Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Influencers

gerelateerde topics

  • influencer marketing
  • influencer-marketing
  • instagram
  • youtube
  • swocc

influencers experts


  • Aantal blogs: 9
  • Sander Duivestein
    Aantal blogs: 4
  • Matthijs van den Broek
    Aantal blogs: 4

vacatures

  • Contentmarketeer/Tekstschrijver

    Contentmarketeer/Tekstschrijver

  • Directeur Citymarketing

    Directeur Citymarketing

  • Online Marketing Specialist

    Online Marketing Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp. 

  • Waarom Tony’s bij Akwasi blijft

    Waarom Tony’s bij Akwasi blijft

    Als een influencer waar je mee samenwerkt in opspraak raakt, hoe ga je daar als merk mee om? Hoe combineer je principes met groeidoelen? En wat is eigenlijk de maatschappelijke rol van een bedrijf? Ik had het erover met Thecla Schaeffer, CMO van Tony’s Chocolonely.

    Lees verder »
    • Marcia Moestoredjo (Valent Marketing Consultancy)
    • 15 december 2020
    • Strategie Brand management
      • 9144
      • 1
  • Ben je als merk te vertrouwen als je niet eerlijk bent over betalingen aan influencers?

    Ben je als merk te vertrouwen als je niet eerlijk bent over betalingen aan influencers?

    Zo af en toe halen reclameregels het nieuws. Als er regels worden aangescherpt bijvoorbeeld. Zoals afgelopen week die voor influencers, vloggers, YouTube-sterren en Instagrammers.

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 17 november 2020
    • Advertising Strategie
      • 5150
      • 0
  • Wil je weten hoe massacommunicatie werkt? Lees dan dit bijna 100 jaar oude boek

    Wil je weten hoe massacommunicatie werkt? Lees dan dit bijna 100 jaar oude boek

    Welke boeken zijn interessant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Ditmaal Propaganda van Edward Bernays.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 18 september 2020
    • Advertising Strategie
      • 4910
      • 0
  • Wat kosten voice, streaming en influencers?

    Wat kosten voice, streaming en influencers?

    Veel interessant nieuws deze week over voice, maar er is nog veel meer: een inzichtelijke methode hoe merken het vertrouwen kunnen verdienen, de stand van webcare, de advertising van Tesla en als bonus een werkelijk prachtig verhaal over menselijke kracht. Dit en nog veel meer in de update van deze week.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 18 juni 2020
    • Advertising Media Innovatie
      • 7430
      • 0
  • Merkvraag 13: wat als je geen budget hebt?

    Merkvraag 13: wat als je geen budget hebt?

    Iedere week bespreek ik op Marketingfacts een nieuwe, praktische vraag over merkbouwen. Eén van de meest praktische vragen waar je nu tegen aanloopt is waarschijnlijk: wat doe ik als ik geen budget meer heb?

    Lees verder »
    • Ingmar de Lange (Mountview)
    • 15 juni 2020
    • Brand management
      • 8526
      • 0
  • Drie manieren om succesvol met influencers samen te werken

    Drie manieren om succesvol met influencers samen te werken

    De drie populairste manieren zijn: direct contact met de influencer, opdrachten beheren via een platform of de activiteiten uitbesteden aan een bureau. Wat voor jou het beste werkt? In dit artikel bespreek ik de mogelijkheden en licht ik per categorie de voor- en nadelen uit.

    Lees verder »
    • David Dekker (Join Marketing)
    • 24 maart 2020
    • Advertising Strategie
      • 7964
      • 1
  • Dit is waarom mensen producten kopen die door Insta-influencers worden gepromoot

    Dit is waarom mensen producten kopen die door Insta-influencers worden gepromoot

    Influencer-marketing op Instagram is booming business: een industrie die 2 miljard euro omzet en in de loop van dit jaar naar verwachting zal doorgroeien naar 5 tot 10 miljard euro. Maar moeten consumenten niet bewuster worden gemaakt van de invloed van influencers op hun gedrag? Worden we te gemakkelijk verleid om producten te kopen die door influencers worden gepromoot, terwijl ze helemaal niet oprecht zijn en het alleen maar doen voor de poen?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 27 februari 2020
    • Social media Contentmarketing
      • 17122
      • 0
  • Iedereen hetzelfde Instagram-gezicht

    Iedereen hetzelfde Instagram-gezicht

    Opgespoten lippen, donkere ingekleurde wenkbrauwen, zwaar opgemaakte ogen, wimperextensions, opgehoogde jukbeenderen en een smalle neus. Zo ziet het perfecte Instagramgezicht eruit. De Kardashians en andere influencers hebben een nieuwe schoonheidsesthetiek geïnspireerd, waardoor iedereen er precies hetzelfde uitziet, duckface and all. Zijn we hierin niet volledig doorgeslagen?

    Lees verder »
    • Sander Duivestein (Sogeti)
    • 11 januari 2020
    • Social media
      • 17840
      • 3
  • Tot ziens jaren tien: 4G, #MeToo, Netflix, V&D, 3D

    Tot ziens jaren tien: 4G, #MeToo, Netflix, V&D, 3D

    Einde van het jaar, terugblikken, vooruitkijken, lijstjes, Top 10 dit en dat, 2019 was… Ho, wacht! Het was een heel decennium! De jaren tien. Nog eventjes en de nieuwe roaring twenties beginnen. Terugkijken op een heel decennium is minstens zo leuk. Je hebt vast al wat overzichtjes gezien in de media. Waar was jij tien jaar geleden en wat deed je toen? Er was in ieder geval geen Netflix, we zouden nooit meer het Eurovisie Songfestival winnen en je kon nog naar de Nederlandse Antillen (zonder daar iets van te delen op Instagram en zonder vliegschaamte).

    Lees verder »
    • Gjerryt Leuverink (De Selectie)
    • 31 december 2019
    • E-business Social media Mobile Contentmarketing Data analytics Innovatie
      • 14566
      • 0
  • De staat van influencer-marketing

    De staat van influencer-marketing

    Influencer-marketing staat bij veel bedrijven op hetzelfde niveau als waar social media tien jaar geleden nog stonden. Oftewel: 'Daar zouden we eigenlijk ook iets mee moeten.' 038 Digital, het event over digital marketing in Zwolle, had afgelopen week influencer-marketing als thema. Kirsten Jassies en Leonie ter Veld inspireerden een volle zaal met alle ins en outs van het vak. Met aandacht voor zowel de klantzijde, als voor de kant van de influencer zelf.

    Lees verder »
    • Martijn Koetsier (Textualize)
    • 18 december 2019
    • Advertising Social media Contentmarketing
      • 11124
      • 0
  • Iris Enthoven (XITE, Concentrate Bold): “Televisie is magisch, maar YouTube heeft het bereik”

    Iris Enthoven (XITE, Concentrate Bold): “Televisie is magisch, maar YouTube heeft het bereik”

    Wie zijn de influencers in YouTube-marketing? Iris Enthoven heeft naam gemaakt als YouTuber en is bekend als presentator van XITE en Concentrate Bold. "Ik verwacht dat YouTube nog veel verder gaat groeien."

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 17 december 2019
    • Social media Media
      • 18884
      • 0
  • Anneli Rispens: “Creativiteit is op social belangrijker dan data”

    Anneli Rispens: “Creativiteit is op social belangrijker dan data”

    Ze is nu nog director content en social media bij DDB EMEA, maar start na haar verlof als zelfstandig strategisch consultant. Ze werkt(e) voor McDonald’s, Heineken en Seat, was jurylid voor de Social & Influencer Cannes Lions en 'gets shit done by cutting the crap'. Als iemand weet hoe ze merken en bureaus op social media naar een hoger niveau moet tillen, dan is het Anneli Rispens. Een gesprek over relevante content, het spanningsveld tussen media en creativiteit, influencers en het nut van lokalisering. Met als bonus drie tips en drie cases waar je écht iets aan hebt.

    Lees verder »
    • Berber Hoekstra (Bureau Berber)
    • 26 november 2019
    • Social media
      • 11406
      • 0
  • Meer impact met een micro-influencer

    Meer impact met een micro-influencer

    We zien het steeds vaker: een bekende influencer wordt ingezet voor een PR-campagne, enkel vanwege het bereik. Een risico, want dit jaar kwamen herhaaldelijk mega-influencers onder vuur te liggen. Dat heeft gevolgen voor het vertrouwen van het publiek. Micro-influencers, met hun kleinere volgersgroep, genieten nog wel dat vertrouwen. Tijd om daar eens in te duiken.

    Lees verder »
    • Jill Bakker (De Wolven)
    • 15 november 2019
    • Social media Contentmarketing
      • 13898
      • 0
  • Partnership-label op Instagram: wel of niet positief voor je merk?

    Partnership-label op Instagram: wel of niet positief voor je merk?

    In augustus lanceerde de Stichting Reclame Code de campagne '#Ad Herken de reclame op internet' om aandacht te vragen voor het belang van transparantie rondom reclame op social media. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat een label inderdaad consumenten kan helpen reclame te herkennen. Maar hoe zit het met het effect op het merk achter de samenwerking? Werkt zo’n label positief of negatief?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 7 november 2019
    • Advertising Social media
      • 10114
      • 0
  • Realistisch eng? De opkomst van de AI-generated influencer

    Realistisch eng? De opkomst van de AI-generated influencer

    Influencers zijn inmiddels geen hype meer, maar een bewezen onderdeel van de (content)strategie. Inmiddels zien we een nieuw type influencer: de AI-generated influencer, gebaseerd op data en alleen bestaand in de virtuele wereld. Deze influencers zijn dankzij Artificial Intelligence altijd op de hoogte van wat leeft onder volgers, zijn nooit te moe om nieuwe content te plaatsen, en zullen niet verwikkeld raken in een schandaal, tenzij merken hier bewust opdracht toe geven. AI-generated influencers bieden dus veel kansen voor merken.

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 31 oktober 2019
    • Social media Innovatie
      • 11320
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you