Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Hema

gerelateerde topics

  • retail
  • inhakers
  • reclamereview
  • amazon
  • klm

hema experts

  • Bas Vermond
    Aantal blogs: 2
  • David Brinks
    Aantal blogs: 2

  • Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Merken, trends en de wilde waarheid van een rampjaar (II)

    Merken, trends en de wilde waarheid van een rampjaar (II)

    Terugblikken en voorspellen, het hoort bij het einde van het jaar. We kijken terug op de voorspellingen van afgelopen jaar: wat is er uitgekomen, wat niet? Hoe is het dit jaar gegaan qua marketing, retail en e-commerce van verschillende merken? Deel twee!

    Lees verder »
    • Bas Vermond (Bas Vermond Communicatie & Journalistiek)
    • 16 december 2020
    • Brand management
      • 5048
      • 0
  • Zorgt inhaken voor afhakers?

    Zorgt inhaken voor afhakers?

    Een sportieve verwijzing naar de Tour de France of een knipoog naar het hoedenfestijn rond (een normale) Prinsjesdag: sommige merken spelen met zijn social-mediaberichten in op de actualiteit, vooral op Instagram. Vaak zijn merken zo gefocust op het leggen van een logische link met het moment, dat ze vergeten om aandacht te besteden aan de esthetische kwaliteit van het merkbericht. Wat betekent dit voor de engagement van inhakers?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 22 september 2020
    • Advertising Social media Brand management
      • 9548
      • 0
  • Verduurzaming van Unilever wordt bepaald door marketing en grootkapitaal

    Verduurzaming van Unilever wordt bepaald door marketing en grootkapitaal

    Grootkapitaal domineert de strategie van bedrijven als Unilever, Thuisbezorgd (Takeaway) en Hema. Zij moeten snel groeien en een grote, dominante wereldspeler worden om zo maximaal rendement op te leveren voor hun investeerders. Duurzaamheid is leuk, maar alleen als de consument bereid is ervoor te betalen. Welkom in de wereld van marketing en grootkapitaal.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 19 juni 2020
    • Strategie Brand management
      • 6868
      • 2
  • HEMA experimenteert met Dynamic Product Ads op Pinterest

    HEMA experimenteert met Dynamic Product Ads op Pinterest

    Adverteerders krijgen op Pinterest de kans om in een vroegtijdig stadium van de klantreis in beeld te komen. Met Dynamic Retargeting lijkt Pinterest zichtbaarheid te willen genereren in de gehele customer journey. Met een pixel en product-feed kun je consumenten retargeten. Dit soort DPA-campagnes zitten momenteel nog in closed bèta, maar HEMA kon deze functie als eerste in Nederland testen.

    Lees verder »
    • Desiree Stroet (Merkle Nederland)
    • 24 april 2020
    • Advertising Social media Customer experience Data analytics E-commerce
      • 16856
      • 0
  • Amazon in Nederland, Wehkamp stopt, Hema sluit winkels: de retail-voorspellingen voor 2020

    Amazon in Nederland, Wehkamp stopt, Hema sluit winkels: de retail-voorspellingen voor 2020

    Terugblikken en voorspellen, we worden er zo blij van. Vooral op de (bijna) laatste dag van het jaar! We kijken terug op voorspellingen van afgelopen jaar: wat is er uitgekomen, wat niet? En natuurlijk is er een vooruitblik. Wat staat er komend jaar te gebeuren in het land van marketing, retail en e-commerce?

    Lees verder »
    • Bas Vermond (Bas Vermond Communicatie & Journalistiek)
    • 30 december 2019
    • E-business E-commerce
      • 29380
      • 6
  • ReclameReview: HEMA gelooft in duurzaam, niet in duur

    ReclameReview: HEMA gelooft in duurzaam, niet in duur

    Natuurlijk blijft het altijd "Echt HEMA", want die slogan zit in ons nationale onderbewustzijn gebakken. Maar toch werd het tijd voor een nieuwe manier van communiceren. Deze commercial is de eerste van de nieuwe campagne.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 18 september 2019
    • Advertising
      • 8688
      • 1
  • Digital marketing in 2019: Datagedreven personaliseren en usability op één

    Digital marketing in 2019: Datagedreven personaliseren en usability op één

    Maar liefst honderdtachtig sprekers deelden het beste en nieuwste van digital marketing tijdens Emerce Digital Marketing Live, vorige week in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Voor de aanwezige marketingprofessionals was het met zeven stages en 27 roundtables soms moeilijk kiezen. Overkoepelende topics: datagedreven personaliseren en automatiseren, en het inzetten van slimme AI-toepassingen, met als doel optimaal gebruikersgemak. Een selectie van de meest opvallende keynotes en cases van het event.

    Lees verder »
    • Maria Wierenga (Tomorrowmen)
    • 2 juli 2019
    • E-business Social media Direct marketing Customer experience E-commerce Innovatie
      • 16436
      • 2
  • Wat maakt Hema nou echt Hema?

    Wat maakt Hema nou echt Hema?

    Hoe hou je één van Nederlands meest iconische merken herkenbaar en toch vernieuwend? In de nieuwe serie Marketingbazen, geproduceerd door Big Shots in samenwerking met NIMA Young Professionals, geven de beste marketeers van Nederland superslimme inzichten aan de hand van hun eigen producten. Met als primeur: Ferry Buitenhuis, campagnemanager bij Hema. 

    Lees verder »
    • Michel Schrama (OppoSuits)
    • 2 april 2019
    • Advertising Contentmarketing
      • 21264
      • 0
  • Welke 1-aprilgrap gaat écht viraal?

    Welke 1-aprilgrap gaat écht viraal?

    Een verplicht nummer voor elke contentmarketeer: de 1-aprilgrap. In 2018 viel die datum onhandig in het weekend, maar dit jaar wordt het natuurlijk knallen op maandag. Veel grappen kondigden zichzelf voor het weekend al aan, dus die zetten we even op een rij. De hamvraag: welke grappen zijn zó goed dat ze viraal gaan? En durven marketeers nog wel écht gewaagde 1-aprilgrappen uit te halen?

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 31 maart 2019
    • Advertising Social media Media Contentmarketing
      • 69095
      • 11
  • Hema’s Ferry Buitenhuis: “Gedraag je als merk, niet als retailer”

    Hema’s Ferry Buitenhuis: “Gedraag je als merk, niet als retailer”

    Hema's campagnemanager Ferry Buitenhuis zit aan de knoppen van het merk. En daar zit hij het liefst, want: "Als het product totaal niet matcht met de campagne(belofte), hebben we een probleem." Buitenhuis over marketing, beloftes, branding en maatschappelijke betrokkenheid.

    Lees verder »
    • Kevin Loos (2Basics Marketing & Sports)
    • 30 januari 2019
    • Contentmarketing Marketingfacts
      • 14544
      • 1
  • Inhakers met een twist

    Inhakers met een twist

    Inhakers werken! Ze worden gemiddeld drie keer vaker gedeeld op sociale media dan niet-inhakers (zoals branded content of advertenties) en bereiken bovendien meer mensen buiten de fanbase van de organisatie zelf (Waardenburg & Mazerant, 2018). Dit is nu niet direct een oproep aan alle merken om meteen met inhakers aan de slag te gaan: inhaakmoeheid ligt namelijk op de loer. Deze blog is een oproep om met kwalitatief goede inhakers aan de slag te gaan, want ze zijn alleen effectief als ze ook de moeite waard zijn om te delen.

    Lees verder »
    • Suzanne de Bakker (Lectoraat Communicatie in Digitale Transitie, Hogeschool Utrecht)
    • 27 maart 2018
    • Advertising Social media
      • 31840
      • 0
  • De nieuwe e-commercestrategie van HEMA: Meer Hema, abonnementen en een platform

    De nieuwe e-commercestrategie van HEMA: Meer Hema, abonnementen en een platform

    Een frisse nieuwe website, same day pick-up in de winkels, snellere bezorging en een brug tussen online en offline middels een loyaliteitsprogramma. Meer Hema. Allemaal wapenfeiten van Hema in de afgelopen twaalf maanden. De keten heeft een enorme inhaalslag gemaakt met zijn e-commerce activiteiten, sinds kort aangestuurd door Raph Schröder. Een nieuw platform, personalisatie en abonnementsmodellen staan op de rol. "We willen alles heel goed aanpakken, dat kenmerkt de huidige koers."

    Lees verder »
    • Twinkle (BBP)
    • 22 juni 2017
    • E-commerce
      • 37794
      • 0
  • Het succes van Echt HEMA en unusual suspects op Instagram

    Het succes van Echt HEMA en unusual suspects op Instagram

    Steeds meer mensen en merken in Nederland zijn op Instagram aanwezig. Reden genoeg om afgelopen Social Media Club Den Haag hiervan in het teken te zetten. Jolante van Hemert vertelde ons de ins en outs over Instagram en liet ons dé Nederlandse ranglijsten zien. Sara Mok en Jessica Berghout presenteerden de Instagram-successen van HEMA.

    Lees verder »
    • Mieke Haaksma (Royal FloraHolland)
    • 11 mei 2016
    • Social media Contentmarketing
      • 22910
      • 1
  • ReclameReview: Echt HEMA

    ReclameReview: Echt HEMA

    Ja, de pay-off 'Echt HEMA' is terug! In deze voorjaarscommercial laat het oer-Hollandse warenhuis zien dat hun producten perfect geschikt zijn om het voorjaar te vieren.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 16 maart 2016
    • Advertising
      • 13494
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you