doen nog weinig met dit digitale goud. Wat heb je aan veel data, als je er niets mee doet? Of beter gezegd: hoe is je klant hiermee geholpen?

    Lees verder »
    • Anita van Meer - van Bokstel (Blueriq)
    • 15 juli 2019
    • Contentmarketing Data analytics
      • 6882
      • 2
  • Digital marketing in 2019: Datagedreven personaliseren en usability op één

    Digital marketing in 2019: Datagedreven personaliseren en usability op één

    Maar liefst honderdtachtig sprekers deelden het beste en nieuwste van digital marketing tijdens Emerce Digital Marketing Live, vorige week in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Voor de aanwezige marketingprofessionals was het met zeven stages en 27 roundtables soms moeilijk kiezen. Overkoepelende topics: datagedreven personaliseren en automatiseren, en het inzetten van slimme AI-toepassingen, met als doel optimaal gebruikersgemak. Een selectie van de meest opvallende keynotes en cases van het event.

    Lees verder »
    • Maria Wierenga (Tomorrowmen)
    • 2 juli 2019
    • E-business Social media Direct marketing Customer experience E-commerce Innovatie
      • 16266
      • 2
  • De tien essentials om top of mind te blijven bij je klant

    De tien essentials om top of mind te blijven bij je klant

    Extra crunchy, 100 procent naturel, met stukjes pinda of lekker smeuïg. Pindakaas. Er zijn tientallen soorten en merken. Toch strijkt er één merk in de schappen met de eer: Calvé. IJzersterke branding is van onschatbare waarde. Met deze tien tips wordt jouw merk er ook groot mee.

    Lees verder »
    • Kelly van Straten (Maxilia Relatiegeschenken)
    • 3 mei 2019
    • Advertising Social media Contentmarketing
      • 21924
      • 0
  • Hoe je de klant voor je wint? Maak je nuttig

    Hoe je de klant voor je wint? Maak je nuttig

    Vorige week las je in de blog over aandacht hoe het fenomeen 'aandacht' werkt en welke zes aandachtstrekkers het onderzoek door Energize en VU Amsterdam heeft opgeleverd. Merken winnen door pragmatisch relevant te zijn: ze zorgen dat ze toegevoegde waarde hebben in het leven van de klant. Ze zetten alles op alles om van nut te zijn. Hoe je dat doet? In deze blog lees je alles over de aandachtstrekker 'Hulp'.

    Lees verder »
    • Kasimir Vermeulen (Energize)
    • 2 mei 2019
    • E-business Contentmarketing
      • 12232
      • 2
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you