-
‘Het doet pijn als de mensen die je afwijst ook je klanten zijn’
Medewerkers komen en medewerkers gaan. Je zou dat als een onvermijdelijk proces kunnen zien. Maar feit is dat je door betere sollicitatieprocedures en regelmatige tevredenheidsonderzoeken onder je personeel de in- en uitstroom kunt beperken. Waarmee je als werkgever kosten kunt besparen. Het Nederlandse bedrijf Starred.com inventariseert voor ondernemingen de feedback van sollicitanten en werknemers. “Wij meten van hire to retire”, aldus oprichter en CEO Lars van Wieren.
-
Die wondere wereld genaamd internal branding
Het afbreken van silo's, cross-functioneel werken, vaardigheden opbouwen met de bijbehorende tools en zaken op elkaar afstemmen. Mensen die met plezier werken en het juiste doen, daar gaat internal branding over. Het is de meest effectieve en efficiënte manier om organisatiedoelstellingen te bereiken.
-
Wendy van Ierschot (VIE People): “Snelle groei vraagt om een scherpe HR-visie”
VIE People is de flexibele HR-afdeling van snelgroeiende scale-ups en serieuze organisaties, zoals Blendle en Mollie, maar ook van het Rijksmuseum en Booking.com. VIE People richt zich met name op innovatieve en snelgroeiende bedrijven. Hoe vind je talent in een enorm krappe arbeidsmarkt? Hoe bouw je aan een ijzersterke bedrijfscultuur? We gaan in gesprek met de oprichter van VIE People, Wendy van Ierschot.
-
Dirk Jonker (Crunchr): “Wij schudden de klassieke HR-wereld op met data-analyse”
Hedendaags personeelsbeleid leunt nog altijd sterk op gevoel. Je kijkt goed naar wie er voor je werkt en hoe die mensen zich voelen en gedragen. Loopt het niet lekker, dan stuur je bij met een cursus, bijscholing of een andere functie in het bedrijf. Zo is het altijd gegaan. Maar het kan ook anders, meent Dirk Jonker. Met zijn bedrijf Crunchr ontwikkelde hij tools waarmee bedrijven beter inzicht krijgen in hun menselijk kapitaal.