Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Kinderen

gerelateerde topics

  • reclame
  • youtube
  • influencers
  • influencer-marketing
  • kindercontent

kinderen experts


  • Aantal blogs: 3
  • Olaf Geysendorpher
    Aantal blogs: 1
  • Naomi van der Louw
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Jouw kind als marketingkanaal. Mag dat?

    Jouw kind als marketingkanaal. Mag dat?

    Mogen bedrijven jouw kind inzetten als marketingkanaal? Mogen ze twee- tot zesjarigen targeten en beïnvloeden? Of moeten we dat niet willen? Het was een vraag die mij als marketeer bezighield. Ik ging op zoek naar een antwoord en eindig dit artikel met een concrete vraag: Moeten we stoppen of doorgaan met marketingcommunicatie gericht op jonge kinderen?

    Lees verder »
    • Olaf Geysendorpher (Proven Context)
    • 12 december 2019
    • Advertising
      • 16930
      • 6
  • Let op: nieuwe regels voor YouTube-video’s gericht op kinderen

    Let op: nieuwe regels voor YouTube-video’s gericht op kinderen

    Vorige week kregen eigenaren van YouTube-kanalen het bericht dat zij voor iedere video moeten aangeven of het gericht is op kinderen. Bevat een video content voor kinderen, dan worden alle gepersonaliseerde advertenties vervangen door contextuele advertenties. Daarnaast kunnen bij de video’s geen reacties meer geplaatst worden en kunnen click-through info cards, end screens, notification functions, en de community tab niet meer gebruikt worden. Wat houdt de nieuwe regel precies in, en wat betekent het voor kanaal-eigenaren buiten de VS?

    Lees verder »
    • Naomi van der Louw (DDMA)
    • 28 november 2019
    • Social media Data analytics
      • 31130
      • 6
  • Jan Gustavo Kuipers (Mr. Chadd) over eerste hulp bij huiswerk

    Jan Gustavo Kuipers (Mr. Chadd) over eerste hulp bij huiswerk

    Wie hulp zoekt bij huiswerk, doet er goed aan de app van Mr. Chadd te downloaden. Binnen tien seconden hebben scholieren toegang tot een netwerk van universitair geschoolde coaches. Mede-oprichter Jan Gustavo Kuipers legt uit hoe dit concept werkt.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 1 oktober 2019
    • E-business Innovatie
      • 6152
      • 0
  • Wat begrijpen tieners van influencer-marketing op YouTube?

    Wat begrijpen tieners van influencer-marketing op YouTube?

    De populariteit van influencers is groot onder jongeren. Waar jongeren vroeger in hun vrije tijd bijvoorbeeld tv keken, besteden zij nu een groot deel van hun tijd aan het kijken van content van influencers op YouTube. Influencer-marketing wordt daarom ook vaak ingezet om de jongere doelgroep te bereiken. Maar wat vinden jongeren van influencer-marketing? Herkennen tieners reclame in YouTube-video’s en begrijpen ze dat YouTubers hier geld aan verdienen? 

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 8 augustus 2019
    • Advertising Social media
      • 19786
      • 2
  • De Wanderwatch als interactieve component voor buitenspelen

    De Wanderwatch als interactieve component voor buitenspelen

    Kijk naar buitenspelende kinderen en negen van de tien keer spelen ze met precies hetzelfde speelgoed als dertig jaar geleden: een bal, een fiets, een stok. Terwijl kinderen die binnen spelen met piepjes, lichtjes, geluiden en schermen worden vermaakt. "Daar is helemaal niks mis mee, maar we moeten ze verleiden om van die bank af te komen om naar buiten te gaan en daar lekker te gaan spelen. Met een coole gadget, onze smartwatch, combineren we de fun van interactieve games met al het goede van buitenspelen." Co-founder Ellie Karssemakers van Wanderwatch vertelt over het kinderhorloge, de concurrentie en de plannen voor de toekomst.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 5 augustus 2019
    • E-business Contentmarketing Loopbaan
      • 6660
      • 0
  • Het commerciële doel van vlogs en hoe kinderen dit herkennen (of niet)

    Het commerciële doel van vlogs en hoe kinderen dit herkennen (of niet)

    Voor veel kinderen is YouTube het favoriete videoplatform. Ze kijken graag naar videoblogs (‘vlogs’) waarin mensen (‘vloggers’) hun dagelijks leven delen met hun kijkers. De populariteit van vloggers is de afgelopen jaren enorm gestegen. Voor adverteerders zijn vlogs een zeer lucratieve manier om kinderen te bereiken: ze zijn populair en worden veel bekeken. Maar wat vinden kinderen er zelf van dat er producten en merken te zien zijn in de video’s van hun favoriete vloggers? En begrijpen ze eigenlijk wel waarom die producten en merken in de vlogs te zien zijn?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 25 juli 2019
    • Advertising Contentmarketing
      • 9088
      • 3
  • Reclame! Zo kijken kinderen naar reclame-vermeldingen

    Reclame! Zo kijken kinderen naar reclame-vermeldingen

    De Kinder- en Jeugdreclamecode van Stichting Reclame Code schrijft voor dat reclame als zodanig herkenbaar moet zijn voor kinderen, bijvoorbeeld door een vermelding. De Reclame Code specifieert echter niet hoe deze vermeldingen er precies uit moeten zien – zoals tekst, vorm en kleur. Als gevolg daarvan wordt met name op televisie en op digitale mediaplatformen een breed palet aan vermeldingen gebruikt. Zo gebruikt Nickelodeon op de website het zwart-witte label 'advertenties' om aan te geven welke content commercieel is en wordt product placement aangeduid met het zwart-witte logo 'PP'. Maar helpen deze vermeldingen kinderen nu echt om digitale reclame beter te herkennen?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 30 augustus 2018
    • Advertising
      • 9336
      • 1
  • ReclameReview: HARIBO

    ReclameReview: HARIBO

    In de nieuwe commercial van HARIBO (ik schreeuw niet, dat moet echt met hoofdletters) zien we dat het snoepmerk het kind in volwassenen naar boven haalt. Vrij letterlijk zelfs.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 19 oktober 2016
    • Advertising
      • 77022
      • 56

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you