Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Groupon

gerelateerde topics

  • kortingscodes
  • affiliate marketing
  • roi
  • copywriting
  • location based marketing

groupon experts

  • Matthijs van den Broek
    Aantal blogs: 4
  • Danny Oosterveer
    Aantal blogs: 2
  • David Brinks
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Jan Willem Kaasschieter (MD Groupon Nederland): “Onze markt is niet zo laagdrempelig”

    Jan Willem Kaasschieter (MD Groupon Nederland): “Onze markt is niet zo laagdrempelig”

    Onlangs had ik de mogelijkheid om de nieuwe managing director van Groupon Nederland te interviewen. Het gesprek vond plaats op hun kantoor op het Prins Bernardplein in Amsterdam (op de rotonde bij het Amstel Station), nu alweer het 3e kantoor van Groupon in Nederland. Na een korte rondleiding overviel de grootte me wel een beetje: bij Groupon werken 250 à 300 man aan in principe één website. En dit zou dan een markt zijn met een lage toetredingsdrempel? In de interview komen vragen aan bod over de carrière van Jan Willem, uitdagingen, concurrentie en bovenal ook wat wij in de toekomst van Groupon kunnen verwachten.

    Lees verder »
    • Jochem Vroom (Reachmo.re)
    • 30 januari 2013
    • Advertising
      • 19331
      • 0
  • Groupocalypse?

    Groupocalypse?

    Als je kijkt naar de recente tech IPO’s is er op dit moment geen grotere verliezer te vinden dan de daily deal website Groupon. In absolute zin heeft Facebook meer waarde verloren. Maar relatief gezien is Groupon toch echt de grote verliezer. Waar er ooit nog 6 miljard dollar door Google werd geboden en waarbij er op de top ooit gesproken werd over marktwaardes van 30 miljard dollar is de schamele 1,76 miljard dollar die het nu waard is zeker een dieptepunt te noemen. Ook moet er nog rekening gehouden worden met een cash positie van 1,2 miljard waardoor de eigenlijke waarde uitkomt onder de één miljard op, zo’n 560 miljoen dollar. Ter indicatie: De marktleider in de wereld op het gebied van Daily Deals is op dit moment ongeveer 1,5x het Nederlandse Bol.com waard.

    Afijn: Het gaat k**t*  met Groupon. Overigens ook met de grootste concurrent LivingSocial, dat er zelfs voor zorgde dat Amazon (de eigenaar) negatieve cijfers naar buiten toe moest communiceren. Maar waarom gaat het mis? Waarom hebben deze partijen het juist nu - midden in een crisis -  zo moeilijk?

    Lees verder »
    • Jochem Vroom (Reachmo.re)
    • 13 november 2012
    • E-commerce
      • 19417
      • 4
  • Groupon zet 1,6 miljard dollar om in 2011, maar draait nog altijd verlies

    Groupon zet 1,6 miljard dollar om in 2011, maar draait nog altijd verlies

    Gisteravond maakte Groupon haar eerste jaarcijfers bekend nadat het sinds afgelopen november op de beurs actief is. In 2011 verdiende de coupon gigant 1,6 miljard dollar, dat is 419 procent meer dan het jaar ervoor. Groupon maakt echter nog steeds 350 miljoen dollar verlies. Dat is wel vooral te danken aan de agressieve internationale expansie. In het afgelopen jaar groeide het bedrijf van 7.000 naar 10.000 werknemers buiten de Verenigde Staten. In de VS had het een operationele winst van 22 miljoen dollar.

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 9 februari 2012
    • Advertising
      • 18561
      • 2
  • Groupon: sterke groei, onzekere toekomst

    Groupon: sterke groei, onzekere toekomst

    Daily deals sites, het blijft een hot topic. Eerder deze week maakte LivingSocial bekend dat het zich uit Nederland terugtrekt, terwijl de markt ervoor blijft groeien. Die groei wordt bevestigd in een rapport van Media Intelligence Lab over de Nederlandse markt voor daily deal-sites. Maar interessanter is nog, dat het rapport twijfel zaait over de houdbaarheid van de groei, m.n. bij marktleider Groupon.

    Lees verder »
    • Bram Koster (Evolve)
    • 7 februari 2012
    • E-commerce
      • 22142
      • 6
  • De bizarre teksten van Groupon

    De bizarre teksten van Groupon

    Sinds een tijdje krijg ik dagelijks een mail van Groupon. Ik verbaas me nogal over de manier waarop ze hun kortingen aanbieden. Je zou het met enige goede wil humor kunnen noemen. Veelal zijn het rare, vergezochte formuleringen doorspekt met seksuele verwijzingen. Eerder blogde ik over een lichterotische badschuimtekst en die vond ik erg grappig. Maar aan Groupon erger ik me.

    Lees verder »
    • Gastblogger (Marketingfacts)
    • 25 oktober 2011
    • Advertising Contentmarketing
      • 106599
      • 53
  • Groupon in de problemen voor beursgang

    Groupon in de problemen voor beursgang

    De Amerikaanse advertentiesite Groupon dat elke dag geregistreerde gebruikers een deal in de buurt probeert aan te bieden, heeft vrijdag door een boekhoudkundige wijziging zijn inkomsten uit 2010 moeten bijstellen aldus The Wall Street Journal (via: NU.nl).

    Na de aanpassing blijkt dat de omzet van Groupon over 2010 niet 713,4 miljoen maar 312,9 miljoen dollar. Een daling van meer dan 55 procent. Ook de omzet van dit jaar is aangepast. De omzet over de eerste helft van 2011 is aangepast naar 688,1 miljoen dollar. Eerder zei het bedrijf nog dat het om 1,5 miljard dollar ging.  De advertentiesite rekende eerst alle inkomsten van haar aanbiedingen mee, zonder het deel dat naar de ondernemer gaat eraf te halen. Omdat Groupon een beursgang voorbereidt hebben toezichthouders van de Securities and Exchange Commission de boekhouding van het bedrijf onder de loep genomen waardoor ze deze hebben moeten aanpassen.

    Naast deze boekhoudkundige blunder kent Groupon nog meer problemen. Zo maakte Wall Street Journal vandaag ook bekend dat COO Margo Georgiadis (ex-Google) binnen enkele maanden het bedrijf al weer verlaat. Maarten Reijnders gaf eerder deze maand in Webwereld een uitstekende analyse van het bedrijf. Reijnders wijst in zijn analyse op de Bernie Madoff-achtige strategie van Groupon met alle risico’s van dien. Het zou mij dan ook niet verbazen dat de beursgang van Groupon dat nu staat gepland voor oktober, opnieuw zal worden afgeblazen!

    Lees verder »
    • Marco Derksen (Upstream)
    • 24 september 2011
    • Advertising
      • 29443
      • 4
  • Land van online deals is booming, met Groupon als koning

    Land van online deals is booming, met Groupon als koning

    Online dagaanbiedingen. Van ondergeschoven kindje tot fenomeen waar geen marketeer omheen kan. De totale omzet voor 2011 wordt geschat op 2.67 miljard dollar (een toename van 138 procent t.o.v. vorig jaar). eMarketer verwacht dat de helft van alle Amerikanen dit jaar een online coupon zullen aanschaffen. Indrukwekkende cijfers. Hoe ziet de markt van online coupons er nu uit, en waar gaat het heen? Wie zijn de belangrijkste spelers? In dit artikel ga ik in op de markt, het business model, de gebruikersdemographics en de spelers die er toe doen in de markt van online dagaanbiedingen.

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 26 juli 2011
    • Advertising
      • 57859
      • 12
  • Slimme zet van Groupon: samenwerking met LBS diensten Loopt en FourSquare?

    Slimme zet van Groupon: samenwerking met LBS diensten Loopt en FourSquare?
    • Mark de Bruin (ANWB)
    • 24 mei 2011
    • Social media Mobile
      • 27364
      • 3

    Onlangs schreef ik over de invloed van FourSquare met daarbij de opmerking dat ik concepten als 4sqtransit.com waarbij de checkin geeft je toegang tot realtime openbaar vervoer tijden interessant vind (“beyond the checkin”). Inmiddels is er een nieuw voorbeeld van een slimme koppeling vanuit een LBS dienst: Groupon. Groupon heeft in Chicago de dienst Groupon Now gelanceerd en werkt daarmee samen met checkin dienst Loopt (5 miljoen gebruikers) en praat inmiddels ook met FourSquare (bijna 10 miljoen gebruikers). Vanuit de LBS apps ontvang je dagelijkse Groupon aanbiedingen gekoppeld aan je locatie.

    Lees verder »
  • Groupon lanceert Now-functie: Shoppen in het hier en nu

    Groupon lanceert Now-functie: Shoppen in het hier en nu

    De dienst werd al eerder aangekondigd maar is nu klaar voor gebruik: Groupon Now wil de manier waarop we shoppen veranderen met ‘time-based’ deals (zie Mashable, MarketingPilgrim). De nieuwe app geeft de gebruiker slechts een paar opties om op te klikken: “I’m hungry” of “I’m bored”. Je krijgt dan een lijst voor je neus met tijdelijke deals van bedrijven in je directe omgeving. Handig voor restauranteigenaren die weten dat ze een dip hebben in bezoek op, laten we zeggen woensdagmiddag tussen 1400 en 1600. Hieronder de promovideo:

    Lees verder »
    • Matthijs van den Broek (WUA!)
    • 11 mei 2011
    • Advertising E-commerce
      • 27760
      • 4
  • Actiekrant.nl: Groupon-kloon zet in op lokaal

    Actiekrant.nl: Groupon-kloon zet in op lokaal

    Actiekrant.nl is een “nieuwe” lokale kortingssite die in de markt opereert van partijen als Groupon en Groupdeal (zie ook ter achtergrond: “Klonen in gevecht om Groupon-miljoenen”). Waar Groupon zich richt op kortlopende aanbiedingen voor grote groepen focust Actiekrant.nl zich op alle lokale ondernemers met kleine tot grote acties. Actiekrant.nl is een initiatief van Arne Bos, bekend van affiliatewebsites Jongerenreis.com en Wintersport.net. Bos licht toe:

    Lees verder »
    • Matthijs van den Broek (WUA!)
    • 18 maart 2011
    • Advertising Mobile
      • 25362
      • 2
  • Case: De ROI van zakendoen met Groupon

    Case: De ROI van zakendoen met Groupon

    Michel Penterman is als ondernemer als new media integrator actief en onder het motto ‘practice what you preach’ startte hij een half jaar geleden in10lessen.nl wat zijn expertise van het web en social media samenbracht met zijn grote hobby gitaarspelen. In10lessen biedt mensen de mogelijkheid om gitaar te leren spelen zoals de naam zegt; in 10 lessen. Middelen die hierbij ingezet worden zijn online video en een pdf-leerboek. Onlangs viel zijn initiatief op bij Groupon en zij benaderden hem om de gitaarcursus aan te bieden via Groupon, dit artikel is een interview met de resultaten en ervaringen van Penterman: “Zorg dat je klaar bent voor de tornado die over je heen komt, zodat je je nieuwe klanten maar ook je bestaande klanten optimaal kunt bedienen. “

    Lees verder »
    • Ayman van Bregt (Nederlandse Social Media Academie)
    • 8 maart 2011
    • Advertising E-commerce
      • 35922
      • 1
  • Groupon start samenwerking affiliate netwerk Zanox

    Groupon start samenwerking affiliate netwerk Zanox

    Groupon is per vandaag (1 maart) gestart met een performance advertising programma bij Zanox, zo meldt Zanox zojuist in een persbericht. Het affiliate netwerk zet voor Groupon verschillende online marketingkanalen in, om de dagelijks wisselende groepsaanbiedingen te promoten. Groupon koos voor Zanox om meer verkopen te genereren en het marktaandeel verder te vergroten.Via Zanox heeft Groupon toegang tot het premium content network, e-mail marketing, Facebook advertising, en display retargeting. Met performance advertising vergoedt een adverteerder aangesloten publishers uitsluitend voor de aangedragen leads en gerealiseerde verkopen.

    Lees verder »
    • Matthijs van den Broek (WUA!)
    • 1 maart 2011
    • Advertising
      • 18617
      • 1
  • ReclameReview: Groupon

    ReclameReview: Groupon

    In de commercials van Groupon die uitgezonden werden tijdens de Super Bowl worden wereldproblemen zoals de politieke situatie in Tibet, het uitsterven van walvissen en het kappen van het regenwoud met een ‘grappige’ twist gekoppeld aan de kortingen die je via Groupon kunt krijgen. Het gevolg was een lawine van kritiek. Maar de controversiële filmpjes werkten wel. Dus eigenlijk is de vraag hier: gaat resultaat altijd boven ‘leuk gevonden worden’? Heeft Groupon een domme fout gemaakt door een deel van hun doelgroep tegen de haren in te strijken of hebben ze juist lef gehad door deze commercials uit te zenden omdat ze wisten dat het zou werken? Ik ben benieuwd naar jullie mening.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 9 februari 2011
    • Advertising
      • 26383
      • 6
  • Waarom Google 6 miljard dollar wil betalen voor Groupon

    Waarom Google 6 miljard dollar wil betalen voor Groupon

    Deze week werden de geruchten dat Google Groupon wil overnemen steeds heftiger. En waar eerst http://www.marketingfacts.nl/berichten/20101129_google_koopt_groupon_voor_25_miljard/" title="$2,5 miljard">$2,5 miljard werd genoemd als overnamesom, is deze nu al opgelopen tot $5 a $6 miljard. Op het eerste gezicht een nogal vreemde acquisitie van Google: waarom zoveel geld betalen voor een bedrijf dat slechts twee jaar oud is en niet in het bezit van een gepatenteerde en verdedigbare technologie? Ook bij mij deed het eerst de wenkbrauwen fronsen, maar als je verder kijkt past de overname perfect in de groeistrategie van Google.

    Lees verder »
    • Peter Minkjan (5PM)
    • 1 december 2010
    • Advertising Social media Mobile Search
      • 56354
      • 10
  • ‘Google koopt Groupon voor 2,5 miljard’

    ‘Google koopt Groupon voor 2,5 miljard’

    De overnamegeruchten zijn al een week oud, maar de kogel lijkt door de kerk. Toch staat de kop hierboven tussen aanhalingstekens want noch Google, noch Groupon heeft het nieuws bevestigd: Google koopt Groupon voor 2,5 miljard dollar (via @erwblo). Dat zegt een volgens Vator.tv goed ingelichte en betrouwbare bron. Als dit zo is, en als het inderdaad om dit bedrag gaat, dan is dit het nieuws van vandaag. Een mening over voor wie deze overname nu goed zou zijn is te lezen op VentureBeat: “Groupon needs the human touch, not Google’s robots”.

    Lees verder »
    • Matthijs van den Broek (WUA!)
    • 29 november 2010
    • E-business
      • 25943
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you