-
De nieuwste wijziging in de werkwijze van Google Ads zoekwoorden
Google heeft in oktober 2018 al een wijziging doorgevoerd in de matching van exacte zoekwoorden. Kortgeleden kondigde Google opnieuw aan dat de werking van de zoektypen Zinsdeel en Broad modified match ook gaat veranderen. Via de zoektypen van je zoekwoorden heb je invloed op welke zoekopdrachten Google je advertenties kan activeren. Wat heeft de wijziging voor impact op campagnes en wat gaat er 'exact' veranderen?
-
Gratis search advertising tools: de 14 must-haves voor campagnemanagement
Wil je sneller campagnes opbouwen, sneller zoekwoord varianten uitwerken en sneller inzichten in je advertentieteksten krijgen? Dit overzicht geeft jou een kijkje in de keuken van een search advertising-specialist met daarin veertien gratis tools die je kan gaan gebruiken om efficiƫnter te werk te gaan.
-
Contentmarketeers: gebruik topic targeting in plaats van keyword targeting
Als contentmarketeer moet je meegroeien met Google. Schrijftechnieken en tactieken die een paar jaar geleden werkten, zijn nu verouderd doordat Google slimmer is geworden. Via topic modeling heeft Google een uitgebreide en diepgaande kennis opgebouwd van begrippen en concepten. Als we als contentmarketeers (of seo-tekstschrijvers of copywriters) teksten willen schrijven die zowel nu als in de toekomst zoekmachinevriendelijk zijn, moeten we daarom aan topic targeting doen in plaats van keyword targeting.