Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Health

gerelateerde topics

  • machine intelligence
  • ondernemen
  • contentmarketing
  • customer experience
  • health apps

health experts

  • Ronnie Overgoor
    Aantal blogs: 3
  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 3
  • Kim Pot
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Een Netflix voor een gezonder leven

    Een Netflix voor een gezonder leven

    Het platform FoodFirst Network presenteert zich als de Netflix voor een gezonder en vitaler leven. Het is het initiatief van Jan Dekker en Meester-kok Rudolph van Veen. Wordt er al net zoveel geld verdiend als bij Netflix, of is dat niet wat de initiatiefnemers drijft? Ronnie Overgoor in gesprek met één van de oprichters: Jan Dekker.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 16 oktober 2018
    • E-business Contentmarketing
      • 7784
      • 1
  • Groei in markt van mHealth

    Groei in markt van mHealth

    De mHealth-markt is inmiddels tien jaar oud. Dit staat in de traditionele gezondheidszorg ongeveer gelijk aan de tijd die er nodig is om een nieuw product te ontwikkelen. In het digitale tijdperk is tien jaar zo goed als prehistorisch. Toch veranderen de twee markten samen de gezondheidszorg. Het 'mHealth Economic Program' brengt ieder jaar een rapport uit over ontwikkelingen op de mHealth-markt. De belangrijkste ontwikkelingen op een rijtje. 

    Lees verder »
    • Kim Pot (Inspire)
    • 28 juni 2018
    • Brand design
      • 10058
      • 0
  • Willem Ernst Herter (Pacmed): “Machine learning als een aanvulling op de expertise van een arts”

    Willem Ernst Herter (Pacmed): “Machine learning als een aanvulling op de expertise van een arts”

    De richtlijn voor de behandeling van urineweginfectie is gebaseerd op een onderzoek onder 5000 patiënten. Dat waren vrijwel allemaal jonge vrouwen, aangezien urineweg-infectieziekten onder hen het meest voorkomt. Je kunt je voorstellen dat de meest effectieve behandeling van oude mannen met eenzelfde kwaal afwijkt van de richtlijn. Pacmed wil die afwijkingen inzichtelijk maken, zodat artsen betere besluiten kunnen nemen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van grote datasets en machine learning. Op dit moment loopt er een pilot.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 20 november 2017
    • Data analytics
      • 9122
      • 1
  • Maxine Moor (Philips): “Ook ziekenhuizen krijgen customer experience-managers”

    Maxine Moor (Philips): “Ook ziekenhuizen krijgen customer experience-managers”

    “Het ontwikkelen van de klantrelatie vindt bij ons niet zozeer plaats tijdens het aankoopmoment, maar met name tijdens de service experience erna.” Maxine Moor, vp marketing customer services bij Philips Healthcare, is verantwoordelijk voor het serviceportfolio dat voorziet in het onderhoud van alle apparaten die gebruikt worden bij diagnostische analyses in ziekenhuizen, waaronder MRI- en CT-scanners. “We zijn ons de afgelopen jaren steeds meer bezig gaan houden met het opbouwen van een portfolio dat goed aansluit bij de veranderende wensen en behoeften van onze klant.” In aanloop naar de NIMA Top Marketing Tour bij Philips sprak ik Maxine over het ontwikkelen van een nieuw (diensten)portfolio en het toenemende belang van customer experience in ziekenhuizen. 

    Lees verder »
    • Margot Schreuders (Wereld Natuur Fonds)
    • 10 januari 2017
    • Brand design
      • 14958
      • 0
  • Voorkomen is beter dan genezen: datainnovaties in de gezondheidszorg

    Voorkomen is beter dan genezen: datainnovaties in de gezondheidszorg

    Door de opkomst van nieuwe meetmogelijkheden en (open-source)technologie is het steeds beter mogelijk om gezondheidsklachten en zelfs aandoeningen van tevoren aan te zien komen. Tijdens de laatste Data Donderdag stelden we ons de vraag of de traditionele gezondheidszorg beeldbepalend blijft, of dat technologiepartijen als Apple straks voor hun gebruikers bepalen welke behandelaar er toegewezen wordt. Om antwoord op deze vraag te krijgen, bekeken we de ontwikkelingen binnen de gezondheidszorg vanuit een ziekenhuis, een universiteit en een tech-startup. 

    Lees verder »
    • Walter van der Scheer (GoDataDriven)
    • 14 oktober 2016
    • Data analytics
      • 11468
      • 0
  • Joost Bruggeman (Siilo): “Veel medici niet gewend aan deze manier van communiceren”

    Joost Bruggeman (Siilo): “Veel medici niet gewend aan deze manier van communiceren”

    Een hartfilmpje delen via WhatsApp? LinkedIn voor artsen? Of een Facebookpagina waar medici kennis uitwisselen? Joos Bruggeman (ceo van Siilo) heeft een 'medical messenger' bedacht waarmee mensen uit de medische wereld veilig met elkaar communiceren.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 11 oktober 2016
    • Innovatie
      • 9080
      • 0
  • Maarten Steinbuch (TU Eindhoven): “Binnen één generatie niet meer zelf mogen rijden is denkbaar”

    Maarten Steinbuch (TU Eindhoven): “Binnen één generatie niet meer zelf mogen rijden is denkbaar”

    Professor dr. ir. Maarten Steinbuch ontvangt op 24 november dit jaar de Simon Stevin Meesterprijs. Hij ontvangt de prijs voor de manier waarop hij bruggen slaat tussen wetenschap en praktijk met zijn technisch-wetenschappelijk onderzoek. De prijs bestaat onder meer uit een bedrag van 500.000 euro en is daarmee de grootste prijs voor technisch-wetenschappelijk onderzoek in Nederland. Werktuigbouwer Steinbuch wil met het geld een nieuwe robot voor de medische wereld laten ontwikkelen.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 10 oktober 2016
    • Innovatie
      • 7119
      • 0
  • Contentmarketing in de zorg is keuzes maken en consistent blijven: case Catharina Ziekenhuis
    • Contentmarketing

    Contentmarketing in de zorg is keuzes maken en consistent blijven: case Catharina Ziekenhuis

    “Contentmarketing werkt alleen als je echt durft te kiezen. En… als je een lange adem hebt”, aldus Hugo van den Berk, marketingmanager van het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven. Tenminste, als je alle uitgangspunten, doelstellingen en dus ook je contentstrategie haarscherp hebt. Vier jaar na de uitrol van de Catharina-strategie maken we een tussenbalans op. Met best wel klinkende resultaten: een stijging van de spontane merkbekendheid naar 92 procent, een landelijke top-3-positie wat betreft social buzz rondom ziekenhuizen en een lichte volumegroei voor het ziekenhuis in een juist krimpende zorgmarkt.

    Lees verder »
    • Mark de Lange (Beklijf - Content met inhoud)
    • 10 oktober 2016
    • Contentmarketing
      • 23780
      • 2
  • Nathan Skwortsow (Physitrack) over zijn derde succesvolle bedrijf en deals met Apple

    Nathan Skwortsow (Physitrack) over zijn derde succesvolle bedrijf en deals met Apple

    Nathan Skwortsow was al jong een succesvolle internetondernemer als oprichter van Lexa.nl en Kamernet.nl. Inmiddels bouwt hij met fysiotherapeuten, verzekeraars en universiteiten aan Physitrack, een app voor thuisoefenprogramma’s. Inmiddels is de ondernemer 38 en goed voor negen miljoen euro. "Een happy capitalist", naar eigen zeggen.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 21 maart 2016
    • E-business
      • 9520
      • 0
  • 5 zelfzorgproductwebsites bekeken, geanalyseerd en beoordeeld

    5 zelfzorgproductwebsites bekeken, geanalyseerd en beoordeeld

    De vraag naar en het aanbod van zelfzorgproducten is enorm. Denk aan paracetamol bij hoofdpijn, neusdruppels tegen een verstopte neus of een keeldrankje voor een kriebelvrije keel. Deze ‘over-the-counter’-producten worden op grote schaal geproduceerd en geconsumeerd. Voor een farmaceut is de promotie van OTC-producten aan minder regels verbonden dan van geneesmiddelen. Daarom heeft ze de mogelijkheid een website rondom een zelfzorgproductmerk te starten en zo de online bezoeker in kennis te stellen van het product. Ik heb voor mijn werk bij een digital bureau voor de medische sector dagelijks te maken met dit soort websites. Om de kwaliteit van deze sites in kaart te brengen, heb ik 5 zelfzorgproductwebsites geanalyseerd.

    Lees verder »
    • Jesse Gosse MD (Medical Digitals)
    • 1 september 2015
    • Brand design Search
      • 12118
      • 0
  • Renato Valdés Olmos (Honor): “Wij herontwerpen de distributie van de thuiszorg”

    Renato Valdés Olmos (Honor): “Wij herontwerpen de distributie van de thuiszorg”

    Renato Valdés Olmos leek in de bewegingsapp Human zijn roeping gevonden te hebben. Met een  verleden waarin hij zelf kampte met overgewicht was hij de perfecte man om te snappen wat een goede app voor bewegen moest bieden. Toch hield Valdés Olmos het voor gezien. Hij trad terug als CEO, verhuisde naar Amerika en werkt nu voor Honor. In de pers wel vergeleken met Uber, maar dan op het terrein van de thuiszorg.  Volgens Valdés Olmos een te simpele voorstelling van zaken. “Je hebt bij ons met 3 partijen te maken: de zorg behoevenden, de mensen die de ouderen aanmelden en de rekening betalen en de care professionals ofwel de thuiszorg. We zijn voor alledrie producten aan het bouwen die op een hele complexe manier met elkaar kunnen praten, maar we proberen alles zo mooi en simpel mogelijk aan het houden.”  De intentie leverde Honor in ieder geval al 20 miljoen aan investeringsgeld op.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 31 augustus 2015
    • E-business
      • 8266
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you