-
Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.
-
Zeven storytelling-tips voor Instagram
"Het vertrouwen in bedrijven was nog nooit zo laag." Hiermee opende dagvoorzitter Dorit Roest haar presentatie op het Emerce Update Event. We zitten midden in de 'war for attention'. Gemiddeld zien we zo’n vijfduizend advertenties op een dag. Met duizenden berichten die op ons afgevuurd worden, is het moeilijk om te onderscheiden wat we wel en niet moeten geloven. Gelukkig is Instagram een platform waarbij je makkelijk en op een aangename manier een verhaal kunt vertellen aan je doelgroep.
-
Social Media Update: advertenties in Instagram’s Ontdekken en de nieuwe desktopversie van Twitter
De mogelijkheden op het gebied van advertising via social media ontwikkelen razendsnel. Daarom zetten we maandelijks een aantal belangrijke updates voor je op een rij. Deze keer: pixeldata in Facebook real-time analyseren, advertenties in Instagram's Ontdekken-tabblad, de nieuwe campagnedoelstellingen van LinkedIn Advertising, de facelift van Twitters desktopversie en Snapchat Shows.
-
De take-aways van het Congres Instagram & Facebook Marketing
Afgelopen donderdag (6 juni 2019) was het weer tijd voor het Congres Instagram en Facebook Marketing, dit jaar gehouden in het OBA Theater in Amsterdam. Het was een dag met veel interessante sprekers. De beste take-aways van de dag, van keynote-sprekers Dorit Roest (influencer-marketing), Peter Minkjan (videohacks) en Sybren Smith (Facebook-algoritme), waar je direct mee aan de slag kunt.
-
Social Media Update: redesign voor Facebook, cryptocurrency’s en de emoji’s van LinkedIn
De grote sociale netwerken blijven groeien in actieve gebruikers. De support lijkt alleen maar meer te worden. Er komen maandelijks nieuwe features bij en de mogelijkheden op het gebied van social media-advertising ontwikkelen zich razendsnel. Een aantal belangrijke updates van de afgelopen maand, over het redesign van Facebook, cryptocurrency's, de donatiesticker op Instagram en de emoticons van LinkedIn.
-
De trends in social media die je deze maand niet mag missen
Het gebruik van social media blijft stijgen. De verschillende kanalen spelen hierop in door met grote snelheid nieuwe features te introduceren. Als marketeer is het lastig om al deze ontwikkelingen continu bij te houden. Daarom: de nieuwste trends en updates. Over Instagram Checkout, LinkedIn Lookalike Audiences en Pinterest Advertising in Nederland.
-
Instagram wordt e-commerce-platform dankzij nieuwe checkout-functie
Instagram richt zich steeds meer op e-commerce en dat is te merken. Het platform heeft bij twintig topmerken in de VS een nieuwe feature uitgerold: 'Checkout on Instagram'. Waarom moeten aanbieders betalen voor in-app betalingen en wat betekent het voor de toekomst van het megaplatform?
-
Zo zet je Instagram Stories écht goed in
Hoe adverteer je nu echt goed op InstaStories? Instagram wint nog steeds enorm aan populariteit – vooral in de doelgroep tot 39 jaar, zo zegt het jaarlijkse social media onderzoek dat begin 2019 door Newcom Research gepubliceerd werd. Ter vergelijking: het gebruik van Facebook neemt in die groep juist erg af. In totaal heeft Instagram bijna 6 miljoen Nederlandse gebruikers; 2,7 miljoen mensen gebruiken de foto-app dagelijks (26 procent meer dan het jaar ervoor). Zit jouw doelgroep op Instagram en heb je een goed verhaal? Dan is het een goed idee om Instagram Stories in te zetten! En zo doe je dat.
-
De acht Instagram-trends voor 2019
Instagram heeft in 2018 enorme stappen gemaakt voor zowel de persoonlijke accounts als voor bedrijven. Je kan shoppen via Instagram, samenwerkingen aangaan en heel makkelijk een enorm bereik genereren. Hoewel er dus in 2018 veel is gebeurd, ben ik ervan overtuigd dat dit in 2019 alleen nog maar keihard door gaat zetten. Als bedrijf kun je eigenlijk niet achter blijven, dus ik vertel je in deze blog, net als vorig jaar, graag alle ins and outs voor 2019. Get ready!
-
Snapchat Advertising vs Instagram: het overwegen waard?
Snapchat is hét medium onder jongeren en jongvolwassenen tot 34 jaar en met Snapchat Advertising is daar de mogelijkheid om via Snap Ads, filters, lenzen en augmented reality die doelgroep te bereiken. Daarnaast biedt Snapchat op het gebied van targeting grotendeels dezelfde mogelijkheden als de gevestigde social media-orde, waardoor het een serieuze optie is voor iedere adverteerder met een relatief jonge doelgroep. Ook in deze blog: Snapchat versus Instagram op de proef genomen.
-
Meer engagement met social media-content
Hoewel social media vaak als containerbegrip gebruikt wordt, verschillen platformen als Instagram, Facebook en Snapchat natuurlijk wel degelijk van elkaar. Door de continue digitalisering van media en de ontwikkelingen op het gebied van big data, krijgen adverteerders steeds meer inzicht in hun doelgroep(en) op deze social media. Maar hoe beleven consumenten de verschillende social media-platformen? En wat voor gevolgen heeft dit voor de advertenties die via deze platformen verspreid worden?
-
Vijf manieren om Instagram optimaal in te zetten
De hetze rond Facebook heeft gezorgd voor een versnelde verschuiving van Facebook-gebruikers naar andere social media, zoals Instagram. Dit is een trend die we de afgelopen jaren al waarnamen, maar die door de recente ontwikkelingen in een stroomversnelling terecht is gekomen. Er wordt zelfs gespeculeerd dat de teloorgang van Facebook bewust in scène is gezet om het publiek naar Instagram, tevens onderdeel van Facebook, te bewegen. Op dit moment is Instagram het snelst groeiende sociale netwerk ter wereld. Als marketeer of brandmanager wil je natuurlijk daar zijn waar alle buzz is. Vijf manieren om dat slim te doen.
-
Advertenties tussen Instagram Stories: zo werkt het
Facebook heeft laten weten dat het plek te kort te komt om advertenties te laten zien. Daarom introduceerden ze dit jaar al pre-rolls en mid-rolls in video’s en ook Instagram Stories moet er nu aan geloven. Tussen de Stories door worden vanaf nu advertenties getoond en iedereen kan die advertenties maken. Hoe doe je dat?
-
Eindelijk makkelijker producten aanbieden via Instagram
Het heeft een tijdje geduurd, maar het is eindelijk zover: Instagram maakt het eindelijk eenvoudiger om een product aan te bieden via Instagram. Binnenkort tag je namelijk een product in je foto. In deze tag wordt belangrijke informatie gegeven over het product en het bevat een link naar je webshop.
-
Instagram door bedrijfsprofielen binnenkort nóg aantrekkelijker voor bedrijven
Toen Facebook een aantal jaren geleden Instagram overnam, leken ze het rustig aan te doen met de ontwikkelingen. Maar dit jaar halen ze de schade in. De ene naar de andere aanpassing/verbetering wordt doorgevoerd. Vorige maand kreeg Instagram bijvoorbeeld nog een algoritme, afgelopen week een geheel nieuwe look en binnenkort wordt het bedrijfsprofiel en de Dynamic Product Ad in het leven in geroepen. In dit artikel lees je over deze nieuwe ontwikkelingen.
-
Adverteren op Instagram: de officiële aftrap
Sinds 1 oktober jl. is het voor elk merk mogelijk om op Instagram te adverteren. In de periode ervoor werd door een aantal grote merken in Nederland al getest met deze mogelijkheid. Afgelopen donderdag vond dan ook de officiële, door Facebook georganiseerde, launch van Instagram Advertising plaats in het Amsterdamse Tobacco Theatre. Een handjevol media- en marketing-bureaus en een aantal grote merken (en Marketingfacts dus) waren hierbij aanwezig. Hierbij het verslag.