-
Top100 Nederlandse maakindustrie staat voor grote online uitdagingen
Dat de online vindbaarheid en presentatie van een bedrijf van invloed kan zijn op het beslissingsproces van de consument, is niets nieuws. En ook in de B2B wordt steeds meer klantgerichte online marketing toegepast, maar nog niet in alle sectoren is dit kwartje gevallen. Zo stegen de afgelopen jaren de marketinguitgaven binnen de bouw- en industriesectoren flink, maar slechts een klein deel daarvan ging naar online marketing. En dat terwijl maar liefst 70 procent van de B2B-beslissingstrajecten online is.
-
Word als ondernemer beter online gevonden met een beveiligde website
Vandaag (7 februari) is het Safer Internet Day. Op deze dag wordt wereldwijd aandacht gevraagd voor veilig en verantwoord gebruik van online technologieën en mobiele telefoons, met name voor kinderen. Dit is een belangrijk thema. Steeds meer internetgebruikers zijn zich bewust van het belang van veilig internet. Naast de gebruikers zijn ook belangrijke spelers in het digitale landschap hiermee bezig. Zo is Google Chrome sinds januari de eerste browser die websites zonder een SSL-certificaat opvallend markeert als onveilig. Deze keuze past binnen Google’s streven om de veiligheid van internetgebruikers te verbeteren.
-
Een miljoenenpubliek migreren naar HTTPS: zo doe je dat
De roep om een veiliger internet klinkt steeds luider. Google heeft daar afgelopen jaar nog een schepje bovenop gedaan door beveiligde websites een (licht) voordeel te geven in haar rankings. De vraag is dus niet of je moet overstappen naar HTTPS, maar eerder wanneer. Maar hoe doe je dat als je een high-traffic site hebt en ook nog voor een groot deel afhankelijk bent van je posities in Google?
We hebben met onze site AndroidPlanet.nl in samenwerking met hostingpartner Savvii deze migratie naar HTTPS ondergaan en geven je in dit artikel een overzicht van onze geleerde lessen.