Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Internet Of Things

gerelateerde topics

  • iot
  • innovatie
  • artificial intelligence
  • ibeacon
  • wearable computing

internet of things experts

  • Boban Vukicevic
    Aantal blogs: 7
  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 6
  • Sander Duivestein
    Aantal blogs: 3

vacatures

  • Contentmarketeer/Tekstschrijver

    Contentmarketeer/Tekstschrijver

  • Directeur Citymarketing

    Directeur Citymarketing

  • Online Marketing Specialist

    Online Marketing Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Krijgt reclame vrij spel in zelfrijdende auto’s?

    Krijgt reclame vrij spel in zelfrijdende auto’s?

    Marketing en auto’s hebben natuurlijk alles met elkaar te maken. Maar marketing ín de auto zelf, dat is een terrein waar veel geld in wordt geïnvesteerd. Daarbij gaat het niet alleen om het afspelen van reclame via infotainment-systemen. Het is veel groter. En het is nog maar de vraag hoe wenselijk dit uiteindelijk is voor de automobilist. Hoe ziet de toekomst van reclame in de auto eruit en in hoeverre is de zelfrijdende auto hiervoor verantwoordelijk?

    Lees verder »
    • Richard de Jong (Oponeo)
    • 18 april 2020
    • Advertising Data analytics Innovatie
      • 5426
      • 0
  • FutureWatch: hoe de 5G-veiling het internet kan repareren

    FutureWatch: hoe de 5G-veiling het internet kan repareren

    Vorige week startte de Nederlandse overheid de voorbereiding op de veiling van 5G, de nieuwe generatie mobiele netwerken. Dit wordt een van de belangrijkste vitale infrastructuren van onze samenleving voor het leveren van diensten door overheden ('smart cities') en bedrijven, en voor de communicatie en interactie tussen burgers. Een uitgelezen kans dus om het internet te 'repareren' en de maatschappelijke waarden steviger te verankeren in de basis van het internet. Maar dan moet de overheid het internet wel als publieke voorziening behandelen.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 19 december 2019
    • Data analytics Innovatie
      • 5458
      • 3
  • Internet of Things: zo staat het ervoor

    Internet of Things: zo staat het ervoor

    Uit diverse onderzoeken en persoonlijke gesprekken, kunnen we concluderen dat het Internet of Things als onderwerp in Nederland eindelijk een 'hot' status heeft bereikt. Je zou kunnen zeggen dat we op de drempel staan van een nieuwe explosie van technologie-startups en nieuwe ondernemingen en proposities. Maar hoewel er voorbeelden genoeg zijn van succesvolle commerciële IoT-implementaties, worden nog te veel projecten na een Proof of Concept-fase gestopt. IoT blijkt dan toch complexer dan aanvankelijk gedacht.

    Lees verder »
    • Boban Vukicevic (Digitalecommissaris.com)
    • 19 november 2019
    • E-business Innovatie
      • 9356
      • 2
  • Future Port Prague brengt digitale toekomst dichtbij

    Future Port Prague brengt digitale toekomst dichtbij

    De wereld gaat disruptief veranderen, dat weten we allemaal. Maar hoe dan precies? Eerder deze maand probeerde Future Port Prague antwoord te geven op die vraag. Niet alleen door het over digital en tech te hebben, maar ook door uitstapjes te maken naar zeer uiteenlopende sectoren, van food en recruitment tot de medische wetenschap. “Think about significance, not about success.”

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 27 september 2019
    • E-business Data analytics Innovatie
      • 5352
      • 0
  • Het CMS van de toekomst is headless

    Het CMS van de toekomst is headless

    De laatste tijd doemt de term 'headless CMS' regelmatig op, een nieuw type content management systeem dat ideaal ingericht is voor alle soorten digitale kanalen en devices. Wat is zo’n headless CMS? En vanwaar de commotie?

    Lees verder »
    • Matthias Meijer (e-Spirit)
    • 6 maart 2019
    • Brand design Innovatie
      • 17284
      • 4
  • The next big thing: ondernemen in space

    The next big thing: ondernemen in space

    Al na twee jaar verkocht Laurens Groenendijk, oprichter van Just-Eat.com, Treatwell en mede-oprichter Hiber, zijn bedrijf voor 34 miljoen euro. Hierdoor – en omdat het niet zijn eerste succesvolle exit was – wordt hij gezien als held in startup-land. Met zijn nieuwe project, Hiber, schiet hij nanosatellieten de lucht in. Wat is het succesverhaal van deze ondernemer? 

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 5 maart 2019
    • Innovatie
      • 5506
      • 0
  • De onzin van voorspellingen over 2019

    De onzin van voorspellingen over 2019

    Zo aan het begin van het jaar worden we weer overladen met voorspellingen van wat we het komende jaar mogen verwachten. Zelfs Robbert Dijkgraaf waagt zich voor DWDD aan de toekomst. Welke nieuwe trend of technologie gaat dit jaar eindelijk doorbreken? Deze vraag krijg ik als futuroloog regelmatig. Het suggereert dat het mogelijk is om de toekomst te voorspellen of precies vast te stellen wanneer iets doorbreekt. Dat blijft ondanks alle mooie beloftes onmogelijk, hoe verleidelijk het voorspellen ook is.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 7 januari 2019
    • Brand design Innovatie
      • 10478
      • 0
  • Iedereen zijn eigen butler met een spraakgestuurd internet

    Iedereen zijn eigen butler met een spraakgestuurd internet

    Het huidige internet heeft zijn beste tijd gehad. Deze versie is op. We staan op de drempel van de volgende grote verandering: een spraakgestuurd internet gaat uitkomst bieden en het zal online marketing zoals we dat vandaag kennen, compleet wegvagen. Je klant via authentieke en zogenaamde relevante content de salesfunnel inlokken? Dat wordt iets van vroeger.

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 22 november 2018
    • Search Innovatie
      • 7002
      • 0
  • Decentralisatie: hoe e-commerce gered gaat worden door het nieuwe internet van Silicon Valley

    Decentralisatie: hoe e-commerce gered gaat worden door het nieuwe internet van Silicon Valley

    Iedereen die HBO-serie 'Silicon Valley' heeft gezien, weet dat de ambitie van Richard Hendricks en de Pied Piper-groep is om een nieuw internet te bouwen. Dit nieuwe internet is erop gericht om 'big brother' Hooli te omzeilen: in het echte leven vertaald naar techgiganten zoals Google, Amazon, Facebook en telco’s zoals Vodafone, KPN en Ziggo. In een peer-to-peer netwerk zijn servers niet meer nodig en er ontstaat een gedecentraliseerd internet. Geen gevoelige datastromen meer, geen grote internet-machthebbers. Ideaal, toch?

    Lees verder »
    • Jamie Maria Schouren (DEITY BV)
    • 8 november 2018
    • Data analytics Innovatie
      • 10862
      • 2
  • De smartphone als ultiem marketing-gereedschap voor Internet of Things

    De smartphone als ultiem marketing-gereedschap voor Internet of Things

    De smartphone, het ultieme gereedschap, het middelpunt in het leven van de moderne mens, is zonder twijfel een essentieel component van iedere toekomstige marketing-gerelateerde Internet of Things-strategie. In deze blog kijken we kort naar de geschiedenis en de impact die menselijke 'toolmaking' heeft gehad, om daarna te focussen op het ultieme menselijke gereedschap: de smartphone. Welke mogelijkheden zijn er voor de moderne marketeer om smartphones en IoT-technologie te integreren?

    Lees verder »
    • Boban Vukicevic (Digitalecommissaris.com)
    • 25 oktober 2018
    • Innovatie
      • 8474
      • 0
  • Het telecare-tijdperk: Internet of Things in de gezondheidszorg

    Het telecare-tijdperk: Internet of Things in de gezondheidszorg

    Gezien de steeds fellere publieke discussie over de kwaliteit van de gezondheidszorg, vergrijzing en enorme stijging van de zorgkosten, is het duidelijk dat we nieuwe en betere manieren nodig hebben om zorg te bieden aan ouderen, chronische patiënten, gehandicapten en andere zorgbehoevenden. In de praktijk zijn er al betrouwbare en gebruiksvriendelijke Internet of Things-oplossingen, die zowel de kwaliteit van het leven verbeteren, als de operationele uitvoering van de zorg vergemakkelijken voor zorgverleners, mantelzorgers en aanverwante zorgorganisaties. In dit artikel licht ik een aantal praktijkvoorbeelden toe.

    Lees verder »
    • Boban Vukicevic (Digitalecommissaris.com)
    • 6 juli 2018
    • Innovatie
      • 9930
      • 0
  • Internet of Things kan redding zijn voor retail

    Internet of Things kan redding zijn voor retail

    Binnen de retailmarkt hebben bedrijven het steeds moeilijker. In de afgelopen jaren zijn er veel traditionele retailers omgevallen, doordat ze niet tijdig inspeelden op de door de digitale technologie gedreven veranderingen in de markt. Wanneer de markt significant verandert door technologie, zoals digitalisering en Internet of Things, worden de klassieke en conservatieve ondernemingen het hardst getroffen. Internet of Things biedt mogelijkheden.

    Lees verder »
    • Boban Vukicevic (Digitalecommissaris.com)
    • 22 juni 2018
    • E-business Innovatie
      • 13680
      • 0
  • De complexe anatomie van Internet of Things

    De complexe anatomie van Internet of Things

    Zoals ik in mijn eerdere blog 'Hoe je winstgevend kunt zijn met Internet of Things' schreef, is IoT een systeem van onderling verbonden producten, diensten of levende wezens (computerapparatuur, machines, fysieke objecten, dieren of mensen) die zijn voorzien van functies voor waarneming, computing en connectiviteit. We noemen ze 'slimme verbonden producten', of 'smart products'. Met andere woorden: een ding in de wereld van Internet der Dingen kan elk levend of niet levend 'ding' zijn dat een functie heeft in een transformationeel proces dat waarde toevoegt. Maar waaruit bestaat een intelligent 'ding'?

    Lees verder »
    • Boban Vukicevic (Digitalecommissaris.com)
    • 29 mei 2018
    • Innovatie
      • 9818
      • 1
  • Internet of Things moet geen speeltje zijn van techneuten

    Internet of Things moet geen speeltje zijn van techneuten

    Huizen en steden worden steeds slimmer, autonome voertuigen zijn in opkomst. Internet of Things (IoT) levert tastbare voordelen op in de hele wereld. IoT-oplossingen verhogen productiviteit, verlagen kosten, verbeteren de ervaringen van klanten en ga zo maar door. In de juiste handen is de businesscase zeer solide, maar wiens handen zijn dat? Blijft IoT toch vooral een 'IT-dingetje'?

    Lees verder »
    • Boban Vukicevic (Digitalecommissaris.com)
    • 11 mei 2018
    • Innovatie
      • 10832
      • 0
  • Hoe je winstgevend kunt zijn met Internet of Things

    Hoe je winstgevend kunt zijn met Internet of Things

    Hoewel er relatief veel over het Internet of Things wordt geschreven, is dat meestal een technische omschrijving van de onderliggende technologie. Dat is natuurlijk belangrijk, maar zeker ook interessant is wat IoT voor ondernemingen kan betekenen in termen van marketingbeleid. In deze blog probeer ik een tipje van de sluier op te lichten over de impact van slimme verbonden producten op een aantal strategische marketingthema’s, in het bijzonder in relatie tot winstgevendheid.

    Lees verder »
    • Boban Vukicevic (Digitalecommissaris.com)
    • 3 mei 2018
    • E-business Innovatie
      • 13614
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you