-
Google Facts: over Image Search, Search Console en Mobile-first
De zomer is definitief voorbij en het is dus weer tijd om je bij te praten over alles wat Google in de tussentijd heeft uitgespookt. Van algoritme-updates die de boel in sommige branches toch weer een beetje verstoorden, tot het definitief overstappen op de nieuwe Search Console. Over overstappen gesproken: is jouw website al klaar voor de mobile-first index? In deze update lees je weer wat je afgelopen maand (mogelijk) hebt gemist.
-
Dit zijn de nieuwe features van Google DoubleClick Display & Video 360
De wondere wereld van Display & Video 360: een vernieuwde interface in Google's ad server DoubleClick, met als doel meer synergie tussen verschillende disciplines van online marketing te creëren. Lees alles over de nieuwe features en hoe je ze direct kunt inzetten.
-
Deze features en updates heeft Google in petto voor marketeers en developers
Op 30 en 31 augustus jl. vond in San Francisco de Google Analytics Partner Summit plaats, hét event voor (inmiddels meer dan 500) Google Analytics Partners waar de nieuwste features en product-updates aangekondigd worden. Naast Google Analytics kwamen Google Tag Manager, Data Studio, Optimize & Attribution uitgebreid aan bod. In dit artikel bespreek ik de belangrijkste ontwikkelingen voor de komende tijd.
-
Dit kunnen marketeers verwachten van Google Attribution 360
Conversie-attributie is een onderwerp dat al jaren bovenaan de agenda’s staat van veel marketeers. Maar liefst 81% van alle marketeers wil meer weten en doen met conversie-attributie om te weten hoeveel interacties klanten nodig hebben voor ze converteren, welke impact digital heeft op de resultaten en om campagneresultaten consistent te vergelijken?
Een analyse met zoveel mogelijkheden brengt veel complexiteit, beperkingen en discussie met zich mee. En toen was daar de aankondiging van Attribution 360. Google’s oplossing voor conversie-attributie en onderdeel van de Google 360 suite. In 2014 gekocht als Adometry en daarna verder geïntegreerd met Google's producten en infrastructuur. In 2017 zal alles eindelijk samenkomen. Of in ieder geval, lijkt het daarop na een serie aankondigingen op onder andere Google Marketing Next 2017.