-
Dit is waarom je CMS je bedrijfsgroei tegenhoudt
Websites zijn een continue bron van frustratie voor veel marketeers. Ruim de helft van Nederlandse marketeers is niet overtuigd van de effectiviteit van hun eigen website, zo blijkt uit onderzoek van HubSpot. Veel van de problemen die marketeers met hun website hebben, zijn te herleiden tot het CMS dat ze gebruiken.
-
Nederlandse marketingbaas snakt naar data-analisten
Uitvoerig onderzoek onder bijna zevenhonderd Europese Chiefs in Marketing wijst uit dat vooral Duitse CMO’s tobben over multidiciplinaire teams. Nederlandse marketingbazen blijven Big Data (27%), contentmarketing (32%) en marketing-automation (22%) noemen als belangrijkste issues voor komend jaar. Iedereen worstelt met de steeds onoverzichtelijker data-berg. De roep om duiding van data klinkt dan ook luider dan ooit.
-
Internet of Things moet geen speeltje zijn van techneuten
Huizen en steden worden steeds slimmer, autonome voertuigen zijn in opkomst. Internet of Things (IoT) levert tastbare voordelen op in de hele wereld. IoT-oplossingen verhogen productiviteit, verlagen kosten, verbeteren de ervaringen van klanten en ga zo maar door. In de juiste handen is de businesscase zeer solide, maar wiens handen zijn dat? Blijft IoT toch vooral een 'IT-dingetje'?
-
Van anoniem naar gepersonaliseerd, naar anoniem gepersonaliseerd #adv
Ontwikkelingen in de wereld van 'customer engagement' hebben het afgelopen decennium een grote vlucht genomen. Enerzijds zijn consumenten zich steeds bewuster van wat ze al dan niet willen delen, anderzijds lijkt het vergaren en gebruiken van gedetailleerde klantinformatie door organisaties niet te stuiten. Waar ligt de grens tussen het (willen leren) kennen van je klant en het aantasten van diens privacy? En hoe richt je bedrijfsprocessen en -systemen optimaal in om verdere 'chilling-effecten' te voorkomen?
-
Bas van der Veldt, CEO van Afas Software: “Stop met mailen, we zijn niet te koop!”
Bas van der Veldt leidt Afas Software door 'zo min mogelijk leiding te geven'. Hij onderschrijft het credo van zijn vader: ondernemen is entertainen. De 'big hairy audacious goal' van Afas gaat voor hen verder dan software: "We willen Nederland beter laten ondernemen. Beter, leuker, efficiënter, winstgevender maar ook meer MVO. Daarbij is software ons middel."
-
Jordy Kool (Infotheek) over zijn vertrek: “Mijn opvolger moet veel beter zijn”
Dit voorjaar stapt Jordy Kool op als CEO van IT-dienstverlener Infotheek. Aanleiding is zijn eigen gezondheid, maar ook het idee dat de koers van het bedrijf om een nieuw soort leider vraagt. In gesprek met 7 Ditches vertelt Kool over zijn visie op leiderschap en de toekomst van Infotheek. "Ik ben geen geen type om te polderen."
-
Ronald Prins (oprichter Fox-IT): “Denken dat je veilig bent, is juist een risico”
De levende nachtmerrie van spionnen, activisten en hackers of 'Machtigste Nerd van Nederland'? Ronald Prins (oprichter Fox-IT) beaamt niet direct dat deze titel hem op het lijf geschreven is, wel geeft hij toe dat technische nerds steeds machtiger lijken te worden anno 2017. Kan minister-president Mark Rutte ongestoord én veilig bellen door Fox-IT? Prins: "Een van de dingen die wij leveren zijn bijzondere telefoons die door bewindspersonen gebruikt worden."
-
5 tips voor effectieve communicatie in een IT-project
Slechte communicatie is de belangrijkste reden dat IT-projecten falen. Het tevreden stellen van de eindgebruikers is een cruciale factor in het succes van een IT-project. Een project kan immers nog zo goed binnen tijd en budget zijn uitgevoerd, als de eindgebruikers er niet tevreden over zijn, krijgt het toch het stempel: gefaald.
Effectieve communicatie in IT-projecten kan feitelijk in drie woorden worden samengevat: expliciet, traceerbaar en leesbaar.