-
JavaScript en SEO: alles wat je moet weten
JavaScript wordt steeds populairder. Logisch, want met behulp van JavaScript kun je webpagina’s interactief maken en hiermee worden pagina’s een stuk mooier. Dit klinkt natuurlijk goed, maar voor je SEO kleven er echter ook nadelen aan het gebruik van JavaScript. Er kunnen verschillende problemen ontstaan die van invloed zijn op de organische vindbaarheid van een website wanneer gebruik wordt gemaakt van JavaScript. Hoe gaan zoekmachines met JavaScript om, welke mogelijke issues kunnen er ontstaan en welke oplossingen kunnen in deze gevallen toegepast worden?
-
Een snellere website met het kritieke weergavepad
Het verbeteren van de websitesnelheid is voor veel SEO-specialisten een zware opgave. En dat is niet zonder reden: het bijschaven van de snelheid is een mes dat aan twee kanten snijdt. Aan de ene kant verhoogt het de gebruikersvriendelijkheid, wat kan leiden tot meer conversies, maar het verlaagt 'pogosticking' (zoekers die van de zoekresultatenpagina naar de website gaan en daarna weer terugkeren naar de zoekresultatenpagina). De snelheid van een website is daarnaast ook een ranking factor op zichzelf. Het kritieke weergavepad is een belangrijk aspect van de websitesnelheid. Wat moet er precies gebeuren bij het inladen van een website en op welke manier wordt dit uitgevoerd?
-
Hoe Brave het internet wil repareren
Is het internet kapot? Bepaalde digitale experts vinden van wel. Het was een thema dat aan de orde kwam op de Web Summit in Lissabon, één van ’s werelds grootste tech-events ter wereld. In dit verslag wordt ingezoomd op één specifieke oplossing van dit fundamentele probleem: Brave, een tegendraadse browser met een blockchain-token, waarbij tracking door middel van cookies niet standaard is.
-
Je websitesnelheid meten én verbeteren
Het is zowel voor SEO als je bezoeker belangrijk om een snelle website te hebben. Maar welke factoren hebben er invloed op en hoe meet je je websitesnelheid? Krijg inzicht in de factoren die bepalend zijn voor je websitesnelheid en de tools die je kunt gebruiken om deze factoren te meten.
-
De trends voor 2018
De AdWords-specialist: een uitstervend ras
Bidmanagement in AdWords. Een paar cent eraf voor een zoekwoord, of zelfs volledig uitsluiten. Het liefst handmatig voor de ultieme controle. En met een tweede beeldscherm om wat efficiënter te kunnen werken. Het is een schets van het dagelijkse habitat van een doorsnee AdWords-specialist. De leefomgeving van deze soort verandert echter razendsnel. Kan de AdWords-specialist zich aanpassen aan de snelle opkomst van nieuwe technologie? Of sterft hij uit?