Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Klantervaring

gerelateerde topics

  • customer experience
  • klanttevredenheid
  • klantgerichtheid
  • customer journey
  • klantfeedback

klantervaring experts

  • Diederick Janssens
    Aantal blogs: 11
  • CustomerFirst
    Aantal blogs: 4
  • Matthijs van den Broek
    Aantal blogs: 4

vacatures

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Marketplace Manager Fanwear

    Marketplace Manager Fanwear

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Dit is waarom je CMS je bedrijfsgroei tegenhoudt

    Dit is waarom je CMS je bedrijfsgroei tegenhoudt

    Websites zijn een continue bron van frustratie voor veel marketeers. Ruim de helft van Nederlandse marketeers is niet overtuigd van de effectiviteit van hun eigen website, zo blijkt uit onderzoek van HubSpot. Veel van de problemen die marketeers met hun website hebben, zijn te herleiden tot het CMS dat ze gebruiken.

    Lees verder »
    • Inken Kuhlmann-Rhinow (Hubspot)
    • 4 juni 2020
    • Data analytics Innovatie Strategie
      • 8466
      • 1
  • Sympathie in webcare: gebruik geen ‘vervelend’ en ‘helaas’?

    Sympathie in webcare: gebruik geen ‘vervelend’ en ‘helaas’?

    Waar de één in een webcaregesprek vooral kiest voor woorden als vervelend, sorry, of helaas om medeleven richting een klant te tonen, focust de ander zich op het (direct) bieden van een oplossing – vaak zonder deze woorden te gebruiken. Er is niet één kant-en-klaar recept voor het tonen van sympathie in gesprekken met klanten. Hoe zit het nou met het tonen van medeleven in webcare? Hoeveel sympathie is goed?

    Lees verder »
    • Mustafa Akpinar (Hogeschool van Arnhem en Nijmegen)
    • 6 januari 2020
    • Customer experience
      • 24181
      • 1
  • Hoe de Net Promotor Score de weg kwijtraakte

    Hoe de Net Promotor Score de weg kwijtraakte

    Voordat je verder leest, moet me van het hart dat Reichheld's boek 'Het geheim van loyaliteit' uit 1996 mijn eerste bijbel was. Dus deze blog is zeker niet bedoeld om het goede werk van Reichheld, die de Net Promotor Score introduceerde, teniet te doen. Het doel van deze blog is organisaties te helpen begrijpen waarom hun CX-programma niet het gewenste resultaat oplevert en hoe het – onbewust – verkeerd gebruiken van NPS hier een rol in speelt. 

    Lees verder »
    • Zanna van der Aa (Accelerate In Experience)
    • 2 januari 2020
    • Customer experience
      • 18656
      • 3
  • Zo frictieloos mogelijk door de klantreis

    Zo frictieloos mogelijk door de klantreis

    In de tijd voor Tikkie maakten mensen al geld naar elkaar over. Hoe we dit 'vroeger' deden lijkt nu onnodig moeilijk. Je stuurde je rekeningnummer door naar de betalende partij, die logde in bij internetbankieren, moest rekeningnummer en naam intypen en maakte het geld over. Nu is een betaalverzoek binnen enkele seconden geregeld. Het grote verschil tussen de twee methoden is het aantal handelingen om het doel te bereiken. Frictie dus. En frictie bepaalt voor een wezenlijk deel de customer experience.

    Lees verder »
    • Luuk van Hoogstraten (Genius Voice)
    • 11 oktober 2019
    • Contentmarketing Customer experience Brand design E-commerce
      • 10402
      • 0
  • Klant centraal, het mag wat kosten

    Klant centraal, het mag wat kosten

    De afgelopen vijftien jaar hebben marketeers hard gewerkt om de klant centraal te stellen. Direct klantcontact past echter niet goed bij winst-optimalisatie, dus wordt het internet gezien als oplossing om klantcontacten te automatiseren. Niet heel passend, want e-mail oogst veel wantrouwen. Dat (financiële) dienstverleners toch gebruik blijven maken van dit kanaal, geeft te denken. Het staat haaks op wat je als marketeer beoogt: zorgen voor vertrouwen.

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 16 september 2019
    • E-business Direct marketing Customer experience
      • 5438
      • 0
  • Vijf zaken die Amazon goed doet, maar jij beter kunt

    Vijf zaken die Amazon goed doet, maar jij beter kunt

    Ondernemers in de e-commerce zullen misschien wel eens moedeloos kijken naar de andere kant van de oceaan. Daar lijkt één partij de online retailmarkt te domineren. Amazon verkoopt alles, aan iedereen, en lijkt dat beter en sneller te doen dan wie dan ook. Toch is ook dit bedrijf niet onfeilbaar.

    Lees verder »
    • Chris van Dongen (Trustpilot)
    • 16 augustus 2019
    • E-business Customer experience Brand design Search Data analytics E-commerce
      • 8814
      • 2
  • Niks jij klantvriendelijk… je klant moet bedrijfsvriendelijk worden

    Niks jij klantvriendelijk… je klant moet bedrijfsvriendelijk worden

    Klantvriendelijk, bleeehhhh. Verschrikkelijke term. Toch geeft Google er 1,5 miljoen hits op en ook jij bezigt de term zo vaak dat hij alle betekenis wel zo’n beetje verloren heeft. Net als de variant 'klantgericht'. Marketeer, doe jezelf een lol en schrap klantvriendelijk. Zet in plaats daarvan in op het tegenovergestelde: bedrijfsvriendelijke klanten. Nou ja, tegenovergesteld… een bedrijfsvriendelijke klant werkt veel prettiger en levert veel meer omzet op. Tijd dat bedrijven hun klanten bedrijfsvriendelijker maken.

    Lees verder »
    • Erwin Wijman (Erwin Wijman)
    • 12 augustus 2019
    • Contentmarketing Customer experience
      • 19727
      • 4
  • Product experience kan online nog veel beter

    Product experience kan online nog veel beter

    E-commerce laat al jaren groei zien ten koste van brick-and-mortar stores, ondanks dat de fysieke winkel een totaal andere – lees betere – customer experience kan bieden dan een online webshop. De webshop wint hier nog steeds terrein. Maar hoe staat het met de product experience in fysieke winkels en in webshops? Kan dat online niet veel beter?

    Lees verder »
    • Eric Jan C. van Putten (Dynamicweb)
    • 30 juli 2019
    • Customer experience E-commerce
      • 12106
      • 0
  • Ingrediënten voor een emotionele connectie met je klant

    Ingrediënten voor een emotionele connectie met je klant

    De piraten brengen hun schatten en waardevolle spullen naar een geheime plek of ze verstoppen ze ergens onder de grond. Hoe meer goud en waardevolle spullen, hoe beter. Tenminste, zo gaat dat in de films. In het bedrijfsleven gebeurt het ook. Alleen dan met data. Ook hier geldt de gedachtegang 'hoe meer, hoe beter'. Bedrijven beschikken over 'digitale schatkisten', die continu worden gevuld en uiteindelijk verstopt in allerlei systemen en tools. Veel bedrijven waarmee ik regelmatig in contact kom, doen nog weinig met dit digitale goud. Wat heb je aan veel data, als je er niets mee doet? Of beter gezegd: hoe is je klant hiermee geholpen?

    Lees verder »
    • Anita van Meer - van Bokstel (Blueriq)
    • 15 juli 2019
    • Contentmarketing Data analytics
      • 7324
      • 2
  • Negen hardnekkige misverstanden over experience management

    Negen hardnekkige misverstanden over experience management

    Experience management (XM) krijgt bij veel organisaties een steeds prominentere plek. Daarmee groeit helaas ook het aantal misverstanden over dit discipline. Steeds meer marketing- en XM-professionals nemen deze misverstanden en verkeerde inzichten van elkaar over. Op het X4-evenement van Qualtrics in Amsterdam ontkrachtte XM-expert Catriona Sheil een aantal van deze mythes. Een overzicht.

    Lees verder »
    • Patricia Bueters (SAP Nederland)
    • 10 juli 2019
    • Contentmarketing
      • 8008
      • 0
  • Digital marketing in 2019: Datagedreven personaliseren en usability op één

    Digital marketing in 2019: Datagedreven personaliseren en usability op één

    Maar liefst honderdtachtig sprekers deelden het beste en nieuwste van digital marketing tijdens Emerce Digital Marketing Live, vorige week in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Voor de aanwezige marketingprofessionals was het met zeven stages en 27 roundtables soms moeilijk kiezen. Overkoepelende topics: datagedreven personaliseren en automatiseren, en het inzetten van slimme AI-toepassingen, met als doel optimaal gebruikersgemak. Een selectie van de meest opvallende keynotes en cases van het event.

    Lees verder »
    • Maria Wierenga (Tomorrowmen)
    • 2 juli 2019
    • E-business Social media Direct marketing Customer experience E-commerce Innovatie
      • 16610
      • 2
  • X + O = een volledig beeld van de customer experience

    X + O = een volledig beeld van de customer experience

    Elle King schreef al een liedje over de X’s and the O’s, in 2007 verscheen er een film met Clayne Crawford met dezelfde naam en bij boter-kaas-en-eieren maken we ook gebruik van deze symbolen. Maar wist je dat deze twee letters ook belangrijk zijn in de e-commercewereld? En dan wel als het gaat om X-data en O-data? Door het combineren van deze twee typen data kun je alles te weten komen over de klant. 

    Lees verder »
    • Shana Snellen (SAP Customer Experience)
    • 19 juni 2019
    • Data analytics
      • 5392
      • 0
  • Acht manieren om de customer experience op je website te verbeteren

    Acht manieren om de customer experience op je website te verbeteren

    Een succesvolle customerexperience-strategie zorgt voor de beste online ervaring voor je klant, en kan uiteindelijk tot meer sales leiden. Het bouwen van een goede customer experience betekent investeren in je bestaande klanten en zorgen dat hun klantreis vloeiend is: van het begin van de funnel tot aan de check-out.

    Lees verder »
    • Chris van Dongen (Trustpilot)
    • 29 april 2019
    • E-business Customer experience E-commerce
      • 12162
      • 1
  • De wereld achter de (positieve) review

    De wereld achter de (positieve) review

    Een tevreden klant laat een positieve review achter en een ontevreden klant laat een negatieve review achter. Zo ontstaat een accuraat beeld van de verhouding ontevreden en tevreden klanten, of toch niet? Op websites waar reviews kunnen worden gedeeld is regelmatig een erg positief beeld te zien over bedrijven, dat betekent niet altijd dat er alleen maar tevreden klanten zijn. In deze blog kijken we naar de review en wat er bij komt kijken.

    Lees verder »
    • Luuk Noordhoff (ReferMedia)
    • 11 april 2019
    • E-business Customer experience
      • 15070
      • 0
  • Het einde van keuzestress is nabij

    Het einde van keuzestress is nabij

    Ik moest afgelopen week mijn winterbanden wisselen bij KwikFit. Of ik wilde kiezen tussen lucht en stikstof. Balanceren of uitlijnen? Of allebei? Ik werd er doodongelukkig van. Kom op nou. Wissel gewoon die banden. Het kan in 1.92 seconden! Veel marketeers leven in de veronderstelling dat het bieden van meer keuze mensen meer vrijheid geeft en dat meer vrijheid leidt tot meer welvaart of geluksgevoel. Vrijheid stelt ons – de mensheid – in staat om te handelen naar eigen inzicht, om een hoger welvaartspeil te bereiken zonder inmenging van derden. Mooi gezegd. Maar is het ook zo?

    Lees verder »
    • Willem van Harrewijen (The USP Company)
    • 10 april 2019
    • Advertising E-business Contentmarketing Customer experience E-commerce
      • 9562
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you