Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Ibeacon

gerelateerde topics

  • location based marketing
  • internet of things
  • bluetooth marketing
  • nfc
  • wearable computing

ibeacon experts

  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 1
  • Danny Oosterveer
    Aantal blogs: 1
  • Bram Koster
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Paul Manwaring (Glimworm): “Met beacons kun je relevant zijn op juiste moment en plek”

    Paul Manwaring (Glimworm): “Met beacons kun je relevant zijn op juiste moment en plek”

    Sinds 2013 kennen we het verschijnsel beacons: een soort van digitale markers die je overal kunt aanbrengen en die relevante informatie kunnen verspreiden wanneer je er met je mobiele telefoon in de buurt komt. Mits je de juiste app gedownload hebt. De eerste toepassingen waren met name commercieel: winkels verstuurden aanbiedingen wanneer shoppers met de juiste app op hun telefoon in de buurt kwamen. Tot op heden geen overweldigend succes. Het verbaast Paul Manwaring, mede-oprichter en creatief directeur van Glimworm, niet. “Ik zal geen van mijn klanten ooit aanraden om op basis van locatie pushnotificaties te versturen om je te vertellen wat je daar kunt vinden. Daar gaat het niet om."

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 21 september 2015
    • E-business Mobile
      • 10867
      • 0
  • Uniek spel met iBeacon-stempels langs de Zaan

    Uniek spel met iBeacon-stempels langs de Zaan

    Stampions introduceert in Nederland een gloednieuw spel gebaseerd op het verzamelen van stempels, maar dan wel een digitale variant die werken op basis van iBeacons en met de smartphones van bezoekers. Info.nl ontwikkelde het concept voor het spel binnen Labs samen met Somedialoog.

    Lees verder »
    • Remco Bron (inBeacon)
    • 10 juli 2015
    • Mobile
      • 16408
      • 0
  • De ontwikkeling van mobiele data en contextuele relevantie

    De ontwikkeling van mobiele data en contextuele relevantie

    Onlangs vond het Teradata Congres in London plaats. Een conferentie waar de nadruk ligt op de ontwikkelingen rondom data en de toepassingen hiervan. Wat opviel bij deze conferentie is dat de focus ligt op local data. Vroeger hadden we het over 'solomo' (social, local, mobile). Waar social en mobile inmiddels gevestigde ordes zijn, krijgt Local nu eindelijk ook body. Met name local data is waar de kansen liggen. Een trend die door onder andere Forrester ook onderschreven wordt.

    Lees verder »
    • Thomas Morselt (Green Orange digital marketing)
    • 6 juli 2015
    • Brand design
      • 15270
      • 0
  • Het mobiel gebruik in Nederland: de cijfers

    Het mobiel gebruik in Nederland: de cijfers

    De mobiele telefoon heeft een belangrijke plek in ons dagelijks leven veroverd. De hype, en daarmee de tijd van ‘we willen een app’, is inmiddels voorbij. Acht jaar na de introductie van de eerste iPhone is de smartphonemarkt volwassen geworden. In deze blog heb ik de cijfers van mobiel in Nederland anno 2015 op een rijtje gezet.

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 29 juni 2015
    • Mobile
      • 359187
      • 6
  • Online fashion en de invloed van affiliate marketing: het ideale klantproces

    Online fashion en de invloed van affiliate marketing: het ideale klantproces

    Klantbeleving en het proces zijn binnen online fashion de belangrijkste pijlers waar adverteerders goed mee om moeten gaan. Met affiliate marketing kan hier goed op worden ingehaakt om bijvoorbeeld te ondersteunen bij de merkbeleving maar ook om extra (potentiële) klanten te bereiken. 

    Lees verder »
    • Rico Stuijt (Oogst)
    • 25 juni 2015
    • Advertising Brand design E-commerce
      • 30287
      • 0
  • Hoe zet je location based marketing in?

    Hoe zet je location based marketing in?

    Een van de belangrijkste technologische ontwikkelingen in de 21e eeuw is zonder meer het mobiele kanaal. Smartphones hebben de manier waarop consumenten en organisaties met elkaar communiceren totaal veranderd. De combinatie van internet en wifi zijn daarnaast van groot belang voor organisaties en hun marketeers die contact willen zoeken, en houden, met hun doelgroep op persoonlijk niveau.

    In online omgevingen zijn we inmiddels bekend met personalisatie, monitoring en relevante communicatie. Maar de vraag die ons vooral bezig lijkt te houden is: in hoeverre zijn consumenten bereid persoonlijke informatie te delen in een offline omgeving, om zo de manier waarop marketeers communiceren te verbeteren? En in welke mate zorgen technologieën die dit mogelijk maken voor een hogere omzet, betere klantervaring of meer loyaliteit?

    Lees verder »
    • Niels Aarts (Evolve Mobile & Evolve Services)
    • 19 mei 2015
    • Mobile E-commerce
      • 25654
      • 0
  • Demo: iBeacons als onderdeel van een (personalisatie)platform

    Demo: iBeacons als onderdeel van een (personalisatie)platform

    Vorig jaar introduceerde Apple de iBeacon-techniek. Beacons voegen 'indoor location awareness' toe aan mobiele apps. Inmiddels verschijnen er steeds meer experimenten en concepten die van deze techniek gebruikmaken. Met name in retail, maar bijvoorbeeld ook in musea en bij events. Bij Mirabeau hebben we eind vorig jaar een van de eerste iBeacon-prototypes gemaakt. Onze bevindingen en video beschreven we in een artikel op Marketingfacts. Het artikel dat je nu leest en de bijbehorende video gaan over een prototype waarbij iBeacons onderdeel uitmaken van een marketing automation-platform. 

    Lees verder »
    • Franklin Heijnen (Deloitte Digital)
    • 25 juli 2014
    • Mobile Brand design
      • 18042
      • 3
  • treatz start iBeacon-pilot in Amsterdam

    treatz start iBeacon-pilot in Amsterdam
    • Remco Bron (inBeacon)
    • 9 juli 2014
    • Mobile E-commerce
      • 18907
      • 1

    De Nederlandse app treatz start deze week met een iBeacon-pilot in het centrum van Amsterdam. Winkels hebben langs een uitgestippelde shoproute iBeacons geplaatst waarmee de treatz-app exclusieve kortingen geeft wanneer de klant in de buurt is. Met deze pilot wordt getest hoe effectief iBeacon-marketing is bij de Nederlandse consument.

    Lees verder »
  • iBeacons: binnenkort ook bij u in de buurt!

    iBeacons: binnenkort ook bij u in de buurt!

    Sinds de aankondiging van Apples iBeacon in de tweede helft van 2013 hebben met name de 'early adopters' kennisgemaakt met deze nieuwe standaard in locatiegebaseerde oplossingen. De recente publicaties uit buiten- en binnenland en de market push vanuit een aantal producenten (waaronder onder andere Estimote) zorgen er echter voor dat de term iBeacon langzaamaan gemeengoed begint te worden.

    Lees verder »
    • Niels Aarts (Evolve Mobile & Evolve Services)
    • 30 juni 2014
    • Mobile
      • 18791
      • 5
  • Apple blokkeert wifi-tracking: nobel of vals?

    Apple blokkeert wifi-tracking: nobel of vals?
    • Edwin van der Palen (Add to Favorites)
    • 10 juni 2014
    • E-commerce
      • 17975
      • 5

    Zodra Apple het iOS 8-besturingssysteem voor de iPhone, iPod en iPad vrijgeeft, kan dat een flinke slag toebrengen aan wifi-tracking in winkels. In het nieuwe mobiele operating system is een aanpassing doorgevoerd die het onmogelijk maakt om wifi-apparaten te volgen op basis van hun eigen uitgezonden signaal. Daarmee lijkt een relatief nieuwe marketingtechniek in de kinderschoenen te sterven. Apple zegt met de wijziging de privacy van de gebruiker te willen waarborgen, maar is dat wel zo?

    Lees verder »
  • NFC-chips en iBeacon-apps toepassen voor activaties, virals en social business

    NFC-chips en iBeacon-apps toepassen voor activaties, virals en social business

    NFC-chips en iBeacons zijn een grote belofte voor marketing-Nederland. Sommige journalisten spreken zelfs over “een nieuwe wereld”. Tot nu toe is er echter vooral geschreven over de mogelijke toepassingen binnen de retail. Sterk onderbelicht is dat deze nieuwe technologieën zich ook uitstekend lenen voor activaties, virale campagnes en socialbusiness-strategieën. Daarnaast is het een handig middel om langetermijnrelaties op te bouwen. Handig dus voor de marketeer om op de hoogte zijn hoe je de technologieën voor precies deze doeleinden kunt gebruiken.

    Lees verder »
    • Tim Meuleman (C2B)
    • 28 mei 2014
    • Mobile
      • 19577
      • 5
  • Frans winkelcentrum personaliseert retail met bodyscan en iBeacon

    Frans winkelcentrum personaliseert retail met bodyscan en iBeacon

    Het Franse Klépierre heeft voor haar winkelcentra een inspiration corridor ontwikkeld, waarin klanten op basis van een realtime bodyscan suggesties kunnen krijgen voor producten. Klépierre maakt gebruik van een bodyscan en -herkenning met een Kinect-camera en iBeacons om klanten naar de inspiration corridor te sturen en later de weg naar de retailers te laten vinden.

    Lees verder »
    • Remco Bron (inBeacon)
    • 21 mei 2014
    • Mobile E-commerce
      • 16364
      • 2
  • iBeacon zorgt voor sterke groei van location-based marketing

    iBeacon zorgt voor sterke groei van location-based marketing
    • Remco Bron (inBeacon)
    • 20 mei 2014
    • Mobile E-commerce
      • 16744
      • 1

    Volgens een rapport van analist Berg Insight gaat de wereldwijde markt van realtime location-based advertenties van 1,2 miljard euro in 2013 naar 10,7 miljard euro in 2018 toenemen. Dit is een verwachte jaarlijkse groei van 54 procent voor deze opkomende vorm van adverteren. De groei is met name te danken aan de snelle adaptatie van iBeacon-technologie, die vorig jaar door Apple is geïntroduceerd.

    Lees verder »
  • Near body communication: marketing bij een vervagende grens tussen mens en mobiel

    Near body communication: marketing bij een vervagende grens tussen mens en mobiel

    Op 8 april vond de 44e editie van Online Tuesday plaats. Net als vorig jaar in april stond OT in het kader van appril, met als thema 'near body communication'. Oftewel: welke mogelijkheden biedt de vervaging tussen mens en mobiele devices? En ook: welke verantwoordelijkheden legt dat bij ons als marketeers? Het werd door sprekers Remco Bron, Robert Leefmans en Sam Warnaar een interessante avond over iBeacons, notificaties, wearables en een chip in je hand.

    Lees verder »
    • Bram Koster (Evolve)
    • 18 april 2014
    • Mobile
      • 10253
      • 0
  • iBeacons: mobiele marketing op fysieke locaties

    iBeacons: mobiele marketing op fysieke locaties

    In een eerdere blogpost van Roman Solarz over mobiele marketing tijdens Google's Agency Event kwam naar voren dat volgens recente cijfers van Google 26 tot 37 procent van research op een smartphone tot een in-store (offline) aankoop leidt. Omdat volledig doormeten van online inspanningen naar offline doelstellingen vaak nog niet helemaal mogelijk is, wordt er veel gespeculeerd over hoeveel waarde mobiele apparaten kunnen uitoefenen op het behalen van deze offline doelstellingen. Meer en meer worden online marketingproducten omgevormd met specifieke smartphonefunctionaliteiten die aan offline doelstellingen kunnen bijdragen. Denk aan click-to-call ads en de mogelijkheid om op basis van de GPS-functionaliteit advertenties te tonen aan gebruikers in de buurt. Een recente ontwikkeling is de lancering van iBeacons, die online en offline nu nog dichter bij elkaar brengen.

    Lees verder »
    • Yorick Voorthuijzen (Tomorrowmen)
    • 17 april 2014
    • Mobile
      • 28748
      • 3
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you