Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Interne Communicatie

gerelateerde topics

  • verandermanagement
  • intranet
  • interne social media
  • communicatie
  • employee journey

interne communicatie experts

  • Onno Rompa
    Aantal blogs: 4
  • Luuk Ros SCP
    Aantal blogs: 2
  • Wing Cheung
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Interne communicatie: trends voor 2021

    Interne communicatie: trends voor 2021

    Sterke interne communicatie won dit jaar enorm aan populariteit. En dat is niet raar: doordat we sinds maart abrupt voornamelijk vanuit huis werken, is goede interne communicatie met je medewerker belangrijker dan ooit.

    Lees verder »
    • Onno Rompa (Funk-e)
    • 18 december 2020
    • Innovatie Strategie
      • 9096
      • 0
  • Interne communicatie bij verandermanagement begint met de waarom-vraag

    Interne communicatie bij verandermanagement begint met de waarom-vraag

    Iedereen is anders. Een cliché, maar essentieel voor het communiceren van de juiste boodschap. De uitdaging is om deze boodschap te communiceren aan de juiste doelgroep, op het juiste moment en via het meest effectieve kanaal. Bij een verandermanagementproject voer je een verandering door met een duidelijke bestemming. Deze bestemming moet door iedere doelgroep worden behaald, maar je moet wel weten wat hun informatiebehoefte is. In dit artikel zetten we uiteen hoe de 'Start with why'-theorie van Simon Sinek wordt toegepast binnen interne communicatie.

    Lees verder »
    • Onno Rompa (Funk-e)
    • 29 oktober 2020
    • Innovatie Strategie
      • 5730
      • 0
  • Zo bepaal je de grootte en complexiteit van je interne verandertraject

    Zo bepaal je de grootte en complexiteit van je interne verandertraject

    We zien momenteel allemaal hoe ongelofelijk moeilijk effectief communiceren is. De urgentie om ons gedrag te veranderen is vanwege de covid-19 epidemie extreem hoog. We hebben ook te maken met een brede doelgroep waarbij iedereen anders met informatie om gaat. Denk hierbij aan ouderen, mindervalide personen en jongeren. Het realiseren van een gewenst gedrag blijkt ontzettend moeilijk te zijn. In dit artikel wil ik een aantal praktische handvatten geven zodat je de complexiteit en grootte van jouw interne verandertraject kunt inschatten.

    Lees verder »
    • Onno Rompa (Funk-e)
    • 27 oktober 2020
    • Innovatie Strategie
      • 5482
      • 0
  • Rupsje Nooitgenoeg & de harde waarheid rond digitale transformatie

    Rupsje Nooitgenoeg & de harde waarheid rond digitale transformatie

    Elementen die een vernietigende impact hebben op het verloop van digitale transformaties worden zelden aangekaart, totdat het te laat is. De ultieme valkuilen. De komende tijd zal ik in een serie blogs het licht schijnen op deze elementen. Met als doel om jouw missie als manager een grotere kans van slagen te geven wanneer je bezig bent met een digitale transformatie. In dit eerste deel van de serie gaat het over een heel bijzonder soort valkuil: de mensen. 

    Lees verder »
    • Wing Cheung (Synerflow)
    • 15 september 2020
    • Data analytics Strategie
      • 6174
      • 2
  • Handig! Checklist voor interne communicatie bij verandermanagement

    Handig! Checklist voor interne communicatie bij verandermanagement

    We kennen ze allemaal: de jaarlijkse marketing- en communicatielijstjes. Graag pleit ik nu al om in de top-5 het belang van je interne klant terug te laten komen. Naast dat we meer remote werken, gaan de marktontwikkelingen alleen maar sneller. We moeten dus beter innoveren om te concurrentie voor te blijven.

    Lees verder »
    • Onno Rompa (Funk-e)
    • 7 september 2020
    • Innovatie Strategie
      • 8230
      • 0
  • De employee journey en customer journey hebben álles met elkaar te maken

    De employee journey en customer journey hebben álles met elkaar te maken

    Marketeers zijn al jaren bezig met de customer journey – niet te vertalen met 'klantreis' overigens – en nu is daar de employee journey. Het fenomeen bestaat al jaren, maar als ‘metric’ of als managementtool staat het nog in de kinderschoenen. Hoog tijd om daar verandering in te brengen, want een sterke reputatie, tevreden en loyale klanten beginnen bij en met de medewerkers van je organisatie. Zij maken het verschil. Zij zorgen ervoor dat marketingacties succesvol zijn, of niet.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 4 februari 2020
    • Customer experience Loopbaan Strategie Brand management
      • 10460
      • 0
  • Intern magazine maken? 10 tips  die je tijd, geld en frustratie besparen

    Intern magazine maken? 10 tips die je tijd, geld en frustratie besparen

    Werk jij in of voor een grotere organisatie, dan neemt interne communicatie een belangrijke plek in binnen je werkzaamheden. Het maken van een intern magazine is een flinke klus, maar het levert veel zichtbaarheid en goodwill op. Voor KroeseWevers, hoofdzakelijk een accountants- en belastingkantoor, maakten we een magazine voor de bijna 400 medewerkers. In deze blog 10 tips om op tijd, binnen het budget en met plezier en succes een magazine te maken. 

    Lees verder »
    • Judith Damveld (KroeseWevers)
    • 30 januari 2020
    • Media Contentmarketing
      • 7860
      • 0
  • Drie intranet en digital workplace trends die je niet mag missen #spon

    Drie intranet en digital workplace trends die je niet mag missen #spon

    Op Congres Intranet & Digital Workplace praten we je bij over wat er speelt in de wereld van interne communicatie. Een leerzame dag vol keynotes, sessies, een discussie en genoeg tijd om te netwerken met vakgenoten. Wil je een preview van drie intranettrends? Lees dan verder. 

    Lees verder »
    • Entopic
    • 5 maart 2019
    • Contentmarketing Brand design
      • 5722
      • 0
  • Interne sociale platformen van eigen bodem het vaakst gebruikt

    Interne sociale platformen van eigen bodem het vaakst gebruikt

    Hoe staat het met de inzet van social media voor interne communicatie binnen Nederlandse organisaties? Uit recent onderzoek dat Evolve voor de derde keer heeft uitgevoerd, blijkt dat platformen van Nederlandse makelij populair zijn en dat deze intensiever worden gebruikt dan andere platformen, zoals SharePoint en Yammer.

    Lees verder »
    • Bram Koster (Evolve)
    • 28 mei 2018
    • Social media
      • 22394
      • 0
  • Employee advocacy zit in de lift, maar noem je medewerkers géén marketing-instrument

    Employee advocacy zit in de lift, maar noem je medewerkers géén marketing-instrument

    Geen marketingmiddel is zo sterk als het heilige geloof van je eigen mensen in hun eigen organisatie en de producten en diensten die het voortbrengt. In die zin ben jij, met je eigen collega’s, het meest krachtige reclamemedium. De kunst is er een plan voor te ontwikkelen, het uit te zetten en te monitoren op effect, want zodra je ze als verlengstuk van je marketingmix gaat zien, gaat het verkeerd. Edwin Vlems RM is specialist Inbound Marketing en ontwikkelde samen met Denise Pellinkhof een workshop om employee advocacy in te zetten als écht krachtig marketing-instrument. Maar waarom zou je?

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 11 mei 2018
    • Contentmarketing
      • 16372
      • 1
  • Lerende mens en machine: digital workplace in 2018

    Lerende mens en machine: digital workplace in 2018

    De wereld verandert en jouw organisatie moet mee. Een manier om organisaties wendbaarder en future-proof te maken, is het creëren van een digital workplace. Een plek waar medewerkers elkaar ontmoeten, van elkaar leren en tegelijkertijd hun werk doen. Wat valt er te leren over de digital workplace anno 2018?

    Lees verder »
    • Sarah Leijendekker (Embrace SBS, Umbrella, Malengo )
    • 28 februari 2018
    • Innovatie
      • 14430
      • 0
  • Facebook Workplace is live, Yammer eat your heart out

    Facebook Workplace is live, Yammer eat your heart out

    Ruim twee jaar geleden introduceerde Facebook de bèta-versie van Facebook At Work. Sinds gisteren is het dan eindelijk echt live, alleen dan onder de naam Facebook Workplace. Inmiddels heeft het nieuwe b2b-platform al meer dan 1.000 klanten, waaronder booking.com, Oxfam en Starbucks.

    Lees verder »
    • Farah Sheikrojan (Isobar Social Embassy)
    • 12 oktober 2016
    • Social media
      • 19965
      • 2
  • Contentkansen voor corporate-communicatiemanagers

    Contentkansen voor corporate-communicatiemanagers

    Online is alles content. Een doorwrochte longread op De Correspondent concurreert met een thread op een wielerforum, een mededeling op het intranet of het aanmeldproces van een nieuwsbrief. En dat is goed nieuws. 

    Lees verder »
    • Jan Wicher Emmens (Mister Koreander)
    • 5 augustus 2015
    • Contentmarketing
      • 17590
      • 0
  • Interne social media: veel enthousiasme, ruimte voor professionalisering

    Interne social media: veel enthousiasme, ruimte voor professionalisering

    Ze zijn minder zichtbaar dan hun externe broertjes en zusjes, maar daarom niet minder cruciaal voor veel bedrijven: interne social media. Een flink aantal organisaties heeft er de afgelopen jaren flink op ingezet. Dat heeft geleid tot de nodige succesverhalen - die wel zichtbaar worden gemaakt. Maar zijn die geluiden terecht? De geluiden uit de praktijk blijken vaak een stuk minder ronkend en harde resultaten blijven in veel gevallen uit. Dus hoe zit het nou echt? Dat vroegen de mensen van Evolve, dat organisaties helpt bij de inzet van interne social media, zich ook af. Tijd dus voor een nieuw jaarlijks onderzoek naar de stand van zaken, waarvan de eerste editie vandaag is gepresenteerd.

    Lees verder »
    • Bram Koster (Evolve)
    • 27 februari 2014
    • Social media
      • 32860
      • 6
  • Humor in organisaties: het moet wel grappig blijven

    Humor in organisaties: het moet wel grappig blijven

    Veel organisaties gebruiken humor in merkcommunicatie. In reclame is humor bijvoorbeeld een veelgebruikte strategie. In de organisatie zelf valt helaas vaak weinig te lachen. Daar wordt humor vaak juist gezien als improductief of zelfs contraproductief. Het leidt mensen slechts af van het werk, zo is de gedachte. Dat is jammer, betoogt Jean-Louis Barsoux in zijn artikel ‘Why organizations need humor’ in het European Management Journal.

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 27 december 2013
    • E-business
      • 19768
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you