-
Online Tuesday #91: Hoe vind je toptalent in marketing?
De zoektocht naar toptalent kan een worsteling zijn, zeker ook in marketing. Ook de afstemming tussen werving en interne doorstroom van talent luistert heel nauw. Online Tuesday gaat deze maand op 10 september over de complexe recruitment-puzzel. Toegang is gratis, maar meld je snel nog even aan!
-
Zomerrokjes en spijkerbroeken: op stage bij Bol.com
Marketingfacts-oprichter Marco Derksen liep afgelopen jaar regelmatig een dagje stage bij organisaties en deelde zijn ervaringen via sociale media. Toen Stephan Fellinger hier enthousiast op reageerde, besloten ze het idee samen verder op te pakken. Dit resulteerde in het platform Dagstage.nl. Uiteraard blijven ze zelf ook stage lopen. Laatst was Derksen op stage bij Bol.com.
-
Wendy van Ierschot (VIE People): “Snelle groei vraagt om een scherpe HR-visie”
VIE People is de flexibele HR-afdeling van snelgroeiende scale-ups en serieuze organisaties, zoals Blendle en Mollie, maar ook van het Rijksmuseum en Booking.com. VIE People richt zich met name op innovatieve en snelgroeiende bedrijven. Hoe vind je talent in een enorm krappe arbeidsmarkt? Hoe bouw je aan een ijzersterke bedrijfscultuur? We gaan in gesprek met de oprichter van VIE People, Wendy van Ierschot.
-
De successen van MessageBird’s Mayke Nagtegaal
Het is de missie van MessageBird om het overgecompliceerde 'customer communication'-domein simpeler en moderner te maken. De startup uit Amsterdam, een in 2011 opgericht platform voor cloud communication met een eigen telecom-infrastructuur, verbindt meer dan vijftienduizend bedrijven met hun klanten, via sms, voice en chat. Een gesprek met COO Mayke Nagtegaal.
-
Pascal Boogaert: “Marketeers zien dat werken met een netwerk voordelig is én goed werkt”
Creatieve bureaus die voor marketeers werken, zoals reclame-, online of redactiebureaus, hebben het lastig. Vooral de zogenoemde ‘full-service bureaus’ hebben de nodige concurrentie gekregen. En die concurrentie is ook serieus: 70 procent van de marketeers wil werken met specialisten voor hun verschillende communicatievragen. Dat concludeert marketingfreelance-collectief The Freeforce na onderzoek onder marketingbeslissers die zijn aangesloten bij NIMA; tenslotte de beroepsvereniging van marketeers. Pascal van de Boogert is voorzitter van dat collectief.
-
Constance Scholten (CEO Camarilla): ‘s werelds kleinste sociale netwerk gaat de HR in
Wat gebeurt er als je ’s werelds kleinste social netwerk combineert met all-in-one HR-platform Appical? Dan ontstaat er een goed, maar pril huwelijk. Constance Scholten, oprichter Camarilla, vertelt over de, zojuist bekendgemaakte, fusie tussen deze twee techbedrijven.