Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Klantfeedback

gerelateerde topics

  • klantervaring
  • klanttevredenheid
  • customer experience
  • reviews
  • nps

klantfeedback experts

  • Diederick Janssens
    Aantal blogs: 2
  • Chris van Dongen
    Aantal blogs: 2
  • Luuk Noordhoff
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Ervaren Marketeer

    Ervaren Marketeer

  • Communicatiemedewerker (20-24u)

    Communicatiemedewerker (20-24u)

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • De wereld achter de (positieve) review

    De wereld achter de (positieve) review

    Een tevreden klant laat een positieve review achter en een ontevreden klant laat een negatieve review achter. Zo ontstaat een accuraat beeld van de verhouding ontevreden en tevreden klanten, of toch niet? Op websites waar reviews kunnen worden gedeeld is regelmatig een erg positief beeld te zien over bedrijven, dat betekent niet altijd dat er alleen maar tevreden klanten zijn. In deze blog kijken we naar de review en wat er bij komt kijken.

    Lees verder »
    • Luuk Noordhoff (ReferMedia)
    • 11 april 2019
    • E-business Customer experience
      • 13764
      • 0
  • Waarom niet (online) reageren geen optie is

    Waarom niet (online) reageren geen optie is

    Tijdens de allerlaatste editie van SMC050 voerde één onderwerp in alle lezingen de boventoon: 'Human = Key.' Bedrijven kunnen zich in de wereld waar technologie disruptief is, onderscheiden met menselijk contact. Dit klinkt net zo logisch als dat het tegenwoordig meer dan vanzelfsprekend is dat je jouw vraag, opmerking of klacht online zet. Maar hoe ga je als bedrijf om met die online kritiek?

    Lees verder »
    • Tjarda Polderman (Tomorrowmen)
    • 21 maart 2019
    • Social media Customer experience
      • 20146
      • 5
  • Waarom consumenten negatieve reviews schrijven en wat ze verwachten

    Waarom consumenten negatieve reviews schrijven en wat ze verwachten

    In een wereld waarin viral marketing en social influence centraal staan, hebben online reviews de kracht gekregen om het midden- en kleinbedrijf te maken of te breken. Maar het is niet alleen het MKB dat op zijn tellen moet passen. Reviews maken zo’n belangrijk deel uit van het aankoopproces voor veel consumenten dat zelfs tech-giganten als Apple er niet meer onderuit komen om te reageren op kritiek. Wat drijft ons om negatieve reviews online te zetten en wat hopen we te bereiken door bij te dragen aan publieke discussies over een merk of product?

    Lees verder »
    • Chris van Dongen (Trustpilot)
    • 19 november 2018
    • Customer experience
      • 20828
      • 0
  • Beste Europese Unie, kunnen we vrienden worden?

    Beste Europese Unie, kunnen we vrienden worden?

    Merkstrateeg Diederick Janssens heeft een missie: ook professionele organisaties hebben vrienden nodig, om gehoord, gezien, gewaardeerd en gesteund te worden. Wil je volgers als bedrijf, dan moet je socialer worden. Wil je fans, dan zinniger. Voor vrienden moet je menselijk zijn. Daarom schrijft hij wekelijks een persoonlijke brief aan een bedrijf of instantie, om hun marketing en non-verbale communicatie te spiegelen aan sociaal en menselijk gedrag. De vraag aan elke organisatie: kunnen we vrienden worden?

    Lees verder »
    • Diederick Janssens (Love Brand Basics)
    • 15 november 2018
    • Contentmarketing Customer experience
      • 6104
      • 0
  • Realtime klantenfeedback in de winkel met Trylikes

    Realtime klantenfeedback in de winkel met Trylikes

    In navolging van de likes en dislikes online, worden mensen steeds vaker gevraagd hetzelfde te toen in de fysieke wereld. Probleem: wanneer je iets liked of disliked is niet altijd direct duidelijk waar het betrekking op heeft. Een dislike in een wc kan bijvoorbeeld zeggen dat de wc vies was, dat het stonk, dat het wc-papier op was of dat het te druk was. Trylikes biedt je de mogelijkheid om dat aan te geven: "Wij geloven in de eenvoud van feedback vragen", aldus co-founder Janneke van den Heuvel. Niet door bij de uitgang van een winkel één algemene vraag te stellen, maar door in de hele winkel gerichte vragen te kiezen.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 29 oktober 2018
    • Customer experience
      • 6130
      • 0
  • Wat denken klanten van designbureaus nou écht?

    Wat denken klanten van designbureaus nou écht?

    Het onderzoek What Clients Think is voor de vijfde keer uitgevoerd. Gebaseerd op interviews met 500 klanten van ontwerpers. Echte interviews dus, betaald door designbureaus, die daarvoor de onderzoekers van Up to the Light inhuurden. Waardevolle kost voor de hele creatieve industrie. Van levensbelang voor al die bureaus die een betere aansluiting zoeken met de wereld van hun klant. Het rapport bevat concrete uitkomsten waar je direct mee aan de slag kunt, aan het eind van dit artikel samengevat in tien tips.

    Lees verder »
    • Roel Stavorinus (MELVINDAY)
    • 26 oktober 2018
    • Brand design
      • 13950
      • 0
  • Beste Peugeot, kunnen we vrienden worden?

    Beste Peugeot, kunnen we vrienden worden?

    Merkstrateeg Diederick Janssens heeft een missie: ook professionele organisaties hebben vrienden nodig, om gehoord, gezien, gewaardeerd en gesteund te worden. Wil je volgers als bedrijf, dan moeten je socialer worden. Wil je fans, dan zinniger. Voor vrienden moet je menselijk zijn. Daarom schrijft hij wekelijks een persoonlijke brief aan een bedrijf of instantie, om hun marketing en non-verbale communicatie te spiegelen aan sociaal en menselijk gedrag. De vraag aan elke organisatie: kunnen we vrienden worden?

    Lees verder »
    • Diederick Janssens (Love Brand Basics)
    • 25 oktober 2018
    • E-business Customer experience
      • 7552
      • 0
  • Wat Ikea doet met klantenfeedback

    Wat Ikea doet met klantenfeedback

    Toen Victoria van Keulen twee jaar geleden bij IKEA verantwoordelijk werd voor de klantervaring in Nederland, vroeg ze de MT-leden wat zij vonden van dit onderwerp. Het antwoord was: nogal fluffy en weinig actionable. En dus was haar doel om het thema customer experience concreet te maken. "Ik wil dat managers en medewerkers het kunnen vastpakken en vertalen naar wat zij kunnen doen om de klantervaring te verbeteren." De Quality Observer onderzoeksmethode vervult hierin een cruciale rol.

    Lees verder »
    • CustomerFirst
    • 10 oktober 2018
    • Customer experience
      • 23280
      • 5
  • Welk belang heeft social proof voor marketing?

    Welk belang heeft social proof voor marketing?

    ‘Social proof’ is een concept dat al zo oud is als marketing zelf. Denk maar eens aan de getuigenissen bij oude advertenties. Door de opkomst van social media is toegankelijkheid, belang en effectiviteit van social proof aanzienlijk vergroot. Dankzij social media staan bedrijven altijd ‘aan’ en is feedback van klanten altijd aanwezig. Hoe kun je als marketeer optimaal profiteren van social proof? 

    Lees verder »
    • Chris van Dongen (Trustpilot)
    • 19 februari 2018
    • Social media Contentmarketing E-commerce
      • 33482
      • 1
  • “Co-creatie met klanten behoedt Tele2 voor fouten”

    “Co-creatie met klanten behoedt Tele2 voor fouten”

    Co-creatie met klanten heeft van Tele2 een sterkere challenger gemaakt in telecomland. Dit betoogt Leslie Hogeveen, managing director Consumer Mobile bij Tele2, komende week op MIE 2018. Hoe doet hij dat? "De klantcommunity behoedt ons voor fouten en zorgt dat we snel kunnen inspelen op nieuwe trends."

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 26 januari 2018
    • Advertising Mobile Customer experience Data analytics
      • 19788
      • 3
  • De 10 geboden bij het inrichten van klantfeedback voor een hoge, waardevolle respons

    De 10 geboden bij het inrichten van klantfeedback voor een hoge, waardevolle respons

    Als organisatie hebben jullie goed nagedacht over welke feedback gevraagd wordt en waarom. Dit denkwerk wordt echter teniet gedaan wanneer de wijze waarop de feedback wordt uitgevraagd niet leidt tot de gewenste respons. In dit artikel daarom tien praktische tips met betrekking tot het inrichten van klantfeedback voor een hoge, waardevolle respons.

    Lees verder »
    • Maties van Voorthuizen (flowresulting)
    • 4 juli 2017
    • Customer experience
      • 11998
      • 0
  • Vier factoren die elke klant enthousiast maken

    Vier factoren die elke klant enthousiast maken

    Twee weken geleden gaf ik een seminar aan een flinke groep deelnemers. Na afloop van mijn seminars deel ik altijd evaluatieformulieren uit. De dag erna neem ik dan uitgebreid de tijd om de feedback te lezen. Ook dit keer viel mij (weer) iets op, iets dat jij ook zal herkennen als je wel eens met klantfeedback werkt. Je krijgt zoveel tegenstrijdige berichten! De één schrijft “leuke muziek”, de ander “graag andere muziek”. Of “de tijd vloog voorbij” en “het duurde wel wat lang”. Honderd klanten, honderd meningen. Is er dan niets waar je alle klanten blij mee maakt? Gelukkig wel!

    In dit artikel deel ik vier factoren waar alle klanten enthousiast van worden, ongeacht de business waarin je zit.

    Lees verder »
    • Sydney Brouwer (Over Klanten Gesproken)
    • 2 mei 2017
    • Customer experience
      • 26554
      • 0
  • Klantfeedback: meten om te weten is niet voldoende

    Klantfeedback: meten om te weten is niet voldoende

    De impact van klanttevredenheid op de bedrijfsresultaten is in kaart te brengen met een businesscase van klantgerichtheid. Als de link tussen klanttevredenheid en de bedrijfsresultaten in kaart is gebracht, is het zaak om inzicht te krijgen hoe de klanttevredenheid kan worden beïnvloed. Klantfeedback is een belangrijke bron om dit inzicht te verzamelen. Maar dan is het wel nodig de meting van klantfeedback op een goede manier in te richten. Veel organisaties zijn ondanks uitgebreid klantonderzoek niet in staat inzichten te identificeren die ondersteuning bieden aan de besluitvorming.

    Lees verder »
    • Joost Tieland (flowresulting)
    • 24 februari 2017
    • Customer experience
      • 13666
      • 0
  • Zo ga je in 2017 wel meer naar de klant luisteren

    Zo ga je in 2017 wel meer naar de klant luisteren

    Het nieuwe jaar is aangebroken, inclusief een lijst aan goede voornemens. Dit doet vrijwel iedereen op persoonlijk vlak, maar ook steeds vaker op organisatieniveau. Het is geen gewaagde voorspelling om te zeggen dat veel bedrijven "meer naar de klant luisteren" hoog op het lijstje hebben staan.

    Klantfeedback is voor bedrijven dan ook essentieel om te achterhalen of ze op de goede weg zijn. Onderstaande ‘goede voornemens’ zijn vrijwel allemaal op basis van wat ik zelf zie en hoor in de markt. Dit overzicht is daarom zeker niet uitputtend, want ik heb de waarheid niet in pacht. Laat daarom ook vooral in de comments jouw goede voornemens voor 2017 op dit gebied horen!

    Lees verder »
    • Lars van Wieren (Starred)
    • 17 januari 2017
    • Customer experience Data analytics
      • 20418
      • 4
  • 8 redenen waarom je klantfeedback moet automatiseren

    8 redenen waarom je klantfeedback moet automatiseren

    Anno 2016 is klantfeedback voor elk bedrijf een essentieel onderdeel van de bedrijfsvoering geworden. In theorie kunnen bedrijven namelijk de mooiste processen bedenken, maar de praktijk blijkt vaak een stuk weerbarstiger. Feedback van klanten is hierbij een ideale manier om te achterhalen of klanten je goede intenties waarderen. Het probleem van klantfeedback is dat iedereen het belang ervan onderkent, maar het gevaar op de loer ligt dat het in alle drukte vergeten wordt.

    Lees verder »
    • Lars van Wieren (Starred)
    • 26 september 2016
    • Customer experience Data analytics
      • 11488
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you