-
Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.
-
Advertentieroulatie in AdWords: van onbepaalde tijd naar geoptimaliseerd rouleren
Google kwam het afgelopen jaar met verschillende tools om je AdWords-account te automatiseren. Ook heeft automation meer statuur gekregen in de nieuwe interface van AdWords. Zo werd smart bidding prominenter op de kaart gezet, werden er smart display campaigns geïntroduceerd en is advertentieroulatie een serieuze factor geworden in de optimalisatie van accounts door Google. Over de advertentieroulatie wil ik het in deze nieuwe serie dan ook graag hebben. Ben je benieuwd hoe je advertentieroulatie voor je kunt laten werken? Lees dan verder!
-
SEO-stappenplan voor website-migraties
Niet elke website migratie is hetzelfde. De impact op de zichtbaarheid in Google bepaalt hoeveel effort er tijdens de migratie in het project gestopt dient te worden. Zo zijn er de wijzigingen qua website lay-out of de overgang naar een geheel nieuw platform zoals Magento 2. Vooral het aantal te wijzigen URL's en de gekozen techniek achter de website bepalen de impact welke een migratie op de online zichtbaarheid in zoekmachines kan hebben.
-
5 geavanceerde scripts om je prestaties in Adwords te verbeteren
In dit artikel deel ik graag een aantal geavanceerdere scripts voor Adwords met je. Waar de basisscripts normaliter voornamelijk bedoeld zijn om je te alarmeren bij eventuele foutjes of conflicten in je account, zijn de scripts in dit artikel gericht op het verbeteren van de prestaties van je account(s). Iets waar performancemarketeers natuurlijk heel erg blij van worden.
-
Zo optimaliseer je ‘diepe’ SEO-pagina’s
Grote websites en webshops lopen vaak tegen een gemeenschappelijk probleem aan: gebrek aan tijd. Wanneer je website duizenden pagina’s telt, is het vrijwel onmogelijk om deze stuk voor stuk te optimaliseren en handmatig (door middel van inboundlinks) van autoriteit te voorzien. Gelukkig zijn er ook voor deze websites oplossingen. Wanneer je de tips in dit artikel gebruikt, zorg je ervoor dat ook deze diepe pagina’s goed in Google scoren.
-
Systematisch je conversie verhogen met deze 6 methodes
Amazon heeft haar 1-click buy-optie. Booking gebruikt teksten als ‘De afgelopen 24 uur 115 keer geboekt’. WeTransfer heeft een homepagina met één duidelijk doel. Slechts drie van de zes voorbeelden van een systematische aanpak voor conversie-optimalisatie. Deze bedrijven lanceren niet zomaar nieuwe testen. Er zit een psychologisch model achter waardoor je op een methodologische manier kan testen voor verbetering. Het is het verschil tussen een langetermijnstrategie en een enkele tactiek.
-
De 12 beste SEO-tools die je zou moeten gebruiken
SEO wordt een stuk makkelijker en efficiënter met de juiste tools. Het algoritme van Google werkt in bepaalde opzichten vele malen sneller dan het menselijk brein. Om de zoekmachine beter te begrijpen, en een hoop tijd te besparen, bieden de juiste tools je de helpende hand om beter te scoren.
Overal worden tools aangeraden, maar het complete SEO-proces is nog nooit uiteengezet aan de hand van tools. En laat dit nou juist zijn wat ik hieronder heb getracht te doen. Per onderdeel heb ik mijn top 3 gehanteerde tools neergezet: wat kan je ermee en wat levert het op?
-
5 type data-analyses die helpen meer omzet te realiseren
Wanneer jouw bedrijf al even meedraait, heb je normaliter al veel data verzameld. Uit die data is bijzonder veel te halen. Daarmee zeg ik ongetwijfeld niets wat je nog niet eerder gehoord of gelezen heb. In deze blogpost hoop ik je wel met wat nieuwe analyses te inspireren om de data in te duiken en meer uit je data en dus je website te halen.
-
Migratie van Magento 1 naar 2: live in twee maanden
In november 2018 zal de support voor Magento 1 stoppen. In de komende maanden worstelen veel webshopeigenaren dan ook met hetzelfde vraagstuk: waar te beginnen om de huidige Magento 1 shop om te zetten naar een gloednieuwe Magento 2-shop?
Het antwoord lijkt simpel: bij het begin. Echter hebben veel webshopeigenaren de neiging om juist aan het einde te beginnen: ze willen een gloednieuwe shop, met álles erin dat ze de afgelopen jaren ontwikkeld hebben. En daarbovenop nog een volledige waslijst aan nieuwe, uiteraard maatwerk, features. Uiteindelijk is dit mogelijk, maar om chaos, extreme vertragingen, overspannen DevOps-teams, huilen, schreeuwen en volledig uit de hand gelopen budgetten te voorkomen, heb je een plan nodig.
-
De kunst van KPI-dashboarding
Er zijn overal in de wereld dashboards, ook in de marketingwereld. Waarvoor zijn ze eigenlijk goed? En waar moet je op letten bij het bouwen van een dashboard? In deze how-to ga ik in op het nut van KPI-dashboarden en geef ik aan de hand van voorbeelden vijf praktische tips om je KPI-dashboard te bouwen of te verbeteren.
-
Gratis search advertising tools deel 2: nog 12 tools
Als search advertising consultant werk je dagelijks met diverse tools en handigheidjes om je campagnes optimaal in te zetten. In mijn vorige overzicht heb ik de 14 must have tools voor campagnemanagement op een rij gezet. In dit overzicht neem ik je een paar stappen verder mee in het proces en deel ik nog eens 12 tools om je verder te helpen. Doe er dus je voordeel mee!
-
Zo track je AdWords crossdevice conversion via Google Tag Manager
Veel online marketeers gebruiken Google Analytics (GA) om het verkeer van hun website te analyseren. Een van de functies hiervan is het verkrijgen van inzicht in de bezoekers die een bepaald doel behalen, zoals een aankoop of verzonden contactformulier. Dit wordt gedaan via de Doelen. Deze zijn eenvoudig in te stellen, vooral wanneer de bedankpagina een losse URL heeft.
Bijkomend voordeel voor wie ook AdWords wil gebruiken, is de mogelijkheid om GA-doelen als conversie te meten in AdWords. Dit is een eenvoudige manier, omdat je dan niet ook nog de AdWords conversion trackingcode hoeft te plaatsen.
-
7 tips voor slimme retargeting
Consumenten zijn moeilijker dan ooit te bereiken. Als het je lukt om een potentiële klant op je website te krijgen, wil je die ook converteren. In de praktijk verlaat echter 98 procent je site zonder een aankoop te doen. Retargeting is populair onder marketeers om een tweede kans te krijgen bij deze bezoekers. Maar er gaat veel mis. Mensen die alsnog zijn geconverteerd worden nog weken achtervolgd met banners. Iedereen krijgt dezelfde boodschap te zien of de retargeting wordt na het opzetten niet geoptimaliseerd. In dit artikel vind je 7 tips om je retargeting vandaag nog te verbeteren.
-
How-to: tips om te starten én verkopen met big data in kleine en grote organisaties
Ieder jaar kijkt iedereen weer uit naar een paar weken vakantie. Die weken moeten dan ook goed worden besteed. Dat betekent bestemmingen en accommodaties vergelijken. Nog wel. Want in de toekomst gebruikt de reisorganisatie big data om die perfecte vakantie voor te stellen. Tegen de scherpste prijs en op het moment dat het jou het best uitkomt. Om zo de concurrentie af te troeven. De site vertelt er alvast bij welke beoordeling je gaat geven. En dit kan met veel meer producten. In dit artikel tips om big data succesvol in te zetten in kleine en grote organisaties.