-
Podcast: Gerhard te Velde wil groeien en laten groeien
Gerhard te Velde is een ondernemer die niets liever doet dan andere ondernemers verder helpen. Vandaar ook de naam van zijn bedrijf: Groeivoer. En groeien, dat doet hij met verve. Deze podcast gaat over groeien, ondernemerschap en merken.
-
Tijdperk van tien jaar digitale groei komt ten einde
De Online Ad Spend Study 2019 van IAB Nederland laat wederom een groei zien van het budget voor digitale marketing. In 2019 ging in totaal 2,2 miljard euro van het marketingbudget naar digitale advertenties. Voor 2020 zijn de verwachtingen echter een stuk minder positief. Met de nieuwe realiteit van COVID-19 komt het tijdperk van tien jaar digitale groei ten einde.
-
Podcast: Willemijn Schneyder (SwipeGuide) over female founders en verandering
HelloMasters is de tweewekelijkse podcast van HelloMaaS, waarin Louise Doorn spreekt met de toekomstige leiders in de Nederlandse marketing-scene. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze aflevering Willemijn Schneyder, oprichter van SwipeGuide, over haar werk als female founder, het inspelen op veranderingen en teamcultuur.
-
Online retail, alarmfase één
Groei blijkt niet meer vanzelf te gaan. De vooruitzichten zijn minder optimistisch, wat zich vertaalt in sterk dalende waarderingen voor online ventures. E-commerce blijkt net zo vatbaar voor problemen met koopkracht als offline winkels. De maatschappelijke druk lijkt toe te nemen om verantwoordelijkheid te tonen, gewoon belasting te betalen en te zorgen dat medewerkers dezelfde arbeidsomstandigheden krijgen als in de traditionele industrie. Zo op de valreep van 2018 zijn we misschien wel getuige van verschillende problemen die een paar dingen gemeen lijken te hebben: de houding ten aanzien van alles wat digitaal is, wordt minder euforisch. Het vertrouwen staat onder druk.
-
Symbaloo: 10 lessen over 10 miljoen gebruikers in 10 jaar
In november bereikten we met Symbaloo de magische mijlpaal van 10 miljoen unieke gebruikers. Toen we in 2007 Symbaloo vanaf een zolderkamer lanceerden, was dit altijd het grote doel. Onderweg hebben we fouten gemaakt, maar ook veel dingen goed gedaan.
Symbaloo heeft in Nederland een solide half miljoen gebruikers, het gros van de gebruikers komt echter uit Amerika en de grotere Europese landen. Als het huidige groeitempo doorzet wordt over twee jaar al de 20 miljoen bereikt. Een bijzonder detail is dat er nagenoeg geen geld is gestoken in advertising. Als CMO deel ik graag mijn belangrijkste lessen en keuzes die doorslaggevend zijn geweest.