Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Keywords

gerelateerde topics

  • google adwords
  • search advertising
  • google
  • keyword targeting
  • zoekwoorden

keywords experts

  • Marco Derksen
    Aantal blogs: 8
  • Bart Koenes
    Aantal blogs: 1
  • Danny Oosterveer
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • De nieuwste wijziging in de werkwijze van Google Ads zoekwoorden

    De nieuwste wijziging in de werkwijze van Google Ads zoekwoorden

    Google heeft in oktober 2018 al een wijziging doorgevoerd in de matching van exacte zoekwoorden. Kortgeleden kondigde Google opnieuw aan dat de werking van de zoektypen Zinsdeel en Broad modified match ook gaat veranderen. Via de zoektypen van je zoekwoorden heb je invloed op welke zoekopdrachten Google je advertenties kan activeren. Wat heeft de wijziging voor impact op campagnes en wat gaat er 'exact' veranderen?

    Lees verder »
    • Jeroen Blom (SDIM)
    • 21 augustus 2019
    • Advertising Search
      • 9590
      • 0
  • Exacte zoekwoorden: hoe exact zijn ze nog?

    Exacte zoekwoorden: hoe exact zijn ze nog?

    Als we het hebben over 'exact match', hebben we het niet over Tinder, maar over Google Ads. Op dit exacte zoeken maakt Google al langer uitzonderingen. Vanaf oktober gaat de techreus hier verder in: ook synoniemen vallen voortaan onder de ‘sterk gelijkende varianten’ van exacte zoekwoorden. Wat betekent deze aanpassing voor adverteerders?

    Lees verder »
    • Bart Koenes (SDIM)
    • 2 november 2018
    • Advertising Search
      • 11302
      • 0
  • Gratis search advertising tools: de 14 must-haves voor campagnemanagement

    Gratis search advertising tools: de 14 must-haves voor campagnemanagement

    Wil je sneller campagnes opbouwen, sneller zoekwoord varianten uitwerken en sneller inzichten in je advertentieteksten krijgen? Dit overzicht geeft jou een kijkje in de keuken van een search advertising-specialist met daarin veertien gratis tools die je kan gaan gebruiken om efficiënter te werk te gaan.

    Lees verder »
    • Tom Cornelisse (Traffic Builders)
    • 6 februari 2017
    • Search Data analytics
      • 19642
      • 0
  • AdWords wijzigt exact en phrase matching

    AdWords wijzigt exact en phrase matching

    Vanaf eind september zullen exact en phrase matching veranderen binnen AdWords. Hoewel de termen en matchtypes blijven bestaan, is vanaf eind september ‘sterk gelijkende varianten opnemen’ de standaard matchingoptie.

    Lees verder »
    • Nico Maessen (Oogst online)
    • 19 augustus 2014
    • Advertising Search
      • 27042
      • 0
  • Panel digital analytics: onmisbaar voor volledig inzicht in de online customer journey

    Panel digital analytics: onmisbaar voor volledig inzicht in de online customer journey

    Google Analytics en vergelijkbare pakketten zijn gemeengoed geworden in digital analytics land. Ook A/B-testen en usability tests zijn aan de orde van de dag. Eigen conversies zijn bekend en worden verbeterd via deze tools, maar hoe kun je deze verder verhogen? Dan moet je meer weten over de totale customer journey. Wie komen er binnen, maar ook: wie niet en hoe verhoudt zich dit tot de situatie bij de concurrent? Waar start de customer journey en hoeveel stappen worden genomen? Inzicht in marktbrede zoekpatronen buiten de eigen omgeving ontbreekt en traditionele analytics-pakketten kunnen je daar niet aan helpen.

    Lees verder »
    • Nils Withaar (TNS NIPO)
    • 13 januari 2014
    • Data analytics
      • 16162
      • 2
  • Ontkracht: 10 SEO-mythes anno 2014

    Ontkracht: 10 SEO-mythes anno 2014

    Ja, dat lees je goed. 2014. En nee, ik ben niet helderziend. In januari presenteerde ik bij Bol.com (slides) al eens over diverse SEO-mythes en ik merk dat ze allemaal nog steeds de ronde doen. Ik durf het dus zeker aan om te stellen dat onderstaande SEO-mythes in 2014 nog steeds rondgaan. En ik zal uitleggen waarom het mythes zijn: gangbare, maar ongegronde opvattingen.

    Lees verder »
    • Eduard Blacquière (Edwords Consultancy)
    • 28 november 2013
    • Search
      • 110109
      • 37
  • Een gedegen zoekwoordonderzoek

    Een gedegen zoekwoordonderzoek
    • Leola de Vries (Storm Digital)
    • 11 oktober 2013
    • Search
      • 22632
      • 4

    Vraag een groep van tien personen een zoekopdracht uit te voeren voor eenzelfde opdracht en je krijgt geheid tien verschillende antwoorden. Althans, dit overkomt mij altijd tijdens een training. Een vergaderlocatie is opeens een trainingslocatie, cursuslocatie of vergaderzaal. Ook verandert deze zoekopdracht ineens naar een unique buying point van de zoeker, denk aan: gratis parkeren, beamervoorziening, maar de koffie en lunch lijken niet minder belangrijk. Hoe weten we nu als adverteerders welke zoektermen we moeten kiezen? En nog belangrijker: hoe zoekt onze potentiële nieuwe klant? Graag deel ik met jullie mijn best practices voor het maken van een gedegen zoekwoordonderzoek. Immers: dit bepaalt grotendeels het succes van je campagne!

    Lees verder »
  • Google maakt korte metten met overmatige inzet van keyword domains

    Google maakt korte metten met overmatige inzet van keyword domains

    Het is een discussie die steeds vaker oplaait. In welke mate zijn keyword domains, domeinen met relevante zoekwoorden er in, nog in het voordeel qua vindbaarheid? Haast niet, zo blijkt uit verschillende onderzoeken.

    Lees verder »
    • Jaap Jacobs (Fingerspitz Online Marketing)
    • 6 augustus 2013
    • Search
      • 38864
      • 13
  • Google Zeitgeist: Elfstedentocht, iPad 3 en Project X Haren in top 10 stijgers van 2012

    Google Zeitgeist: Elfstedentocht, iPad 3 en Project X Haren in top 10 stijgers van 2012

    Net als vorig jaar en de jaren daarvoor presenteert Google ook dit jaar weer haar Zeitgeist-rapport met daarin de termen waarop Nederlanders in 2012 het meest hebben gezocht. De economische malaise is goed terug te zien in het zoekgedrag. Zo scoren zoektermen als restschuld, scheefwonen en nivelleren hoog. Ook blijkt dat veel mensen hun huis maar niet kwijt raken, want er werd ten opzichte van 2011 zeer veel gezocht op 'huis verhuren'.

    Nederlandse internetgebruikers zoeken daarnaast volop naar informatie over televisie: Voetbal International is het meest gezochte tv-programma en Sandra van Nieuwland de meest gezochte kandidaat van The Voice of Holland. Wesley Sneijder was dit jaar de meest gezochte voetballer en Epke Zonderland de meest gezochte Olympische sporter.

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 13 december 2012
    • Search
      • 22994
      • 0
  • 4 Adwords toppositie-tips, het pad tot conversie, locatie in zoekwoorden en mobile best practices

    4 Adwords toppositie-tips, het pad tot conversie, locatie in zoekwoorden en mobile best practices

    Alouette Edens van Internet Advantage deelt 4 tips om je AdWords advertenties op topposities te optimaliseren, een infographic over het pad tot conversie van ion interactive, eFocus' Jeroen van Eck en Paul van Oosterhout praten over het effect van locaties in zoekwoordposities in Google Analytics en de best practices voor mobile ecommerce van Monetate.

    Lees verder »
    • Redactie Webanalisten (Webanalisten.nl)
    • 7 augustus 2012
    • Data analytics
      • 12891
      • 0
  • Handleiding beginnen met Google AdWords

    Handleiding beginnen met Google AdWords

    Google AdWords is één van de meest gebruikte advertentietools. Dat maakt het gebruik ervan echter niet makkelijker. In het zoekmachine marketing wereldje wordt vaak gezegd dat AdWords ondertussen net zo lastig is als SEO. Bij Springest maken we ook gebruik van Google AdWords om te adverteren. We hebben een paar tests lopen met Bing in de UK, maar dat is nog erg kleinschalig. Door de complexiteit van het AdWords systeem kan het lastig zijn om succesvolle campagnes op te zetten. Om alles goed beheersbaar te houden, gebruiken wij een consistente opzet voor al onze campagnes.

    Lees verder »
    • Gastblogger (Marketingfacts)
    • 13 februari 2012
    • Advertising Search
      • 69075
      • 8
  • Google Zeitgeist 2010: Hyves, YouTube en Google populairste zoektermen

    Google Zeitgeist 2010: Hyves, YouTube en Google populairste zoektermen

    Vandaag maakt Google bekend welke zoektermen het meest populair zijn in 2010. Dit eindejaarsrapport van Google, Zeitgeist, geeft een goed beeld van welke zoekopdrachten Nederlanders het vaakst invoeren. Nederlanders zien het Internet duidelijk als een plek om informatie met elkaar te delen en vrienden en familie op te zoeken. Aanbieders van e-mail en sociale netwerken scoren hoog in de top tien van meest gezochte zoektermen. Ook opvallend is dat grote evenementen en populaire tv-series, zoals het WK voetbal en ‘Oh Oh Cherso’, direct een plek innemen in de lijst van snelst stijgende zoekresultaten.

    Lees verder »
    • Matthijs van den Broek (WUA!)
    • 9 december 2010
    • Search
      • 22365
      • 0
  • De vier beste gratis keyword tools voor AdWords

    De vier beste gratis keyword tools voor AdWords

    Iedereen die zich bezig houdt met zoekmachinemarketing weet hoe belangrijk het gebruik van de juiste keywords is. Veel adverteerders komen bij het zoeken van de juiste keywords echter niet verder dan de tool van Google. Hierdoor is de kans groot is dat ze adverteren op vrij generieke zoekwoorden met een hogere CPC, wat de ROI niet ten goede komt. Om de juiste keywords te vinden zijn er verschillende tools die je het leven een stuk makkelijker maken. Ik maak zelf altijd gebruik van meerdere keyword tools om tot een goede lijst van zoekwoorden te komen. Hieronder de vier beste en gratis tools die ik gebruik.

    Lees verder »
    • Peter Minkjan (5PM)
    • 23 november 2010
    • Search
      • 186252
      • 12
  • Het effect van Google Instant op SEO

    Het effect van Google Instant op SEO
    • Siegfried Jongsma (Digital Hipsters)
    • 28 september 2010
    • Search
      • 27344
      • 17

    Het is ondertussen alweer twee weken geleden dat Google Instant werd geïntroduceerd en de eerste SEO resultaten komen hier en daar al naar boven. De SEO specialisten verspreid over de wereld zijn het er wel over eens: grote impact op de resultaten blijft uit. En vooral gekeken naar de “standaard” 3 pijlers techniek, content en populariteit/marketing ben ik het met ze eens. Maar toch zit me iets niet lekker. Gebruikers krijgen namelijk een andere interface om mee te werken. De interactie is zelfs anders, want je krijgt resultaten te zien terwijl je typt. Spoort dit nu aan tot meer of minder typen? En wat is het effect van het vernieuwde Google Suggest wat automatisch is verwerkt in Instant?

    Lees verder »
  • Google Zeitgeist 2009: wat vroegen wij aan Google?

    Ieder jaar brengt Google zijn Zeitgeist jaaroverzicht uit met daarin een opsomming van wat wij zochten in Google. Dit jaar staan Hyves, YouTube en online in de top 3 van Nederland. Google meldt: “Sociale netwerksites als Hyves en facebook en video sites als YouTube en Uitzending Gemist waren zoals altijd zeer populair in de lijsten van populairste en snelst stijgende zoekopdrachten; opvallend dit jaar was de interesse in de zoekopdracht “vertaling” die dit jaar op nr 7 van de lijst van snelst stijgende zoekopdrachten staat.” Hyves en YouTube stonden in 2008 ook al op nummer 1 en 2. Bij de snelst stijgende zoekopdrachten staan ING, Facebook en Hyves in de top 3.

    De volledige top 10:

    Lees verder »
    • Mark de Bruin (ANWB)
    • 6 december 2009
      • 11257
      • 8
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you