Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Influencers

gerelateerde topics

  • influencers
  • vloggers
  • instagram
  • contentmarketing
  • social media

influencer marketing experts


  • Aantal blogs: 6
  • Bram Koster
    Aantal blogs: 4
  • Denise Pellinkhof
    Aantal blogs: 3

vacatures

  • Medior Communicatiemedewerker

    Medior Communicatiemedewerker

  • Marketing and Communication Advisor

    Marketing and Communication Advisor

  • Ervaren Marketeer

    Ervaren Marketeer

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp. 

  • Je mensen zijn je marketing

    Je mensen zijn je marketing

    Tijdens Social Marketing Day van Snip Snap werd weer duidelijk: je mensen zijn je marketing. Alles draait om diepere inzichten in menselijke waarheden. Want als jij met content aansluit op de beleefwereld van je doelgroep, creëer je interactie. En algoritmes draaien op engagement. Post platformspecifiek en laat je verhaal vertellen door ambassadeurs: van je eigen mensen tot micro- en nano-influencers. Inmiddels wordt 75 procent van het marketing- en communicatiebudget binnen bedrijven uitgegeven aan branding. Omdat ze snappen: langetermijn werkt.

    Lees verder »
    • Denise Pellinkhof (Joy in Business)
    • 21 november 2019
    • Social media Contentmarketing
      • 16710
      • 0
  • Bas van Teylingen: “Fake influencers zullen snel door de mand vallen”

    Bas van Teylingen: “Fake influencers zullen snel door de mand vallen”

    Bas van Teylingen, chief creative officer en partner bij online videobureau Online Cookie Collective, is een van de sprekers op de tweede editie van het Influencer Marketing Event, dinsdag 10 september in DeFabrique te Utrecht. We blikken vast met hem vooruit.

    Lees verder »
    • MarketingTribune
    • 3 september 2019
    • Advertising Social media Contentmarketing
      • 8472
      • 0
  • Zorgen influencers voor de stille dood van emotionele marketing?

    Zorgen influencers voor de stille dood van emotionele marketing?

    In dit digitale tijdperk bewegen wij als marketeers op een tempo dat ons belemmert om écht na te denken over ons werk. Consumenten worden voortdurend gebombardeerd met zinloze advertenties en andere meldingen die de moeite niet nemen om behoeften of voorkeuren van die consumenten te begrijpen. Ver weg zijn de emotioneel geladen marketingstrategieën. Tijd om er naar terug te gaan.

    Lees verder »
    • Lisanza Faccilongo (Sortlist)
    • 15 augustus 2019
    • Advertising E-business Social media Contentmarketing Customer experience
      • 15524
      • 0
  • Vier technieken om B2B-influencers goed in te zetten

    Vier technieken om B2B-influencers goed in te zetten

    Eén van de meest effectieve manieren om een nieuw publiek te bereiken, is door de doelgroep van anderen te gebruiken. En één van de beste methoden hiervoor is het bereik van influencers in te zetten, zo hebben we de afgelopen jaren gemerkt. En dit geldt voor de B2B-markt net zo goed als voor B2C. Door relaties met influencers op te bouwen, kunnen B2B-marketeers snel een breder publiek bereiken.

    Lees verder »
    • Lisanza Faccilongo (Sortlist)
    • 5 juni 2019
    • Advertising E-business Contentmarketing E-commerce
      • 9878
      • 0
  • Dramageddon onder influencers: de kunst van het sorry zeggen

    Dramageddon onder influencers: de kunst van het sorry zeggen

    De tranentrekkende tv-klassieker 'Het spijt me' keert terug. Lekker meeleven met andermans lief en leed, of toch vooral gênant? Door de opkomst van influencers en vloggers zien we dit drama online herhaald. Vorig jaar liep een fittie tussen Lena Lee en Jeffree Star helemaal uit de hand en vorige week gebeurde hetzelfde tussen Tati Westbrook en James Charles. Wat we vooral kunnen leren van dit soort 'Dramageddons' is dat alles geoorloofd is voor de views.

    Lees verder »
    • Sander Duivestein (Sogeti)
    • 16 mei 2019
    • Social media Media Contentmarketing
      • 13834
      • 0
  • Podcast: Vice Media en Virtue: Steph Morrow over het nieuwe agency-model

    Podcast: Vice Media en Virtue: Steph Morrow over het nieuwe agency-model

    HelloMasters is de wekelijkse podcast van HelloMaaS, waarbij Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscene. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze aflevering vertelt Steph Morrow van VIRTUE Amsterdam, het creatieve bureau van Vice Benelux, over de veranderingen van marketing in de global economy, het agency-model, influencer-marketing en teamcultuur.

    Lees verder »
    • Louise Doorn (HelloMaaS)
    • 17 april 2019
    • Advertising Contentmarketing
      • 13828
      • 0
  • Drie nieuwe inzichten over social media van The Social Conference

    Drie nieuwe inzichten over social media van The Social Conference

    "Ik volg geen merken, ik volg mensen." Hiermee werd door Roos van Vugt The Social Conference geopend afgelopen week in Amsterdam. De nieuwste ontwikkelingen op het gebied van social media gaan razendsnel, zo bleek wel. Een strategie ontwikkelen voor een bepaald platform heeft geen zin, want zodra de strategie op papier staat, is er alweer iets nieuws hip en happening.

    Lees verder »
    • Fabiën Vlems (Fabtastic)
    • 25 maart 2019
    • Social media
      • 12862
      • 0
  • De wondere wereld van eSports

    De wondere wereld van eSports

    Professioneel gamen, het is een droom die voor velen inmiddels realiteit is geworden. Het competitief gamen – ofwel eSports – is booming. Afgelopen jaar keken maar liefst 215 miljoen mensen weleens naar een esports-evenement. Tel daar nog eens 165 miljoen mensen bij op die regelmatig keken naar een online game evenement, dan heb je een serieuze concurrent voor traditionele 'echte' sport te pakken. Niet voor niets dat netwerken als Twitch groeien als kool.

    Lees verder »
    • Ralph Wolbrink (Pure Internet Marketing)
    • 13 maart 2019
    • Social media
      • 11348
      • 0
  • Social commerce, zo doe je mee

    Social commerce, zo doe je mee

    Social media draaien in de eerste plaats om contacten onderhouden, maar de verkoopkant laat zich steeds meer zien op Facebook, Twitter, Instagram en YouTube. Door shoppable feeds, koopbuttons en advertenties met webshop-links wordt social commerce steeds belangrijker in e-commerce. Om dit optimaal in te kunnen zetten, moet je wel de steeds veranderende spelregels van social media weten.

    Lees verder »
    • Jessica Henneman (Egeniq)
    • 14 februari 2019
    • Advertising Social media E-commerce
      • 20131
      • 0
  • Waarom marketeers ook schuldig zijn aan influencer-fraude

    Waarom marketeers ook schuldig zijn aan influencer-fraude

    De confronterende uitzending van Rambam over influencers staat niet op zich. Vorige week werden tientallen zelfverklaarde Britse Instagram-influencers in een – inmiddels offline gehaald – artikel van Medium ontmaskerd als fake, fraud of phony. De reflex van marketeers na dit nieuws was even bedenkelijk als voorspelbaar. Want zijn we niet ontzettend medeschuldig?

    Lees verder »
    • Simon Slegers (Coosto)
    • 13 februari 2019
    • Advertising Social media
      • 17592
      • 0
  • VEED Awards: influencers of makers?

    VEED Awards: influencers of makers?

    De VEED Awards – door de media ook wel de 'Oscars van de Nederlandse YouTube-industrie' genoemd –  zijn de jaarlijkse prijzen voor de beste en leukste YouTubers van Nederland. Bureau Maak creëert verhalen uit de popcultuur. Een gesprek met de oprichter van de VEED Awards en Maak, Omar Kbiri. Voor de vijfde keer op rij worden op 23 maart 2019 de prijzen voor leukste en beste YouTubers uitgereikt. Wat mogen we verwachten van deze jubileum-editie?

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 12 februari 2019
    • Social media Media
      • 8090
      • 0
  • M! International Cherry Picking: CES-kater, CMO-leed en gympies van 25.000 euro

    M! International Cherry Picking: CES-kater, CMO-leed en gympies van 25.000 euro

    De nieuwe onregelmatig verschijnende rubriek met kersen van de taart: vier artikelen uit de internationale vakpers die je niet had willen missen. Tom Goodwin was nog niet klaar met de CES en ergerde zich wezenloos aan het gebrek aan relevantie voor 'society at large', IBM publiceerde een CMO-rapport met aandacht voor de nieuwe rol van de marketing-eindbaas, WARC zet nuchter uiteen dat influencers bruikbaar zijn voor marketeers (maar de meeste metrics erover niet) en in Duitsland donderden de redacteuren van Lead Digital van hun kruk over de volkomen ontspoorde vraag naar zoiets lulligs als een paar afgetrapte Adidasjes.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 8 februari 2019
    • Contentmarketing Innovatie
      • 6346
      • 0
  • Rambam geeft imago van influencers een flinke knauw

    Rambam geeft imago van influencers een flinke knauw

    Heb jij ’m ook gezien, die aflevering van Rambam op 17 januari? Daarin stelde het BNNVARA-programma de betrouwbaarheid van influencers danig op de proef. Hoe ver gaan influencers voor geld? Behoorlijk ver, zo blijkt. De uitzending doet het imago van influencer-marketing geen goed. Is dat terecht? En hoe scheid je als marketeer het kaf van het koren?

    Lees verder »
    • Esther Walravens (LEWIS)
    • 28 januari 2019
    • Social media Contentmarketing
      • 40770
      • 4
  • Kerstverhaal in marketing-style

    Kerstverhaal in marketing-style

    Als de geboorte van Jezus Christus in het heden zou hebben plaatsgevonden, was het grote nieuws natuurlijk heel anders tot ons gekomen. Sterker nog: met de juiste contentmarketing was dit direct een mondiale viral geworden, met miljoenen volgelingen op Facebook of Instagram, en niet pas decennia of zelfs eeuwen later. Hoog tijd dus voor een marketing-remake van het kerstverhaal.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 25 december 2018
    • Advertising Social media Contentmarketing Innovatie
      • 16600
      • 2
  • De positieve impact van fake followers op influencer-marketing

    De positieve impact van fake followers op influencer-marketing

    Fake followers. Een veelgebruikt begrip in de laatste maanden, waardoor het bijna een gooi kon doen naar 'Woord van het jaar 2018'. Een tijdje geleden kondigde Keith Weed van Unilever al aan dat het bedrijf geen zaken meer wil doen met partijen die volgers of likes kopen op social media. Programmamaker Nicolaas Veul deed onderzoek naar de schimmige wereld achter Instagram met de docu #followme. Instagram kondigde zelf recent aan actief te gaan optreden tegen fake followers en fake profielen. Nu zul je denken dat al deze negatieve aandacht voor influencer-marketing alleen maar slecht is, maar het helpt de influencer-marketing-industrie wel degelijk: om stappen te zetten naar volwassenheid.

    Lees verder »
    • Juul Hurkmans (Greenhouse Group)
    • 19 december 2018
    • Social media
      • 16172
      • 3
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you