-
Geïmproviseerde inhakers zijn goed voor een merk
Facebook en Twitter worden gebruikt door mensen om op de hoogte te blijven van de actualiteit. Merken haken regelmatig op deze platforms in op actuele gebeurtenissen, zoals de Amerikaanse verkiezingsuitslag, het vuurwerkverbod of de finale van de Voice of Holland. Recent onderzoek laat zien wat de effecten van inhaken op actuele gebeurtenissen zijn op het viraal gaan van social-mediaposts en de waarde van de organisatie.
-
Waarom Corendon er niets van bakt en Koopmans wel
Nu de coronamaatregelen langzaamaan worden versoepeld, wordt het voor merken ook tijd om zich te herpakken. Maar hoe doe je dat? Kun je normaal campagne voeren of is dat nog niet gepast? En haal je dan je uitingen van voor de crisis gewoon weer van de plank? Of moet er nieuw werk komen, aangepast aan de huidige werkelijkheid? Enkele recente onderzoeken geven richting hoe je als merk weer opstart na de coronacrisis.
-
Inhaakkalender 2020: goed inhaken doe je zo
Inhaken loont: inhakers worden gemiddeld drie keer zo vaak gedeeld op social media dan niet-inhakers en het bereik van een inhaker gaat verder dan alleen de vaste volgers of fans van een organisatie of merk. Geen belangrijk moment missen in 2020? Het is weer de tijd van het jaar: de inhaakkalender voor 2020 is gereed, downloadable en wel!
-
Vijf tips voor een succesvolle mailcampagne op Valentijnsdag
Valentijnsdag staat voor de deur. Een positieve dag die in Nederland steeds meer aandacht krijgt. Volop kansen dus om op in te haken met e-mailmarketing. Als je dit goed aanpakt, levert het niet alleen veel extra traffic en verkopen op, maar ook een positief gevoel bij de klant. Als je meer wilt bereiken met e-mailmarketing, zijn persoonlijke en relevante e-mails een must. Wat gebeurt er in de wereld van je klant? Vijf tips voor een e-mailcampagne die scoort met Valentijn.
-
Inhaken: waarom we nog zo vaak de plank misslaan
Inhaken op social media: een paar jaar terug was het vaak nog een waar spektakel. Vier jaar geleden werd er zelfs een heuse 'Newsjackathon' georganiseerd, waarbij deelnemers 24 uur lang zo scherp mogelijk uit de hoek probeerden te komen. En ook bedrijven begonnen in te haken op de meest uiteenlopende dagen en actualiteiten. The Best Social lanceerde zelfs de categorie 'Beste Inhaker' in hun jaarlijkse awardshow. Maar: merken die inhaken om het inhaken mogen wat mij betreft afhaken in 2019.
-
Inhaken made easy met de inhaakkalender 2019
Daar is ‘ie weer: de officiële OBI4wan inhaakkalender voor 2019. Zorg ervoor dat jij als communicatieprofessional altijd op de hoogte bent van wat er speelt binnen de markt. Speel slim in op de actualiteit óf maak de keuze op welke dagen je je juist stil moet houden, om een discussie rondom je merk te voorkomen.
-
(Gay) Pride: perfecte LHBTQ-marketing of plat inhaken?
Vanaf komend weekend is het weer zover: de Pride-feestweek, met op zaterdag 4 augustus de beroemde botenparade in de Amsterdamse grachten. Voorheen heette het 'Gay Pride', inmiddels wordt het 'Pride Amsterdam' genoemd, om meer de nadruk te leggen op het feit dat het evenement voor iedereen is. De organisatie wil met Pride aandacht vragen voor mensenrechten in het algemeen, en de acceptatie en gelijkheid van LGBTQ’s in het bijzonder. Het aantal merken en winkelketens dat hierop inhaakt neemt elk jaar toe. En ook buiten de Pride om claimen steeds meer winkels dat ze buiten de standaard kaders denken. Een goede stap voor je naamsbekendheid of een commerciële marketingstunt?
-
De tien beste inhakers van 2018 tot nu toe
Ieder jaar vind je op Marketingfacts de inhaakkalender: een overzicht van de belangrijkste dagen van het jaar waar je je als communicatieprofessional op voor kunt bereiden, zoals Nationale Complimentendag (1 maart), Comic Sans Dag (3 juli) en Prinsjesdag (18 september). Het jaar is inmiddels halverwege, dus maken we de eerste balans op.
-
De trends voor 2018
De contentkalender voor 2018: zo kies je de juiste timing
Het begin van 2018 is in zicht. Dat is niet alleen te zien aan de kerstversiering en het winterse weer, ook is het te merken aan de vele contentkalenders die de afgelopen week gedeeld zijn. Een goede timing, want volgens onderzoek praten wij meer over onderwerpen als deze toegankelijk zijn in ons geheugen. Zo is de toekomst vaker onderwerp van gesprek als het begin van het nieuwe jaar in zicht is. Achter deze bevinding zitten psychologische principes verscholen die verklaren wanneer mensen content delen. Dat helpt marketeers om de timing van hun content te perfectioneren en optimaal gebruik te maken van de contentkalender 2018.
-
Wees goed voorbereid met de inhaakkalender van 2018
Daar is 'ie dan: de OBI4wan inhaakkalender voor 2018. Door deze kalender te gebruiken, weet je als marketeer al ver van tevoren wat er gaat spelen en wanneer je als merk slim op de actualiteit kunt inspelen. In veel gevallen is de actualiteit van 2018 namelijk nu al bekend en daarom kun je ook nu alvast nadenken de dagen van 2018 waarop je wilt inhaken, of op welke dagen je je juist stil moet houden, of kan voorbereiden op een discussie rondom jouw merk. Zo voorkom je verrassingen!