-
De reis van de marketeer
De reis van de marketeer, hoe ziet die eruit? André Breedvelt wilde de marketingprofessional eens op een andere manier belichten. Hij koos ervoor om dat in dichtvorm te doen. Herkennen marketeers zich in deze poëtische profielschets?
-
Marketingfacts Jaarboek doorbreekt corona-lockdown
Hij is er: het nieuwe Marketingfacts Jaarboek! Met verschroeiende deadlines middenin de intelligente lockdown die zijn naam eer aan deed: veel creativiteit en denkwerk moest immers worden aangesproken om deze complexe puzzel binnen de krappe planning op te lossen. Dat is glansrijk gelukt, met dank aan het vernieuwde collectief auteurs, met wederom veel grote namen.
-
Rebelse reclamemaker Herbert van Hoogdalem: ‘Ik mis goede ideeën in marketing’
De rebelse reclamemaker Herbert van Hoogdalem is terug. Terug met een eigen bureau (Professional Outsiders), terug met de brandende ambitie om het vak te verrijken. Niet alleen met creatief werk, maar ook met een serie columns over reclamemaken. Exclusief op Marketingfacts. “Ik heb het reclamevak an sich nooit leuk gevonden, maar dit werkveld is wel fascinerend.”
-
De beste niet-marketingboeken die je deze zomer moet lezen
De reden voor deze blog? Ik raak er steeds meer van overtuigd dat ons vak (merk/marketing/communicatie) – in plaats van te specialiseren en logisch denkwerk fancy namen te geven – meer kan leren van andere vakgebieden. Het is één van de redenen waarom ik mijn eigen studie ben gestart. In de loop van de tijd heb ik dan ook best wat boeken gelezen die niet per se op marketingwebsites thuishoren, maar toch reuze interessant zijn voor iedere merkstrateeg, marketeer of communicatieprofessional. Lees even mee!